Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My sugar app - boluscalc - fsl

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• My sugar app - boluscalc - fsl

Hallo allemaal

Om te beginnen aan iedereen een heel gelukkig nieuwjaar gewenst.
    Voor mij is 2016 goed geŽindigd met de opstart van fsl 30 dec.
    Wel nu ben ik het allemaal wat aan het testen en proberen. Nog heel spannend 😉.
    Maar ik heb een praktisch vraagje. Ik heb accu check combo pomp met meter en boluscalculator. Ongelooflijk handig. Maar de boluscalculator vraagt glycemiemetingen via vingerprik om te berekenen. Dat wordt een dure affaire dan, gezien ik met het nieuwe systeem 25 strips per maand krijg.
    Via de my sugar app kan je ook een boluscalc instellen en ik las dat je zelfs je gsm kan gebruiken als reader. Hebben jullie hiermee ervaring? Niet alle toepassingen zijn gratis, zijn er mensen die de betaalde versie gebruiken?

Groeten,
    Katrijn
    Dm T1 sinds 2008

Dag Katrijn

ik heb zelf de betaalde MySugr app. Accu-Chek werkt samen met MySugr en ik hoorde dat Abbott dat ook plant in de nabije toekomst.
    Ik hoop dat je toch regelmatig eerst checkt of je Libre waarden wel overeenkomen met een bloedglucosewaarde voor je gaat bolussen op de sensorwaarde?
    https://aantafelmettype1diabetes.com/2016/08/22/mysugr/
    Last edited by meurtelken; 1 januari 2017, 18:57.
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Hoi,

gelijkaardig probleem hier. Accu-chek pomp; FSL vanaf halfweg januari.
      Ben dus ook wat app's aan het uitproberen. Ben er nog niet helemaal aan uit.
      Heb zelf iets in elkaar geprutst wat lijkt te werken (via Xamarin / Visual Studio): geef BG en KHW in, en er komt bolus uit. Houdt rekening met actieve insuline.
      Weet nog niet of ik dat ga afwerken of iets anders gebruik (bv MySugr app, maar er zijn ook andere).
      Indien het lukt zou ik dit ook willen koppelen aan uitlezen van de libre (er zijn enkele apps beschikbaar zoals glimp, app for libre, libre alarm en liapp. de officiele librelink is bij ons echter niet beschikbaar, en de NL versie van de app wil bij mij niet werken).
      Gerd - 20 jaar db type 1 - Accu-Chek combo pomp met novorapid - laatste HbA1c : 7,3% (lang leve pompje !)

Comment

"Ik hoop dat je toch regelmatig eerst checkt of je Libre waarden wel overeenkomen met een bloedglucosewaarde voor je gaat bolussen op de sensorwaarde?"
        dat zal dan toch moeilijk lukken met slechts 25 strips / maand !!
        Gerd - 20 jaar db type 1 - Accu-Chek combo pomp met novorapid - laatste HbA1c : 7,3% (lang leve pompje !)

Comment

Ik hoor ook dat dat niet meer hoeft met die Libre, nog checken met metingen. Mijn mond viel even open toen ik dat hoorde, maar zo wordt het tegenwoordig blijkbaar verkondigd ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Upje Bekijk bericht
            Ik hoor ook dat dat niet meer hoeft met die Libre, nog checken met metingen. Mijn mond viel even open toen ik dat hoorde, maar zo wordt het tegenwoordig blijkbaar verkondigd ...
            Mijn mond valt daar ook van open Up Er zit toch best wat achterstel op de sensorwaarde met de reŽle waarde. Als het niet meer nodig is om te checken, waarom moet je dan uberhaupt nog 25 strips krijgen? Het gaat over geld, zoals altijd. Bij CGM wordt er ook gebolust op de sensorwaarde, maar daar heb je wel alarmen die je behoeden voor fouten.

Comment

Ja, maar blijkbaar zit er een boluscalculator ingebouwd in the Abott reader.
              Maar die werkt enkel bij klassieke suikermeting, niet op basis van de sensor.
              Aan de andere kant: 25 strips / maand.

Snappen wie snappen kan.

https://www.myfreestyle.nl/public/pd..._rev-A-WEB.pdf (p56-62)

De calculator is uitsluitend bedoeld voor gebruik met vingerprik-bloedglucoseresultaten die verkregen worden met de ingebouwde meter. U kunt de insulinecalculator niet gebruiken met sensorglucosemetingen.

Last edited by gerd123; 2 januari 2017, 19:19.

