Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

brainstorming

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• brainstorming

Indien alles mogelijk was, echt alles (behalve diabetes genezen anders gaat de vraag niet op).
    Hoe zou dan voor jullie de perfecte meter of het perfecte continue glucose meet systeem er moeten uitzien? Welke opties moet het hebben...
    Kortom wat vinden jullie belangrijk.
    Ik ben heel benieuwd.
    Pen gerust alles neer wat in jullie hoofd opkomt.

Ik denk aan een continue glucose meet systeem rechtstreeks in je bloedbaan, niet subcutaan. Draadloos. Die er dan eeuwig blijft zitten ofzo.
    Iets dat je kan koppelen aan elke pomp eender welk merk...
    Met een slimme boluscalculator. En wat is dat dan?
    Een met alarmen of zonder?
    Met een zender waarin je zoveel vrije tekst kan ingeven als je wil.
    Eentje met patroonherkenning zodat die advies kan geven aan patienten of aan je diabetesteam.
    Eentje die je met verschillende GSM 's in contact kan brengen, ook veraf. Ik denk bv aan kinderen die op kamp gaan, waarvan de ouders toch nog graag op de hoogte blijven bv
    ...

Graag alle jullie ideeŽn.
    Dm T1 sinds 2008

Oorspronkelijk geplaatst door katrijn23 Bekijk bericht
    Eentje die je met verschillende GSM 's in contact kan brengen, ook veraf. Ik denk bv aan kinderen die op kamp gaan, waarvan de ouders toch nog graag op de hoogte blijven bv
    ...

Graag alle jullie ideeŽn.
    Dexcom Share kan dit. De ouders kunnen op hun smartphone via een app meevolgen.
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Hey Meurtelken,

daar ben ik van op de hoogte. Vind ik trouwens echt goed bedacht van hen. Had er zelf nooit opgekomen, maar ik had nooit als kind DM en heb gelukkig ook geen kinderen met DM. Ik zou het misschien persoonlijk niet zo leuk vinden dat anderen mijn waarden kunnen bekijken.
      Maar zoo zie je maar dat we een heel heterogene groep zijn.Elke diabeet heeft andere noden. Wij zijn het die elke dag met onze ziekte moeten omgaan en ik hoop dat er meer en meer een trend komt van patient-centered care.
      Vandaar dat ik eens wil informeren wie wat belangrijk vindt aan een goed systeem.
      Out of the box denken is helemaal toegestaan

Even wat randinfo: ik heb volgende week een afspraak met ontwikkelaars van indigo.
      Dm T1 sinds 2008

Comment

Bij Dexcom bepaal je zelf wie kan meekijken en je kan per persoon ook bepalen wat ze te zien krijgen, bv enkel een hypo <55. Het lijkt me alleszins handig bij jonge kinderen die schoolgaand zijn, die uit logeren gaan, die op kamp gaan. Het moet een enorme geruststelling zijn voor de ouders. Je kan ook je medisch team laten meekijken. Ik heb hier zelf geen behoefte aan, maar zie wel dat het in Amerika heel frequent gebruikt wordt.

Ondertussen is ook de Eversense van Senseonics op de markt. Deze CGM blijft 90 dagen onderhuids zitten (in de toekomst wordt dat 120 dagen). Hij wordt verdeeld door Roche.

Ik gebruik zelf geen bolusadvies meer, omdat er geen rekening wordt gehouden met de trend van de pijlen. Moest dat wel zo zijn, dan gebruik ik het graag weer.

Patroonherkenning vind ik bij Dexcom ook heel handig en op die manier kan je je behandeling aanpassen.

Het is voor mij ook heel erg belangrijk dat CGM betaalbaarder wordt. Wie niet toegelaten wordt tot de CGM conventie maar toch een grote behoefte aan CGM heeft, moet dit op een betaalbare manier kunnen aanschaffen.

Succes bij Indigo!
        Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
        www.kokenenhogehakken.blogspot.be
        http://aantafelmettype1diabetes.com
        https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Inderdaad, een cgm die je niet hoeft te vervangen, althans, niet te vaak, bv 1 x per 3 maanden zo'n soort rijstkorrel die in je arm komt, een prik vind ik dan niet erg. Wel elke keer iets andere plek.
          geen draadjes, plakkers, aan en afkoppelen bij zwemmen etc.
          met de telefoon aflezen, zelf bepalen wie wat mee kan lezen en vanaf wanneer.
          alarm op je gsm.
          Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
          HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Working...
          X