Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

App. Voor tabletgebruikers

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• App. Voor tabletgebruikers

Tactio health voor ipad. Ideale app. Voor wie wil afvallen, gezond leven en sporten.
    Last edited by Elma; 9 mei 2014, 20:14.

Applicatie

Deze app is misschien ook goed voor wie de Kh wil weten, het is Nederlands talig en geschikt voor IPad, I Phone en Android toestellen.
    Zoek naar Help Diabetes op app store of Google play

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mikechuchie Bekijk bericht
      Deze app is misschien ook goed voor wie de Kh wil weten, het is Nederlands talig en geschikt voor IPad, I Phone en Android toestellen.
      Zoek naar Help Diabetes op app store of Google play
      Dit is de applicatie van Johan Degraeve, lid hier op het forum
      Stijn, 37 jaar en papa van Jarne (febr 2006), Jolien (sept 2008) en Juna (mei 2010)
      Medicatie: Novo Rapid / Lantus / Metformax

HbA1c oktober 2015: 7,6%
      HbA1c januari 2016: 7,2%

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Comment

De Android versie op Google Play is niet door mij geschreven maar daar Kenny Goossens, als eindejaarswerk, olv Bart Vande Wiele.

De iOS versie heb ik zelf geschreven.

Beide versies worden niet verder onderhouden, ik ben er volledig mee gestopt.
        De Android versie zal wel beschikbaar blijven op Google Play.
        Maar om de iOS versie beschikbaar te houden betaal ik jaarlijks een developer licentie van 80 € aan Apple, ik betaal die zelf en waarschijnlijk stop ik daarmee. De huidige developer licentie loopt nog tot juni 2014.
        Dat betekent dat wie voor juni 2014 installeert op een iphone/ipad/ipod zal die wel kunnen blijven gebruiken, maar daarna is installeren niet meer mogelijk.

De Android versie is nog altijd zeer populair : ik denk ongeveer een 800 vaste gebruikers met 62% Nederlanders, 17% US en slechts iets meer dan 5% Belgen. De rest een beetje van overal.
        De iOS versie doet het veel minder goed : een 50-tal vaste gebruikers

Comment

Johan, je hebt hier al ongelooflijk veel tijd en energie ingestoken. Die uren zijn onbetaalbaar. Weet dat je al heel veel mensen geholpen hebt op deze manier. Ik gebruik de app zelf niet meer, omdat ik ondertussen wel van heel wat producten de kh uit het hoofd ken en mijn pomp de rest wel berekent, maar ik gaf de links altijd wel door aan mensen die wilden starten met kh berekenen. Alvast bedankt voor de inzet die je deed voor je mede-diabeetjes en dan nog op eigen kost.
          Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
          www.kokenenhogehakken.blogspot.be
          http://aantafelmettype1diabetes.com
          https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Degraeve Bekijk bericht
            De Android versie op Google Play is niet door mij geschreven maar daar Kenny Goossens, als eindejaarswerk, olv Bart Vande Wiele.

De iOS versie heb ik zelf geschreven.

Beide versies worden niet verder onderhouden, ik ben er volledig mee gestopt.
            De Android versie zal wel beschikbaar blijven op Google Play.
            Maar om de iOS versie beschikbaar te houden betaal ik jaarlijks een developer licentie van 80 € aan Apple, ik betaal die zelf en waarschijnlijk stop ik daarmee. De huidige developer licentie loopt nog tot juni 2014.
            Dat betekent dat wie voor juni 2014 installeert op een iphone/ipad/ipod zal die wel kunnen blijven gebruiken, maar daarna is installeren niet meer mogelijk.

De Android versie is nog altijd zeer populair : ik denk ongeveer een 800 vaste gebruikers met 62% Nederlanders, 17% US en slechts iets meer dan 5% Belgen. De rest een beetje van overal.
            De iOS versie doet het veel minder goed : een 50-tal vaste gebruikers
            zijn er naast die 80,00 nog kosten om dit draaiende te houden?
            Johan - Apidra - Accu Chek Combo - Dexcom Platinum G4 - en een hele reeks pillekes
            ______
            HbA1c:
            12/2011: 8,1 - 05/2012: 9,6 - 08/2012: 8,9 - 11/2012: 9,2 - 01/2013: 7,7 - 02/2013: 6,9
            03/2013: 6,6 - 08/2013: 6,3 - 12/2013: 6,2 - 06/2014: 6,4 - 09/2014: 6,0 - 02/2015: 6,6
            06/2015: 6,8 - 10/2015: 6,4 - 02/2016: 6,5 - 08/2016: 6,9

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan1968 Bekijk bericht
              zijn er naast die 80,00 nog kosten om dit draaiende te houden?
              Nee, tenzij dat apple zijn prijs zou verhogen.
              Tot nu toe heb ik twee keer 80 € betaald voor twee jaar.
              Verder zijn er geen kosten.

Comment

Nee, tenzij dat apple zijn prijs zou verhogen.
                Tot nu toe heb ik twee keer 80 € betaald voor twee jaar.
                Verder zijn er geen kosten.
                Is er dan geen mogelijkheid om deze app op IOS draaiende te houden?
                Begrijp ik het goed dat voor 80,00 per jaar dit op het platform draaiende en te downloaden is?
                Uiteraard dan zonder vernieuwingen.

