Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag epidurale

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag epidurale

Hey allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb diabetes type 1 en ik heb 2 nekhernias. Nu heb ik afgelopen vrijdag mijn 1ste inspuiting gekregen. Ik heb nu 4 dagen na de inspuiting een serieus ontregelde suikerspiegel. Ik heb wel niet veel beweging. Ik zit al dagen in de zetel voor te rusten voor we nek. Maar
    normaal spuit ik novorapid 4-5-6 en 17 lantus. Nu staat mij suiker echt zo slecht. Gisteren de hele dag 300.. en ik heb constant om de 2 uur insuline bijgespoten. Ik heb al dagen bijna niets durven eten. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik stond daarnet 256 ik ben 2 kilometer gaan wandelen ik kom terug en sta 123. Na 30 minuten meet ik mij opnieuw en staa terug 186. Heb een klein beetje gegeten want had echt honger. Heb een kwartier home trainer gereden en was terug 106 ik durf echt te wedden dat ik straks gewoon terug heel wat hoger sta. Ik wordt er echt zot van. Heeft iemand tips om me te helpen aub? Groeten Michael

Hallo Mich089, welkom op het forum.
    heb je een inspuiting gehad met cortisonen? dan heb je hogere waarden.
    er zijn er hier op het forum meer die cortisonen ingespoten hebben gekregen voor oa schouder etc
    zij zullen nog wel antwoord geven.
    wel eten hoor en gewoon er voor spuiten.
    Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
    HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Hey! Heel erg bedankt voor de reactie, ik zou willen weten Hoelang het bij sommige mensen dan geeft geduurd vooraleer de suiker terug naar normale waarden zou gaan. Ik weet het van dat eten maar is erg lastig je staat dan zo hoog en dan durf ik niets eten. Ik spuit dan heel wat bij en toch moeilijk zakken. Rijd nu een paar keer per dag hometrainer het doet wel iets uit maar nog niet exact wat ik zou willen. Ik hoop echt dat het snel beter is. Groetjes

Comment

Je doet je best om zelf de bloedsuiker waarden wat lager te houden.
        toch blijven eten, ik begrijp dat het eng is.
        probeer anders zo koolhydraat arm mogelijk.
        eieren met ham, spek en kaas zonder brood bijvoorbeeld, of groenten.
        is het cortisonen, wat in de spuit zat?
        ik denk wat ik zo heb gehoord toch wel een week zeker, ontregelde waarden.
        maar ik heb het zelf nog niet ervaren als inspuiting.
        alleen slikken en dat deed ik al vr de diabetes, dus daar ben ik op in gesteld.
        veel succes, wel eten hoor,
        Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
        HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Ook ik heb al cortisone-spuiten gehad. Met de pomp stelde ik mijn basaal dan in op 150% en dan moest ik nog bijbolussen.
          Eten deed ik wel en spoot dar dan meer voor dan normaal.
          Succes verder !
          If I can see it, then I can do it.
          If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik eet nu al enkele dagen hoolhydraat arme voeding de suiker staat redelijk. Maar ik moet dan nog bijspuiten. Ik kan ook niet eten wat ik anders gewoon was te eten. Het is nu 6 dagen. Zijn er mensen die ongeveer precies kunnen zeggen hoelang ze hier last van gehad hebben vooraleer de oude levensgewoonte terug kon opgenomen worden? Hele dagen loop ik met niets anders bezig 😢. Ik hoop dat het snel terug normaal is. Groeten Michael

Comment

Geen idee hoe lang dat kan duren. Bij mij was dat na enkele dagen toch beter.
              If I can see it, then I can do it.
              If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Working...
              X