Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pijnlijke beenbobbels

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pijnlijke beenbobbels

hoi. ik heb een vraag.
    Ik heb last van pijnlijke, harde bulten op mijn bovenbeen.
    Meer bepaald op de plaatsen waar ik mijn avondspuit zet.
    Die bulten hebben warm, en mijn benen zien echt blauw erdoor.
    Heeft nog iemand last hiervan? Het is echt ambetant.
    Het doet pijn, en is helemaal geen mooi zicht.
    help? tips?
    Alvast bedankt enzo

Dag Laura D!

fijn je nog eens te horen. Hoe gaat het verder met je?

Het lijkt me pijnlijk, die bulten die je daar beschrijft. Is er een mogelijkheid om voorlopig je insuline niet in je bovenbeen te spuiten? Roteer je goed of gebruik je vaak dezelfde plaatsen om je avondspuit te zetten? Blijven de bulten warm aanvoelen? Welke naaldlengte gebruik je? Moet je een huidplooi maken?
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Hoi, ik worstel nog steeds met het leven met diabetes, maar hoop het ooit te accepteren. Ik moet dagelijks mijn levemir inspuiten, in mijn bovenbeen want anders werkt deze te snel was de uitleg. Mijn naaldlengte is 5 mm voor mijn been. Ik wissel heel vaak van been dus daar kan het niet aan liggen. Ik maak een huidplooi om het mezelf makkelijker te maken, aangezien ik niet zo dol ben op spuiten

Comment

alligater, misschien is dit onderwerp iets voor jou?
        Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
        www.kokenenhogehakken.blogspot.be
        http://aantafelmettype1diabetes.com
        https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Hey Laura, mijn zoon van 17 gebruikt naaldjes 4mm voor zowel buik als been ... misschien helpt dat?

Hij heeft soms wel plaatsen met een beetje littekenweefsel, maar nooit rood of warm ... Misschien toch effe laten nakijken door dokter?

Succes!
          Patricia - mama van Francis 17j (type 1 sinds 2011) , Alec 15j en Margot 12j

Comment

Hoi Laura.
            Die harde bulten op je been kunnen een verschijnsel zijn dat je toch te vaak op dezelfde plaats inspuit.
            Elke dag wisselen van been is goed maar niet genoeg.
            Ikzelf wissel ook elke dag van bil , maar heb ook een soort rotatie systeem voor elke bil.
            De kans is dus klein dat ik 2 keer op dezelfde plaats (ongeveer) inspuit.
            Mij is altijd verteld dat je eigenlijk je hele bovenstuk mag gebruiken .
            Ik spuit al 32 jaar in mijn billen en heb nog nooit een bult gehad.
            Leg het toch voor alle zekerheid maar is voor aan je arts. Want rood en warm is een teken van een ontsteking en dit is geen eigenschap van onze normale bulten die we kunnen krijgen.

Mvg.
            48 jaar, 35 jaar db.
            Januarie 2017 . 6,2

Comment

En om héél zeker te zijn, trek ik een cirkeltje rond mijn spuitplaats.
              Het ziet er wel een klein beetje belachelijk uit.
              type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
              Hba1C december 2013: 8,5
              april 2014: 7,8
              Oktober 2014: 8,2
              December 2014: 7,9
              April 2015: 7,6
              Oktober 2015: 8,2
              December 2015: 8
              April 2016: 7,5

Comment

Annnabelle : met een artline stift??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jos1970 Bekijk bericht
                  Annnabelle : met een artline stift??
                  Met een gewone stylo.
                  type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
                  Hba1C december 2013: 8,5
                  april 2014: 7,8
                  Oktober 2014: 8,2
                  December 2014: 7,9
                  April 2015: 7,6
                  Oktober 2015: 8,2
                  December 2015: 8
                  April 2016: 7,5

Comment

Bij mijn diagnose tekende de dokter een heel raster op mijn been. Ik geloof dat er minstens vijftien vakken opstonden. In ieder vak mocht je spuiten en je kon het best daarmee roteren. Uiteraard doe je dat niet exact zo, maar het betekent inderdaad wel dat je best niet te vaak in dezelfde buurt spuit. Je kunt dan éigenlijk ervoor zorgen dat je slechts 1x/30 dagen op dezelfde plaats zit, hé ...

Ik zou het in ieder geval toch eens laten controleren door je arts. Op die plekken spuiten zou ik zeker niet doen, want als het lypo's zijn (= spuitplekken) dan wordt je insuline er niet goed opgenomen. Als het dat niet zijn, klinkt het idd meer als een ontsteking en dan zou ik ze precies toch ook maar vermijden om in te spuiten. Bovendien moet er dan ook iets gebeuren, hé ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patty Bekijk bericht
                      Hey Laura, mijn zoon van 17 gebruikt naaldjes 4mm voor zowel buik als been ... misschien helpt dat?

Hij heeft soms wel plaatsen met een beetje littekenweefsel, maar nooit rood of warm ... Misschien toch effe laten nakijken door dokter?

Succes!
                      het is mischien een rare vraag, maar zou ik eens mogen praten met jouw zoon? want ik ken echt geen leeftijdsgenoten met diabetes.... en over die naaldjes: ik gebruik 5 m voor been en 4 mm voor buik...

Comment

ik spoot over mijn hele been maar mijn dokter zei me dat ik 1 van de weinigen was? Daarom langs de zijkanten. Ik zit nu in een nieuwe conventie dus ik ga daar mijn vraag herhalen.
                        dankje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Upje Bekijk bericht
                          Bij mijn diagnose tekende de dokter een heel raster op mijn been. Ik geloof dat er minstens vijftien vakken opstonden. In ieder vak mocht je spuiten en je kon het best daarmee roteren. Uiteraard doe je dat niet exact zo, maar het betekent inderdaad wel dat je best niet te vaak in dezelfde buurt spuit. Je kunt dan éigenlijk ervoor zorgen dat je slechts 1x/30 dagen op dezelfde plaats zit, hé ...

Ik zou het in ieder geval toch eens laten controleren door je arts. Op die plekken spuiten zou ik zeker niet doen, want als het lypo's zijn (= spuitplekken) dan wordt je insuline er niet goed opgenomen. Als het dat niet zijn, klinkt het idd meer als een ontsteking en dan zou ik ze precies toch ook maar vermijden om in te spuiten. Bovendien moet er dan ook iets gebeuren, hé ...
                          danku voor het woord lypo's, ik ga dat eens onderzoeken. ze ontwijken kan niet echt aangezien ze echt zo goed als overal zitten. ik zou al moeten spuiten langs de binnenkant van mijn been...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patty Bekijk bericht

!

Ik heb deze ook gekregen en het helpt echt enorm tegen bulten en blauwe plekken. Ik verander ook niet genoeg van naaldje waardoor die bulten wel sneller lijken te komen.
                            “Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” - Mark Twain

Comment

Working...
                            X