Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meting bij de rest vd familie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Meting bij de rest vd familie

Eigenlijk een rare vraag, maar toch wel iets wat ik me afvraag... we hadden daarnet bij oma een sinterklaasfeestje, ze gingen fritjes halen vh frituur maar ik at een kommetje soep en een koude schotel omdat ik verkouden ben smaakt mijn eten toch niet zo goed en met fritjes dan maak ik wel een hoge piek dus ik heb dan zoiets, als ik het toch eens eet dan wil ik er smaak van hebben ook, dus eens een andere keer.
    Maar mss vragen ze dat bij jullie in de familie ook, bij mij dus wel, mijn zus wilde haar eens testen 2u na het eten, oke, mij niet gelaten... nu prikte ze 154, niet keihoog maar tis toch wel verhoogd he. En dan zei ze tegen mijn man, test jij ook eens, ale hij doet het ook, 167. Fritjes vd frituur en een ijsje nadien is wel een serieuse bom uiteraard, maar is het normaal dat ze dan ook wat hoger meten en niet netjes onder de 120 hebben?

Mij is gezegd dat een niet-diabeet ook boven de 120 kan zitten , zeker na de maaltijd. Dat zakt dan wel weer netjes.
    Rekening houden met de meetfout van het toestel is die waarde ook niet exact te noemen.
    If I can see it, then I can do it.
    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Ja hoor, na een maaltijd zijn waarden tot 200 gewoon normaal. Het grote verschil tussen een diabeet en een niet-diabeet is dat die achteraf dan ook vrij snel terug kunnen dalen.

Comment

Je hebt pre-diabetes als je nuchtere ochtendwaarde regelmatig tussen de 100 mg/dl en 125 mg/dl zit. Je hebt diabetes als je nuchtere ochtendwaarde > 125 mg/dl zit. Een persoon zonder diabetes heeft een A1c waarde tussen 4-6%. Ook mensen zonder diabetes kunnen uitschieters hebben in hun waarden, maar zoals hierboven al aangegeven: doorgaans dalen die ook weer snel, waar de waarden van iemand met onbehandelde diabetes, hoger blijven staan en veel langzamer zakken (bij T1 worden de waarden steeds hoger).
        Ik begrijp dat je familieleden ook eens willen testen. Laat je niet gek maken Marie1. Je hebt het al moeilijk genoeg.
        Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
        www.kokenenhogehakken.blogspot.be
        http://aantafelmettype1diabetes.com
        https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Working...
        X