Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom tieners met T1 liegen tegen hun ouders

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Nog even ter aanvulling: Elke dag tellen, prikken, spuiten | J/M Ouders
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Mooi geschreven artikel
      Veerle mama van Aike en Timo, Timo heeft type 1

Hba1c september 2016 : 6%

Comment

jaaa Upje ...Kaya is inmiddels 14 en al een heuse jongedame..en nee hoor ik vroeg niet telkens bij elke maaltijd heb je dit en dat....ik had het volste vertrouwen in haar...tot ze me in paniek belden van bij de endo...en ik haar cijfer hoorde...ik zag haar idd vermageren en veel drinken en mijn fr viel niet dat ik terugging naar een periode van twaalf jr geleden...van toen af moet ze prikken en spuiten...meestal toch ..totdat we hulp hebben...omdat ik haar niet op spoed wil afgeven...dus denk niet dat ik zo verkeerd bezig was...ik heb haar altijd moeilijk losgelaten das waar...maar de laatste twee a drie jr moest ik dit wel leren door er nog een ukje bij te hebben en dat lukte me prima...ik heb altijd gezegd tegen haar ...je mag van mij mc donalds eten ...pizza...alles ...tussendoor maar spuit ernaar....das het enigste waar ik altijd op stond....ga niet bijeten als je al 300 staat...en spuit naar wat je eet
        ik ben 46jr,mama van Matty 23jr;Maaike van 22jr en Kaya van 14jr..en Jinte van 3jr(Kaya was net twee toen de diagnose diabetes type I vastgesteld werd en spuit één maal daags Lantus en drie maal daags Novorapid!)

Comment

Beste Kathy, natuurlijk doe je het goed als moeder voor Kaya ( en je andere kinderen ). Daar twijfelt niemand aan.
          Kinderen opvoeden op zich is al moeilijk genoeg. Als daar dan ook nog eens een chronische ziekte als diabetes bijkomt ... .
          Wij weten hier allemaal wat het is om daar dagelijks mee geconfronteerd te worden. Ook wij hebben nog allemaal momenten dat we er een schop zouden willen geven. Hoe vaak wordt hier niet iets geschreven in de trant van : ik ben de pedalen kwijt, moet me herpakken, ... .
          Daarin is je dochter heus niet alleen.
          Als moeder is het niet makkelijk om je kind 'los te laten'. Je blijft voortdurend bezorgd en al zijn ze ( zoals mijn zoon ) het huis uit, moeder blijf je altijd.
          Het is reuzemoeilijk om als moeder te moeten toezien hoe moeilijk het is voor je kind om met bepaalde zaken om te gaan.
          Hou moed en lucht hier gerust je hart eens.

Niet iedereen is gelijk. Wat bij de ene goed werkt, is daarom nog niet toepasbaar op iemand anders.

Je doet je best, meer kan je niet doen.
          Het komt heus wel goed !
          If I can see it, then I can do it.
          If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

OK, dan heb ik de situatie verkeerd ingeschat. Mijn excuses!

Pfoe. Dat lijkt me ook niet prettig, als het team je plots zo opbelt... En hebben zij een plan van aanpak? Je hoeft dit nu hopelijk niet alleen te gaan oplossen?

