Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

symposium

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Het Symposium word al gesloten om 14.00
    En zou blijkbaar niet meer voor patienten zijn.

Comment

Heel jammer, maar het symposium is voortaan enkel nog voor professionals betekent dit nu dat wij nergens meer terecht kunnen in BelgiŽ om op de hoogte te blijven van nieuwigheden in diabetesland? Wie vindt dat er wel zeker nood is aan evenementen als dit, voor ons, de niet-professionals maar wel de ervaringsdeskundigen op vlak van diabetes?
      Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
      www.kokenenhogehakken.blogspot.be
      http://aantafelmettype1diabetes.com
      https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

In BelgiŽ hebben ze het nog steeds niet door...
        Type 1 sinds 08/06/2012. CGM sensor sinds 12/03/2013. Insulinepomp sinds 12/08/2013.
        HbA1c = 6,0% Mei 2017
        Mijn blog! Over diabetes, insulinepomp, sport en CGM

Comment

In Nederland ook echt niet. Tenzij ik wat mis
          DM type II sinds mei 2004, trage schildklier en slechthorend.

Leven laten leven is mijn motto.

Soms geeft het leven een onverwacht een geschenk en sinds 9-10-2011 zijn wij de trotse grootouders van ZoŽ. Op 27-11-2013 is haar broertje Daley geboren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katrijn23 Bekijk bericht
            Nieuwe roche pomp en software voor dataverwerking werden niet getoond.
            Ik neem aan dat je hiermee de Insight pomp bedoelt?

En begrijp ik dat ze van de huidige Smart Pix af willen?

​​​​​​Dat zou wel fijn zijn want dit is gewoon een ***programma. De Smart Pix ligt hier stof te happen

Soms geeft het leven een onverwacht een geschenk en sinds 9-10-2011 zijn wij de trotse grootouders van ZoŽ. Op 27-11-2013 is haar broertje Daley geboren.

Comment

Ik vond de beurs een beetje tegenvallen. Jammer dat ze amper iets is voor patiŽnten. Wij zijn de ervaringsdeskundigen.

Ik bedoelde inderdaad de insight pomp.

Ik denk dat ze de smart pix software willen verbeteren. Dus wel verder bouwen op het bestaande programma, al ben Ik het met je eens dat wij echt software van betere kwaliteit verdienen. Ze willen voornl gegevensverwerking met bv patroondetectie van je waarden, betere visualisatie... toevoegen.
              Ik ben redelijk ontgoocheld in de software van roche. Hebben de Medtronic gebruikers betere ervaring?
              Dm T1 sinds 2008

Comment

Vanaf het begin vind ik het Smart Pix programma niets.

En voor zover ik het kan nagaan heeft Medtonic een veel beter programma. Maar daar heb ik geen ervaring mee

Comment

medtronic heeft een versie van rapporten voor patienten en voor de zorgverstrekkers. de zorgverstrekkers versie is veel beter dan de patienten rapporten. in usa is de zorgverstrekker versie van de rapporten nu ook toegevoegd aan de patienten versie, maar hier in europa nig niet. ik vraag mijn team altijd om me de Pdfs toe te sturen.
                  Carine - T1D sinds 1988
                  Medtronic 640g met CGM
                  Dual Bolus addict

Comment

ik ben in juni op een presentatie en beurs in NL geweest georganiseerd door Diabeter. Dat was naar mijn gevoel qua beursinfo wel in orde.
                    is er iemand actief betrokken bij de diabetesliga ?
                    ik ben er als 18 jarige een paar keer geweest bij lokale activiteiten maar was toen daar totaal niet op mijn plaats als jonge T1
                    Carine - T1D sinds 1988
                    Medtronic 640g met CGM
                    Dual Bolus addict

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cbruyndoncx Bekijk bericht
                      ik ben in juni op een presentatie en beurs in NL geweest georganiseerd door Diabeter. Dat was naar mijn gevoel qua beursinfo wel in orde.
                      is er iemand actief betrokken bij de diabetesliga ?
                      ik ben er als 18 jarige een paar keer geweest bij lokale activiteiten maar was toen daar totaal niet op mijn plaats als jonge T1
                      Interessant! In December gaan Kevin en ik ook naar Diabeter en zullen we daar een rondleiding krijgen. Geen beurs, maar op dat moment wel een Medtronic event over nieuwe technologie.

