Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

xultophy

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• xultophy

Hallo ik heb mij hier aan gemeld op dit forum omdat ik ook diabetes heb al wel een hele tijd en ben er steeds mee aan het knoeien krijg de waardes niet goed naar beneden,ik zou misschien binnenkort op een nieuw middel over gaan en misschien weet iemand van jullie hier iets over te vertellen.
    het heet dus xultophy ik weet dat het nieuw is maar wie weet weet iemand er wat over te zeggen.

Dag peetje45

als je geen lid bent van het forum waar je naar verwijst, kan je de link niet openen.
    Hier vind je meer info over xulthopy: http://www.novonordisk.nl/geneesmidd...raglutide.html
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Hallo oh dat was ook niet de bedoeling verwijzen weet ook niet waarom dit ni het blauw kwam te staan, ja die site heb ik gelezen maar ik zou graag van mensen die dit gebruiken willen horen.

Comment

Hallo Peetje,

het lijkt dat dit product nog niet beschikbaar is op de Belgische markt. Misschien eens bij je endocrinoloog informeren.
        Kort kan ik je misschien wel wat uitleg verschaffen over wat erin zit.
        Als ik het goed lees is het een combinatie van een langwerkend insuline en een GLP1 analoog.
        - insuline degludec (Tresiba): zou stabieler zijn dan lantus of levimir. Hiermee bedoel ik dat het een vlakkere curve geeft voor ongeveer 24u, zonder zoals bijvoorbeeld bij lantus een initieel piekje. FDA approaved, maar nog niet beschikbaar in BelgiŽ. Het is wel stukken duurder dan lantus of levimir. Verder heeft het zeker niet voor iedereen een toegevoegde waarde denk ik. Om te weten of het voor jou zou helpen, bespreek je het best met je arts.
        - GLP 1 analoog (Liraglutide, merknaam Victoza): wordt nu enkel terugbetaald voor type 2 diabeten. Het is een analoog van het incretinehormoon glucagon-like peptide-1 (GLP-1); dit is een intestinaal (gemaakt door de darmen) hormoon dat de glykemiecontrole verzekert door vertraging van de maaglediging, vermindering van de glucagonvrijstelling door de α-cellen van de pancreas, en stimulatie van de glucose-afhankelijke insulinevrijstelling door de β-cellen. Studies van dit product bij type 1 patiŽnten toont een vermindering van HbA1c zonder verhoogd risico op hypo's en gewichtsreductie.
        Opnieuw is dit voor iedereen persoonlijk te bekijken of het product extra voordelen biedt

Als diabeet kan het soms superfrustrerend en moeilijk zijn om je glycemies op pijl te houden. Er lijkt soms bijna geen andere optie dan aanpassing van je medicatie. Dit is echter niet altijd nodig denk ik. Volgens mij begint alles met een goede basis, en dit is voor mij goed dieet, lichaamsbeweging en adequate insulinetoedieningen. Het vraagt wat motivatie om hieraan te werken, maar het loont vaak.
        Dm T1 sinds 2008

Comment

Hallo Katrijn hier heb ik wel wat aan bedankt maar het zou ook nog mooi zijn als er mensen zijn die de ervaringen ook wilden delen met mij ik moet er bij zeggen dat ik uit nederland kom en hier wordt het naar wat ik gelezen en gehoord heb ook vergoed vanaf 2017 ik ga hier waarschijnlijk mee beginnen,wat ik er van begrepen heb en wat jij ook schrijft is dat dit medicijn een langzame
          maaglediging geeft en dat zou voor mij een zeer prettige bijkomstigheid zijn. en dan ook nog eens erbij afvallen vandaar dat ik hiermee mag gaan beginnen.

Comment

Gezien het in BelgiŽ nog niet gebruikt hebt, ga je weinig ervaringen horen, vrees ik.
            Maar je kan misschien een oproep doen aan iedereen die een GLP1analoog gebruikt, victoza, byetta...
            Dm T1 sinds 2008

Comment

Oke bedankt.

Comment

Working...
              X