Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bloedonderzoek

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bloedonderzoek

Ik liet een maand geleden een uitgebreid bloedonderzoek doen. er werd oa getest op c-peptide, glucose, hba1c,...

C-peptide was te hoog (1.06 nmol/L) ipv tussen 0.20-0.80)
    Hba1c is 5.6%
    Glucose: 89 mg/dl (
    bloedname was om 13u30 en ik moest minstens 4uur nuchter zijn en ik was net 4uur nuchter bij de bloedname)
    Voor de rest was cholesterol slecht.
    SHBG: te laag

Creatinineklaring calcium, zink en natrium in 24 uurs urine te hoog

Ik lees dat c-peptide gelijk staat aan de hoeveelheid insuline die geproduceerd is. Insuline productie is dus te hoog ondanks normale bloedwaarde? Of hoe moet ik dat interpreteren? Ik moet de dokter nog spreken, bij uz leuven komt het verslag na validatie online, maar ik heb nog geen dokter gehoord.....

Moet ik mij zorgen maken over die c-peptide? Ik heb overgewicht en zeer ongezonde levensstijl, dat is duidelijk te zien aan de choleserol. Dus ik moet wel ingrijpen.... diabetes type 2 en hart-en vaatziekten komen voor in de familie

Ik ben geen dokter, maar als je zelf zegt ongezond te leven, is ingrijpen in je levensstijl een goed idee.
    Sterkte!
    Zwangerschapsdiabetes bij jongste zoon - suikerwaardes 1d na bevalling normaal - geen antistoffen T1, genetisch onderzoek mody negatief (geen mody dus) joepie!

Comment

Working...
    X