Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Will's mokkamousse

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Will's mokkamousse

Will's Mokkamousse

200 ml slagroom ( zo'n pakje houdbare slagroom)
    500 ml magere melk ( of sojamelk, amandelmelk)
    100 gram chocolade 70% ( ik gebruik Möser Roth van Aldi)
    1 el cacao van bv van Houten
    2 el oploskoffie Nescafe
    Snufje zout
    2 tl natrena vloeibaar of zoetstof naar keus en ook naar smaak
    3 blaadjes gelatine ( 4 bij amandelmelk )

Ik gebruik de maatlepeltjes ( el, tl etc ) van de Blokker

Gelatine in een kommetje water laten weken
    De chocolade in stukjes breken en even wegzetten
    In een kopje de cacao mengen met de oploskoffie, het zout, de zoetstof en wat koude melk, even goed mengen met een koffielepel
    In een mengbeker 250 ml melk in de magnetron verhitten tot het bijna kookt, bij mij is dat 900 watt ongeveer 2 minuut en 20 seconden
    De gelatine uitknijpen en oplossen in de hete melk, goed roeren dat het echt opgelost is dan de brokjes chocolade er bij kiepen. Dan even een paar minuten er af blijven zodat de chocolade kan smelten
    Dan met een siliconen spatel goed roeren, vooral over de bodem, tot de chocolade mooi is gesmolten in de melk.
    De inhoud van het kopje cacao/oploskoffie er bij doe en steeds goed mengen, het kopje nogmaals half vullen met een gedeelte van de resterende melk, weer bij het mengsel gieten ( zo maak ik het kopje schoon en neem ik alles mee) en weer goed roeren dan eventuele rest van de nog koude melk er bij en wederom goed mengen.
    Ik zet de maatbeker dan in de gootsteen en zet er even de garde van de ( staaf) mixer op ( daarvan kan ik het tempo regelen ) en klop het op laag tempo even door
    Nu in de koelkast zetten en de timer op 1.5 uur zetten. Ik roer het elk 1/2 uur een keer door met de siliconen spatel.
    Daarna in een mengkom de slagroom lobbig kloppen, een beetje van het mokkamengsel bij de slagroom gieten en met de garde even op laag tempo mengend doorkloppen, daarna alles van het mokkamengsel in de mengkom en even doorkloppen tot de slagroom goed gemengd is met het mokkamengsel
    Over 5 t/m 7 mooie glaasjes of kommetjes verdelen ( ligt eraan of het grote eters zijn) en in de koelkast op laten stijven.
    Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
    HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Dat ga ik eens proberen Nostress! Bedankt!
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
      Dat ga ik eens proberen Nostress! Bedankt!
      Ik ook ! Bedankt !
      If I can see it, then I can do it.
      If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Working...
      X