Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet herkende T1 diabetes met drastische gevolgen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oh, vhblover, dat is schrikken geweest.
    Wat een angst en spanning hebben jullie gehad!
    Inderdaad, Timo is een crack!
    Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
    HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Op 65 dagen tijd hebben 10 kinderen de diagnose T1 gekregen, doordat ze tijdig de symptomen herkend hebben. Het verhaal van Kycie wordt steeds bekender en diagnoses worden sneller gesteld. Dit duidt nog maar eens op het belang van awareness.
      Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
      www.kokenenhogehakken.blogspot.be
      http://aantafelmettype1diabetes.com
      https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Ondertussen zijn er al 17 kinderen die de diagnose tijdig gekregen hebben door het lezen van Kycies verhaal... Op haar eigen manier staat ze andere gezinnen bij.

Meet Tara. She is #17 of "Kycie's Kids." We received this message from her mother yesterday and with her approval we want to share it with you.
        I just wanted to send a message to say thank you. Your story helped to save my child's life. My sweet little 6 year old daughter, Tara, was diagnosed with Type 1 Diabetes on May 3rd. Had I not come across a news article about your daughter on my Facebook news feed, I may have lost her as I didn't recognize the symptoms and signs for what they were.
        Tara had been on a steriod for her allergies last week. I noticed over the weekend that she was urinating a lot and was constantly thirsty. She woke up multiple times during the night on Friday and Saturday nights to pee and drink water. Since these signs could be side effects of the steriod, I just brushed them off as nothing. On Sunday, May 3rd, I continued to watch her symptoms increase and decided that I would call the doctor on Monday morning. Towards evening, Tara began complaining of stomach pains and a headache. I attributed the stomach ache to the vast amounts of water she was drinking. Still, I thought it was from the steriod and would take a few days to work its way out of her system. As I was putting Tara to bed, I was talking to her and she was acting very strangely. She had a hard time focusing on my face. She was asking me questions about her daddy tucking her into bed, when Tara knew that her daddy had left for work a few hours before. I thought she was just really really tired. She was still complaining of a stomach ache and I noticed that her breath smelled "funny". She had no fever and wasn't throwing up. Again, I thought I would call the doctor in the morning. I knew something was wrong with my little girl, but didn't know what. After putting her to bed, I scrolled through my news feed and came across a post about your daughter. I read it and immediately knew. I called my mother-in-law, who is diabetic, and she brought her meter over. I woke Tara up and we tested her gluclose. Tara's levels were so high that the meter only showed "HI". We rushed to the ER and after blood draws, finger pricks, urine tests, and IVs, I was told that Tara was in Diabetic Ketoacidosis. Her sugar was well over 600. We were transferred to a local Children's hospital and Tara was diagnosed with Type 1 diabetes.
        We could have lost her if I hadn't acted after seeing the article about Kycie. If I had ignored that feeling in my gut, we would be in a very different situation than we are currently in. So, thank you. Thank you for sharing Kycie's story. Thank you for helping me see the signs for what they were. Thank you for helping to save my child.
        Sincerely,
        Dena

Comment

Kleine Kycie heeft het niet gehaald. Deze morgen is ze heengegaan, in de armen van haar papa, met haar mama aan haar zijde. Het heeft niet mogen zijn.

We moeten blijven praten over de symptomen van T1 diabetes, zodat zoiets niet meer kan gebeuren. De symptomen werden niet onmiddellijk herkend, waardoor Kycies waarden al heel hoog waren vooral de diagnose werd gesteld. Er mogen geen levens meer verloren gaan doordat diabetes over het hoofd wordt gezien.

Rust zacht kleine meid... door jouw verhaal heb je al heel wat andere kinderen dit leed bespaard. Jouw verhaal maakte mensen wakker en alert voor de symptomen, waardoor ouders zelf diabetes opperden als diagnose voor de symptomen die hun kind vertoonde. Het vaststellen van een sterk verhoogde bloedsuiker is niet moeilijk. Mijn hart gaat uit naar dit gezin, dat nogmaals een harde dobber te verwerken krijgt, nog geen 6 maanden na haar diagnose.
          Last edited by meurtelken; 11 juli 2015, 23:33.

Comment

Dat is toch wel slikken en schrikken.
            If I can see it, then I can do it.
            If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Zo verschrikkelijk verdrietig.
              Waar de ouders en verdere familie nu doorheen gaan!
              Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
              HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Ongelooflijk dat zoiets nog kan gebeuren..... :'( zo intriest
                Veerle mama van Aike en Timo, Timo heeft type 1

Hba1c september 2016 : 6%

Comment

Na de 5-jarige Kycie is nu ook de 4-jarige David overleden aan een niet op tijd vastgestelde T1 diagnose. Twee dagen na zijn diagnose hebben zijn ouders besloten om de jongen van de machines af te halen.

Ik begrijp nog steeds niet waarom de vingerprik niet sneller gedaan wordt. Levens kunnen gered worden. Als dokters de symptomen niet voldoende herkennen, hoe moeten ouders het dan weten? Heel triest...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
                    Na de 5-jarige Kycie is nu ook de 4-jarige David overleden aan een niet op tijd vastgestelde T1 diagnose. Twee dagen na zijn diagnose hebben zijn ouders besloten om de jongen van de machines af te halen.

Ik begrijp nog steeds niet waarom de vingerprik niet sneller gedaan wordt. Levens kunnen gered worden. Als dokters de symptomen niet voldoende herkennen, hoe moeten ouders het dan weten? Heel triest...
                    Onvoorstelbaar toch heden ten dage. Dat zoiets nog kan gebeuren...
                    If I can see it, then I can do it.
                    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht

Ik vind het ook vreemd dat de huisdokters niet vaker gewoon meten. Juist voor mijn diagnose was er wel het vermoeden van diabetes (volgens mijzelf) en de huisdokter, maar ik heb het toch pas de volgende dag gehoord nadat de bloedresultaten binnen waren.
                      Diabeet type 1 - diagnose: december 2011 - 23 Jaar
                      Laatste HbA1c: 6.4%

Comment

Het is niet alleen de onwetendheid bij huisdokters jammer genoeg ( bij onze huisdokter was Timo zijn eerste patiŽnt met T1 ( hij is al meer dan 20 jaar huisarts)...
                        Maar dat ze op een spoed afdeling daar niet aan denken, daar heb ik het moeilijker mee.......... bij opname van Timo had ik gezegd dat hij water 'zoop met liters' , veel moest plassen, lusteloos en misselijk was.... hun eerste werk, glucose geven en bloed nemen om te laten onderzoeken......kostbare tijd die totaal overbodig was indien ze een vingerprik hadden gedaan bij opname
                        Veerle mama van Aike en Timo, Timo heeft type 1

Hba1c september 2016 : 6%

Comment

Working...
                        X