Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan tafel met type 1 diabetes

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mir Bekijk bericht

Geen apneu, dat is fijn. Maar daarmee is je vraag over vermoeidheid nog niet verklaard helaas.

Nu het huigonderzoek dus afwachten. Hoe doen ze dat eigenlijk? Bij mijn man is de huig 20 jaar geleden om dezelfde reden verwijderd, heeft zeker 15 jaar geholpen tegen het snurken. Stoort het snurken erg, jou of je man? Zou dat ook vermoeidheid kunnen veroorzaken?
    Wie heel erg snurkt, is ook niet uitgeslapen. De NKO arts laat me 15 min onder verdoving snurken en op die manier kunnen ze nagaan wat het snurken veroorzaakt. Als het de huig is, dan zal dat uit het onderzoek komen. Dan is het voorstel om de huig in te korten. Is de huig niet, dan zoeken ze verder naar de oorzaak.
    Mijn man heeft er heel erg last van gehad. De laatste weken klaagt hij minder, maar dat kan ook zijn omdat hij het ondertussen ook wel gewend is?
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

• Ik heb op maat gemaakte oordoppen in om minder last te hebben van het snurken van de echtgenoot.
      hij heeft laatst ook weer een slaapapneu test gehad maar het is te weinig zegt de arts.
      er was uit de registratie van het kastje op te maken dat hij veel schopt 's nachts.
      dat heeft hij vele malen erger gedaan, zo erg dat hij me regelmatig het bed uit schopte en vaak in ieder geval wakker schopte en er een soort bergje van dekens tussen ons lag, zo vaak raakte hij me.
      nu al jaren geen last meer van maar was toch een puntje om verder te kijken zei de arts
      Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
      HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

• Amai, Nostress, dat schoppen is ook wel niet aangenaam. Droomt hij dat hij een stervoetballer is misschien ?
        Neen, alle gekheid op een stokje, toch wel een raar, vervelend probleem.
        Meurtelken, ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden zodat de vermoeidheid vermindert.

Hier is Dirk eindelijk bij de pneumoloog geweest. 28 februari volgt een slaaponderzoek en 10 maart de uitslag. De arts was er eigenlijk al van overtuigd dat het om slaapapneu gaat, gezien onze beschrijving van het probleem en de ligging van zijn huig. Hij ging meteen een maand ziekteverlof voorschrijven, maar daar wou Dirk niet van weten. Autorijden vond hij immers een risico.
        Dirk heeft soms ook de indruk dat zijn ademhaling heel even ophoudt. Ik hoor het gesnurk even ophouden en dan weer in gang schieten, dus dat zou kunnen kloppen.
        De arts zei dat met een masker slapen waarschijnlijk zijn problemen zal oplossen.
        Ik moet zeggen dat dat gesnurk ook een serieuze belasting is op mijn nachtrust.
        We leven op hoop, hoewel hij zo'n masker niet ziet zitten.

Aan allen hier met slaap-, snurk- en vermoeidheidsproblemen : het beste !
        If I can see it, then I can do it.
        If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

• Nostress, jeetje zeg. Dat schoppen controleren ze inderdaad ook, met 2 sensoren op je been. Gelukkig doe ik daar niet aan; Ik hoop dat jullie een groot bed hebben.
          Sammie, alle jong. Je had het al vermoed hè. Zo'n CPAP masker kan echt een uitkomst bieden hoor. Vrees voor het onbekende? Moest hij het eens proberen en de resultaten er van zien, dan trekt hem dat misschien over de streep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
            Nostress, jeetje zeg. Dat schoppen controleren ze inderdaad ook, met 2 sensoren op je been. Gelukkig doe ik daar niet aan; Ik hoop dat jullie een groot bed hebben.
            Sammie, alle jong. Je had het al vermoed hè. Zo'n CPAP masker kan echt een uitkomst bieden hoor. Vrees voor het onbekende? Moest hij het eens proberen en de resultaten er van zien, dan trekt hem dat misschien over de streep.
            Mij heeft de dokter alleszins al overtuigd met de woorden : je zal je er veel beter door voelen, zei hij tegen Dirk. Eens het zo ver is, zal hij dat wel dragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht

Mij heeft de dokter alleszins al overtuigd met de woorden : je zal je er veel beter door voelen, zei hij tegen Dirk. Eens het zo ver is, zal hij dat wel dragen.
              Dirk heeft het geluk dat hij overdag de CPAP kan afzetten. Jouw pomp en CGM is 24/7. Mss doet dat ook wel iets voor hem.

