Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na hoeveel tijd begint Metformine te werken?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Na hoeveel tijd begint Metformine te werken?

Mijn ochtendsuiker was tussen de 120 en 140, na jaren tussen de 100 en de 120 geweest te zijn.
    Vorige maand heeft de dokter mij Metformine 850mg voorgeschreven. 1x per dag te nemen 's ochtends.
    Nu, na 1 maand is de glucose nog steeds niet gedaald. Ik had vanochtend 140mg/dl.
    (1 mmol/l = 18 mg/dL = 0,18 g/L)

hallo,
    ik heb sinds maart diabetes type 2. Glucose: 199.
    Ik moest meteen starten met metformine (2 keer 500mg) voeding aanpassen en meer bewegen,. 7 weken later stond ik op 118 en 4 maanden na de diagnose ben ik 14 kilo afgevallen en sta ik op 93.
    Wat zegt je huisarts?
    vriendelijke groeten,
    k.

Comment

Ik heb nu van de diabetoloog 3x 850mg voorgeschreven gekregen. 2 weken 2 pillen, na de 3de week 3 pillen.
      Meer bewegen lukt niet goed. Ik ben erg moe. Komt dat ook van die Metformax?
      Ik had 117 bij de laatste meting.

Comment

Ik heb ook metformine (= zelfde maar andere dosering) moeten nemen ooit en daar was ik niet moe van, het sloeg bij mij wel op mijn darmen maar die zijn zowiezo gevoelig. Waarschijnlijk komt de vermoeidheid eerder voort uit je diabetes. Hebben ze getest of je wel degelijk type 2 bent als je niet goed lijkt te reageren op metformine?
        Zwangerschapsdiabetes bij jongste zoon - suikerwaardes 1d na bevalling normaal - geen antistoffen T1, genetisch onderzoek mody negatief (geen mody dus) joepie!

Comment

Working...
        X