Kunnen we de lijsten niet updaten door de Nubel tabel in te voeren?

Ik gebruik je app zeer regelmatig zowel op android als OIS. Ik vind hem veel bruikbaarder dan de platemate.
                Johan - Apidra - Accu Chek Combo - Dexcom Platinum G4 - en een hele reeks pillekes
                ______
                HbA1c:
                12/2011: 8,1 - 05/2012: 9,6 - 08/2012: 8,9 - 11/2012: 9,2 - 01/2013: 7,7 - 02/2013: 6,9
                03/2013: 6,6 - 08/2013: 6,3 - 12/2013: 6,2 - 06/2014: 6,4 - 09/2014: 6,0 - 02/2015: 6,6

Comment

Is er dan geen mogelijkheid om deze app op IOS draaiende te houden?
                  Begrijp ik het goed dat voor 80,00 per jaar dit op het platform draaiende en te downloaden is?
                  klopt, maar als je de app al hebt kun je hem wel blijven gebruiken.
                  Maar als blijkt dat de vraag groot genoeg is kan ik wel een oplossing zoeken, ofwel betaal ik het zelf, ofwel zoek ik gewoon een andere ontwikkelaar die al een licentie heeft.
                  Maar ik wil vermijden dat ik zou blijven betalen terwijl niemand of nauwelijks iemand dat echt gebruikt.

Kunnen we de lijsten niet updaten door de Nubel tabel in te voeren?
                  Probleem is de auteursrechten. Maar ik heb indertijd die tabel zelf samengesteld op basis van verschillende bronnen. Nubel was er eentje van.
                  Een andere was de US database (vrij te kopiëren). Er staan bijvoorbeeld bij fruit veel afmetingen en gewichten bij, dat komt allemaal uit de US database.
                  Ik heb ook alle kh waardes vergeleken (nubel, us, en nog andere tabellen) en gecorrigeerd waar nodig.

Er zit wel minstens één foutje in : avocado, de kh waarde is kleiner dan die in de tabel.

Ik gebruik je app zeer regelmatig zowel op android als OIS. Ik vind hem veel bruikbaarder dan de platemate.
                  da's goed om te horen dat toch iemand hem gebruikt.
                  Merk op dat de versie die je vindt op iOS eigenlijk ook bestaat voor Android, dus exact dezelfde, je kunt die gewoon hier downloaden.
                  Je moet dan wel eerste Adobe Air installeren, maar je toestel zal dat zelf voorstellen.

Een interessant feature als je op verschillende toestellen dezelfde versie hebt : je kunt synchroniseren via google docs.
                  Dus stel je maakt een maaltijd op je iphone, je neemt je Android, start de app, en diezelfde maaltijd zal daar in de tracking verschijnen. Je past daar een maaltijd aan op je Android (voedingsmiddel toevoegen, of hoeveelheid van iets aanpassen), je pakt terug je iphone en de aanpassingen die je gemaakt hebt op je Android zullen daar ook verschijnen.
                  Ook de voedingsmiddelentabel zal op je google docs account komen. Je kunt dan de tabel aanpassen naar je persoonlijke behoeften (op pc of mac, gewoon via internet), en dan de aangepaste tabel terug downloaden naar al je toestellen.
                  Ook de instellingen (koolhydraatratio) worden gesynchroniseerd.

Als je dit zou willen gebruiken maar het lukt niet laat me dan iets weten dan probeer ik dat wat duidelijker te omschrijven.
                  Eén van de feedbacks hierover is "To get all info from phone to computer is a HELL of a job couldnt u make it easier", ik dacht dat 't eenvoudig was nochtans . Het vraagt wel een beetje doorzetting om die google sync opgezet te krijgen. Nen uitleg daarvoor had ik alleen in het Engels : https://sites.google.com/site/hippoa...ynchronisation

Na de laatste release had ik ook nog "correctiefactor" geïmplementeerd maar nooit vrijgegeven, het was klaar net voor ik de Dexcom begon te gebruiken, maar nu met de Dexcom gebruik ik dat niet.

Comment

Ik gebruik de app niet dagelijks, maar als ik producten tegenkom waarvan ik de KH niet kan inschatten zal ik altijd even op de app kijken.

Zeker als ik buitenshuis ben want dat vind ik juist zo fijn op mijn Android gsm.
                    DM type II sinds mei 2004, trage schildklier en slechthorend.

Leven laten leven is mijn motto.

Soms geeft het leven een onverwacht een geschenk en sinds 9-10-2011 zijn wij de trotse grootouders van Zoë. Op 27-11-2013 is haar broertje Daley geboren.

Comment

klopt, maar als je de app al hebt kun je hem wel blijven gebruiken.
                      Maar als blijkt dat de vraag groot genoeg is kan ik wel een oplossing zoeken, ofwel betaal ik het zelf, ofwel zoek ik gewoon een andere ontwikkelaar die al een licentie heeft.
                      Maar ik wil vermijden dat ik zou blijven betalen terwijl niemand of nauwelijks iemand dat echt gebruikt.