Comment

Amai, Nostress, dat schoppen is ook wel niet aangenaam. Droomt hij dat hij een stervoetballer is misschien ?
                Neen, alle gekheid op een stokje, toch wel een raar, vervelend probleem.
                Meurtelken, ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden zodat de vermoeidheid vermindert.

Hier is Dirk eindelijk bij de pneumoloog geweest. 28 februari volgt een slaaponderzoek en 10 maart de uitslag. De arts was er eigenlijk al van overtuigd dat het om slaapapneu gaat, gezien onze beschrijving van het probleem en de ligging van zijn huig. Hij ging meteen een maand ziekteverlof voorschrijven, maar daar wou Dirk niet van weten. Autorijden vond hij immers een risico.
                Dirk heeft soms ook de indruk dat zijn ademhaling heel even ophoudt. Ik hoor het gesnurk even ophouden en dan weer in gang schieten, dus dat zou kunnen kloppen.
                De arts zei dat met een masker slapen waarschijnlijk zijn problemen zal oplossen.
                Ik moet zeggen dat dat gesnurk ook een serieuze belasting is op mijn nachtrust.
                We leven op hoop, hoewel hij zo'n masker niet ziet zitten.

Aan allen hier met slaap-, snurk- en vermoeidheidsproblemen : het beste !
                Laat Dirk dat masker nemen als hij apneu heeft, het is echt een zegen! Mijn man en ik hebben weer normale nachten, hij snurkt niet meer. Na de huigoperatie was het de laatste optie. Ik moet zeggen, een hele goede!
                Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Laat Dirk dat masker nemen als hij apneu heeft, het is echt een zegen! Mijn man en ik hebben weer normale nachten, hij snurkt niet meer. Na de huigoperatie was het de laatste optie. Ik moet zeggen, een hele goede!
                  Dank je voor de goede raad. Het zal helpen om Dirk te overtuigen.
                  En ja, ik snak naar snurkloze nachten en een uitgeruste wederhelft.

Comment

Dank je voor de goede raad. Het zal helpen om Dirk te overtuigen.
                    En ja, ik snak naar snurkloze nachten en een uitgeruste wederhelft.
                    Dirk zal zich zoveel beter voelen en jij ook als je naast je Dex alarmen tenminste geen Dirk alarm meer hebt. Marc draagt zijn APAP nu 2 jaar, het had vrijwel meteen effect. Hij wil niet meer zonder, is veel uitgeruster. Ik draag nog wel oordopjes omdat Marc een APAP ipv een CPAP heeft, die slaat met extra druk aan bij ademstilstanden en geeft bij normaal ademen alleen continue druk tegen het snurken. Dat aanslaan schrok ik in het begin van maar met dopjes hoor ik het apparaat niet meer.

Je vraagt je soms wel eens af waarom echtparen samen in 1 bed willen liggen
                    Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Je vraagt je soms wel eens af waarom echtparen samen in 1 bed willen liggen
                      Haha, omdat we ondanks alles ook nog humor hebben !

Comment

Haha, omdat we ondanks alles ook nog humor hebben !
                        Gelukkig wel

Comment

• mijn man heeft ook al een jaar of 10 cpap en kan/wil niet meer zonder. Hij heeft zelfs extra autobatterijen om het masker te kunnen dragen als hij s nachts gaat vissen.
                          Mij stoort het heel soms als het masker niet 100% goed zit, dan maak ik hem even wakker, fixt hij het probleem en slaapt verder. Ook al maak ik hem wakker, hij is dan blij wetend dat hij s morgens uitgerust zal zijn ...
                          Carine - T1D sinds 1988
                          Medtronic 640g met CGM
                          Dual Bolus addict

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbruyndoncx Bekijk bericht
                            mijn man heeft ook al een jaar of 10 cpap en kan/wil niet meer zonder. Hij heeft zelfs extra autobatterijen om het masker te kunnen dragen als hij s nachts gaat vissen.
                            Mij stoort het heel soms als het masker niet 100% goed zit, dan maak ik hem even wakker, fixt hij het probleem en slaapt verder. Ook al maak ik hem wakker, hij is dan blij wetend dat hij s morgens uitgerust zal zijn ...
                            Ik ga Dirk hier doen meelezen !

Comment

Working...
                            X