Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glucodyn - visualiseringstool voor (vooral) T1D

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Glucodyn - visualiseringstool voor (vooral) T1D

kwam dit net trgen op t net, lijkt veel belovend
    http://perceptus.org/about/glucodyn
    Carine - T1D sinds 1988
    Medtronic 640g met CGM
    Dual Bolus addict

Ziet er zeer interessant uit!!!
    Ik zag dat 2 ingenieurs dit opgestart hebben.
    Ik pleit al lang voor een samenwerking tussen ingenieurs en dokters, zodat de combi van een analytische en een klinische blik gegeven kan worden om ons nog beter te coachen in diabetesmanagment. Helaas voorlopig weinig successen. Hopelijk wordt dit er een.
    Waarden visualiseren, trends en patronen herkennen kunnen oh zo nuttig zijn. Als ik het goed heb, kan dit ook als een soort boluswizard gebruikt worden?
    Toch nog een puntje van kritiek:
    - wordt er enkel gekeken naar koolhydraten, wat met ratio enkel-meervoudige kh, of hoeveelheid vet en prote´nen...
    - kan je events instellen? sport, ziekte, stress...

Maar toch zeker bedankt om de link hier te delen!
    Dm T1 sinds 2008

Comment

"wat met ratio enkel-meervoudige kh, of hoeveelheid vet en prote´nen..."
      Wow,jij bent echt mee,
      ik heb zulke info bij de diabetes dietiste aangekaart en die viel uit de lucht ...

ÚÚn van deze 2 heeft zelf een artificiele pancreas ontwikkeld gebaseerd op ander opensource werk cfr openaps.org

voor meer complete onafhankelijke rapportage, kan je beter naar nightscout.org en tidepool.org kijken of glooko (niet voor 640g).
      nightscout laat makkelijk extra info toe en is ook opensource en uitbreidbaar.
      er is veel aan de gang, maar niets lijkt echt af voor dagdagelijks gebruik door leken als je echt de complete picture wilt loggen zoals jij ook aangeeft.
      Ik persoonlijk kijk naar nightscout en happ in combinatie met 640g om beter te kunnen correleren en hopelijke verbeteren.
      De proprietary medtronic carelink is te beperkt, en de toekomstige sugariq watson app is nog ver af (minstens 1 jaar).

Carine - T1D sinds 1988
      Medtronic 640g met CGM
      Dual Bolus addict

Comment

Working...
      X