Comment

Een plan van aanpak...ja ze hadden beloofd haar op te nemen ....heeft serieus gesprek met Kaya gehad...gevraagd en gezegd dat hij wist dat ze slim genoeg was om te beseffen waar ze mee bezig was...dat hij em laten inpalmen had door haar...etc etc...plan:tegen begin augustus volledig betering ...of (tweede verwittiging )opname...we kwamen buiten en ze was echt teleurgesteld zelfs da ze niet opgenomen werd want direct waren al haar vrienden aan het smssen waartegen ze dat al had verteld...mmm...kdenk er dus nog steeds mijne van ..;tuurlijk was ik ook echt diep teleurgesteld ...ze bellen je zelf via de huisarts dat die onmiddellijk contact moet nemen want de toestand is zo slecht met een cijfer van 12,3 MAAR...nog net geen ketonen dermee ook nog geen opname...ja zei hij we hebben een diagnose dees maal en we hebben insuline(ben je vet mee als ze niet spuit)...dus...Dankzij Cathy( wie ik eeuwig dankbaar blijf voor alle inzet en steun en bekommernis om Kaya)...eind maand afspraak UZ
              ik ben 46jr,mama van Matty 23jr;Maaike van 22jr en Kaya van 14jr..en Jinte van 3jr(Kaya was net twee toen de diagnose diabetes type I vastgesteld werd en spuit één maal daags Lantus en drie maal daags Novorapid!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kathy Bekijk bericht
                Een plan van aanpak...ja ze hadden beloofd haar op te nemen ....heeft serieus gesprek met Kaya gehad...gevraagd en gezegd dat hij wist dat ze slim genoeg was om te beseffen waar ze mee bezig was...dat hij em laten inpalmen had door haar...etc etc...plan:tegen begin augustus volledig betering ...of (tweede verwittiging )opname...we kwamen buiten en ze was echt teleurgesteld zelfs da ze niet opgenomen werd want direct waren al haar vrienden aan het smssen waartegen ze dat al had verteld...mmm...kdenk er dus nog steeds mijne van ..;tuurlijk was ik ook echt diep teleurgesteld ...ze bellen je zelf via de huisarts dat die onmiddellijk contact moet nemen want de toestand is zo slecht met een cijfer van 12,3 MAAR...nog net geen ketonen dermee ook nog geen opname...ja zei hij we hebben een diagnose dees maal en we hebben insuline(ben je vet mee als ze niet spuit)...dus...Dankzij Cathy( wie ik eeuwig dankbaar blijf voor alle inzet en steun en bekommernis om Kaya)...eind maand afspraak UZ
                Veel succes !
                Kaya ziet het precies toch ook zitten, heb ik de indruk,net als jij om er iets aan te doen.
                Jullie komen er wel, met de nodige begeleiding.
                Een goed team rond je kan heel motiverend werken, dat heb ik zelf ondervonden. Na jaren van de ene bij de ander te gaan, heb ik nu al jaren een team waar ik me goed bij voel en heel veel aan heb.
                Ik hoop voor jullie dat jullie nu ook aan dat punt aanbeland zijn !
                Knuffel.

Comment

Soms moet het roer eens helemaal omgegooid worden zodat iedereen de kans krijgt om met een schone lei te beginnen. Geen voorhistorie, gewoon vooruit kijken en opnieuw beginnen van nul. Nieuwe mensen, frisse kijk, nieuwe aanpak. De vakantie komt er aan, minder stress door school. Het komt goed Kathy en Kaya xxx

Comment

Ze zal in hele goeie handen zijn in het UZ, Timo is daar ook in behandeling. Wij hebben Dr.Sara Van Aken en Dimi als diëtist. Ze gaan er super goed om met kinderen/tieners Ze sturen ze vooral, en geven ze goeie raad en ze krijgen de kans om zich te bewijzen. Als ze merken dat het niet zo loopt zoals het zou moeten lopen ( moeilijk spuiten, niet opvolgen,...) dan worden ze er wel op aangesproken, maar altijd in dialoog . Het is een kinder/adolescenten conventie, zo kom je dus in een heel mulitidisciplinair team terecht. Er zal voor ieder van jullie heel veel veranderen want de opvolging is super. Het komt goed

Comment

Ik begrijp je teleurstelling dat ze niet opgenomen wordt. Het zou voor jou eventjes uit handen geven zijn, hé. En je weet dat ze daar in goeie handen is. Ik begrijp echter ook wel dat ze het niét doen. Ze hebben haar in het ziekenhuis op twee dagen weer fatsoenlijk geregeld hoogstwaarschijnlijk, maar als ze dan naar huis gaat en opnieuw voortdoet zoals voorheen ...

Ik hoop dat het nieuwe ziekenhuis een nieuwe start voor jullie kan betekenen. Het komt allemaal wel goed, Kathy. Hou vol!

Comment

Superfier op Kaya en op Kathy (en ook wel een beetje op de papa), dat ze samen de stap gezet hebben naar een kinderconventie en een multidisciplinair team, dat hen zal helpen om stappen te zetten in een betere regeling. Kaya heeft duidelijk ook de moed hervonden en heeft zich heel goed herpakt. En ook Kathy leert loslaten en leert Kaya vertrouwen om zelf te leren en fouten te mogen maken en zich te kunnen herpakken. xx

Comment

Fijn nieuws om te lezen Lukt het voor alledrie wat?

Comment

Da's goed nieuws ! Straf van allemaal !

Comment

Working...
                            X