Ik ben zelf niet betrokken bij de liga, ook geen lid.

Comment

meurtelken Als jij en Kevin de Medtronic bende ziet, kan je dan vragen of ze wat extra intelligentie in de dual/square bolus kunnen steken ?
                        Ik mis een soort van acceleratie (en misschien ook wel een decelleratie) knop. Als je met trage maag, je Kh en vertering in schat, en je maag toch sneller (of trager werkt) dan voorzien, dan moet ik nu de bolus annuleren (restant en tijd onthouden of opschrijven als ik meer dement word), en terugstarten als dual bolus om meer insuline direct te krijgen.
                        Anderzijds, de square bolus volledig stoppen bij stop voor laag, is enorm kortzichtig, beter zou de bolus bv 30min gepauzeerd worden of totdat je terug in de veilige zone zit, met een optie om de bolus te reviewen voordat deze effectief terug opgestart wordt.
                        Ik geloof zelfs met de 670d die basaal moduleert, dat dit een gemiste kans blijft om het systeem toch wat slimmer en handiger te maken bij de extended bolus.
                        Last edited by cbruyndoncx; 23 november 2016, 22:14.
                        Carine - T1D sinds 1988
                        Medtronic 640g met CGM
                        Dual Bolus addict

Comment

meurtelken Als jij en Kevin de Medtronic bende ziet, kan je dan vragen of ze wat extra intelligentie in de dual/square bolus kunnen steken ?
                          Ik mis een soort van acceleratie (en misschien ook wel een decelleratie) knop. Als je met trage maag, je Kh en vertering in schat, en je maag toch sneller (of trager werkt) dan voorzien, dan moet ik nu de bolus annuleren (restant en tijd onthouden of opschrijven als ik meer dement wordt), en terugstarten als dual bolus om meer insuline direct te krijgen.
                          Anderzijds, de square bolus volledig stoppen bij stop voor laag, is enorm kortzichtig, beter zou de bolus bv 30min gepauzeerd worden of totdat je terug in de veilige zone zit, met een optie om de bolus te reviewen voordat deze effectief terug opgestart wordt.
                          Ik geloof zelfs met de 670d die basaal moduleert, dat dit een gemiste kans blijft om het systeem toch wat slimmer en handiger te maken bij de extended bolus.
                          ik geef het door, cbruyndoncx.

Comment

meurtelken
                            Volledig mee akkoord en ik heb dit probleem in Barcelona al doorgegeven. Verwacht wel niet direct een update hoor. Medische toestellen kunnen ze nu eenmaal niet eenvoudigweg updaten met een nieuwe firmware alvorens er een hoop controles door allerlei instanties plaatsvinden. Dat maakt deze toestellen super veilig maar het maakt ook dat het enorm lang duurt voor er iets nieuw op de markt komt.
                            Type 1 sinds 08/06/2012. CGM sensor sinds 12/03/2013. Insulinepomp sinds 12/08/2013.
                            HbA1c = 6,0% Mei 2017

Comment

tja, als computer nerd zie je zo de oplossing en hoe simpel het eigenlijk is en neig je dan toch meer naar de #wearenotwaiting beweging
                              Carine - T1D sinds 1988
                              Medtronic 640g met CGM
                              Dual Bolus addict

Comment

Inderdaad! Al moet een firma die medische toestellen maakt zich natuurlijk strikt aan de regels houden...
                                HbA1c = 6,0% Mei 2017

Comment

Working...
                                X