Probleem is de auteursrechten. Maar ik heb indertijd die tabel zelf samengesteld op basis van verschillende bronnen. Nubel was er eentje van.
                      Een andere was de US database (vrij te kopiëren). Er staan bijvoorbeeld bij fruit veel afmetingen en gewichten bij, dat komt allemaal uit de US database.
                      Ik heb ook alle kh waardes vergeleken (nubel, us, en nog andere tabellen) en gecorrigeerd waar nodig.

Er zit wel minstens één foutje in : avocado, de kh waarde is kleiner dan die in de tabel.

da's goed om te horen dat toch iemand hem gebruikt.
                      Merk op dat de versie die je vindt op iOS eigenlijk ook bestaat voor Android, dus exact dezelfde, je kunt die gewoon hier downloaden.
                      Je moet dan wel eerste Adobe Air installeren, maar je toestel zal dat zelf voorstellen.

Een interessant feature als je op verschillende toestellen dezelfde versie hebt : je kunt synchroniseren via google docs.
                      Dus stel je maakt een maaltijd op je iphone, je neemt je Android, start de app, en diezelfde maaltijd zal daar in de tracking verschijnen. Je past daar een maaltijd aan op je Android (voedingsmiddel toevoegen, of hoeveelheid van iets aanpassen), je pakt terug je iphone en de aanpassingen die je gemaakt hebt op je Android zullen daar ook verschijnen.
                      Ook de voedingsmiddelentabel zal op je google docs account komen. Je kunt dan de tabel aanpassen naar je persoonlijke behoeften (op pc of mac, gewoon via internet), en dan de aangepaste tabel terug downloaden naar al je toestellen.
                      Ook de instellingen (koolhydraatratio) worden gesynchroniseerd.

Als je dit zou willen gebruiken maar het lukt niet laat me dan iets weten dan probeer ik dat wat duidelijker te omschrijven.
                      Eén van de feedbacks hierover is "To get all info from phone to computer is a HELL of a job couldnt u make it easier", ik dacht dat 't eenvoudig was nochtans . Het vraagt wel een beetje doorzetting om die google sync opgezet te krijgen. Nen uitleg daarvoor had ik alleen in het Engels : https://sites.google.com/site/hippoa...ynchronisation

Na de laatste release had ik ook nog "correctiefactor" geïmplementeerd maar nooit vrijgegeven, het was klaar net voor ik de Dexcom begon te gebruiken, maar nu met de Dexcom gebruik ik dat niet.
                      Thx Johan.
                      Als ik het hier zo snel even lees zal ik toch wat tijd moeten steken om dit gefixd te krijgen. Ik zal daar eens een vrije dag aan besteden binnenkort.
                      Ik zou het toch jammer vinden dat men vanaf 2014 dit niet meer zou kunnen installeren, want ik vind het echt een goede app. geen moeilijke layout ed. gewoon gebruiksvriendelijk tout court.

Zou je de correctiefactor implementatie toch niet publiceren?
                      ______
                      HbA1c:

Comment

de app noemt helpdiabetes en is gratis
                        24 jaar, 13 jaar db type 1
                        Pomper sinds 25/2/13 met humalog
                        Dexcom G4
                        HbA1c
                        Februari '16: 7.0
                        September '16: 8.1
                        Januari '17: 7.7

Comment

Zou je de correctiefactor implementatie toch niet publiceren?

zou je dat gebruiken Johan ?
                          ik heb de indruk dat het vooral de pompers zijn die correcties laten berekenen door hun pomp dan.

Maar ik kan het zeker eens doen, ik moet alleen nog wat uitleg toevoegen en de nieuwe buttons eens aanpassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elma
                            Ik heb hem eens bekeken, is inderdaad niet voor pillenpakkers.
                            het is in de eerste plaats een koolhydraatteller,
                            maar je kunt er ook een logboek mee bijhouden. Je kent wel de medicijnen aanpassen indien gewenst.

Comment

zou je dat gebruiken Johan ?
                              ik heb de indruk dat het vooral de pompers zijn die correcties laten berekenen door hun pomp dan.

Maar ik kan het zeker eens doen, ik moet alleen nog wat uitleg toevoegen en de nieuwe buttons eens aanpassen.
                              Ik moet toegeven dat mijn bolus inderdaad berekend wordt via mijn pomp. Hiervoor had ik de insulinx. Het lijkt mij tch nuttig dat anderen die niet hierover beschikken hun bolus kunnen laten berekenen.

Ik blijf bij mijn standpunt dat helpdiabetes een hele goede app is die ik zeer regelmatig gebruik voor mijn kh. Als ik de platemate gebruik is dit niet zo duidelijk. Wat heb je nu aan mooie fotootjes. Het is de info die je snel moet vinden en niet een fotootje die je moet slepen naar een bord.

Geef mij maar helpdiabetes. Jammer dat het voortbestaan in het gedrang zou komen.
                              ______
                              HbA1c:

Comment

Working...
                              X