Comment

Ik zoek een beetje naar de gulden middenweg tussen een nuttig gebruik van de sensor en rondkomen met 25 strips/maand. Zonder hierin dan goede tools zoals mijn boluscalculator te moeten opgeven. Dit lijkt een lastigere opgave dan verwacht
                Mijn eerste indruk met de sensor is dat er toch nog wat foutwaarden opzitten (zowel te hoog als te laag, en niet enkel bij hypo's of hoge waarden).
                Het is dus nuttig om hiermee trends te zien en evt mijn basaal in te stellen en evt postprandiale hyper/hypo's te zien. Maar het lijkt me minder geschikt om een bolusadvies tijdens maaltijd, of correctie van waarden op door te voeren.
                Ideaal zou zijn dat ik dus de sensor gebruik voor trends en mijn meter, boluscalculator en pomp blijf gebruiken bij maaltijden en evt voor het slapen gezien deze accurater zijn. Helaas wordt dit kostelijk.
                Verder heb ik even online gekeken en zijn er inderdaad enkele apps beschikbaar om je fsl mee uit te lezen. Helaas kreeg ik deze niet aan de praat. De LibreLink app is nog niet beschikbaar in BelgiŽ. Mocht deze ooit beschikbaar worden, kan deze gekoppeld worden aan MySugr.
                Een ander probleem is dat de FSL geen ruwe waarden uitleest, maar dat er in de reader een algoritme verwerkt zit, geen idee of dit ook wordt toegepast door LibreLink.
                Nog een laatste opmerking. Er zit dan wel een boluscalculator in de FSL, maar deze is niet gekoppeld aan je pomp, wat het moeilijker maakt om rekening te houden met actieve insuline. Enkel wanneer ingegeven in FSL zal deze er mee rekening houden dan. Weer iets extra in te geven...
                Nog heel wat uit te zoeken, maar we komen er wel
                Dm T1 sinds 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerd123 Bekijk bericht
                  Ja, maar blijkbaar zit er een boluscalculator ingebouwd in the Abott reader.
                  Maar die werkt enkel bij klassieke suikermeting, niet op basis van de sensor.
                  Aan de andere kant: 25 strips / maand.

Snappen wie snappen kan.

https://www.myfreestyle.nl/public/pd..._rev-A-WEB.pdf (p56-62)

Het gaat allemaal over geld. Jammer genoeg, maar het is wel zo.

Comment

gratis apps om Libre uit te lezen:
                    - glimp
                    - app for libre
                    - librealarm
                    - liapp
                    - GlucoNightwatch
                    - Glycemia (?) (niet zeker)

boluscalculator:
                    - mySugr
                    - Insulin Bolus Calculator
                    - Glimp
                    - Diabetes:M

Abott app uitlezen libre:
                    - libreapp
                    - librelinkup
                    om 1 of andere duistere reden is deze app niet beschikbaar in belgie. apk downloaden en installeren werkte niet bij mij (app klaagde: "installeer via google play")
                    dus dan maar doen alsof je in ander land zit. voorbeeld:
                    - installer TunnelBear (beschikbaar op google play)
                    - stel in alsof je in nederland zit
                    - maakt NL google account aan (niet zeker of dit nodig is, maar ik kreeg het niet aan de praat zonder deze stap)
                    - voeg dit account toe op je telefoon
                    - selecteer dit account in google play (ik heb dit aantal keer moeten proberen, want eerst dacht gsm nog dat ik in belgie was ​​​​​​​)
                    - zoek op google play naar de libreapp en installeer. maak account aan.
                    MySugr kan met librelink samenwerken. jammer genoeg kan ik het nog niet uitproberen, want heb nog geen libre sensor.
                    - nadeel van NL te kiezen is dat app nu ingesteld staat in mmol/l, en ik kan het niet veranderen.
                    dus uitzoeken of dit opgelost kan worden, of nog eens opnieuw bovenstaande maar dan met land waarin mg/dl gebruikt wordt

Comment

Nog een laatste opmerking. Er zit dan wel een boluscalculator in de FSL, maar deze is niet gekoppeld aan je pomp, wat het moeilijker maakt om rekening te houden met actieve insuline. Enkel wanneer ingegeven in FSL zal deze er mee rekening houden dan. Weer iets extra in te geven...
                      indien je zowel BG als BOLUS in app ingeeft, dan zou app in principe rekening moeten kunnen houden met actieve insuline.
                      Dit is in elk geval het geval in de "insulin bolus calculator" app. Wellicht in MySugr ook (nog na te kijken).

het zou wel handig zijn moest je vanop je gsm ook je pomp kunnen bedienen. maar da's wellicht onmogelijk.
                      al is er op internet wel code te vinden... maar ik heb geen SW achtergrond .
                      misschien iemand op het forum die hier weg mee kan? https://github.com/dunsmosf/APMMP-git
                      code is gelinkt met dit? https://news.virginia.edu/content/ge...ons-businesses
                      https://www.glooko.com/2015/06/the-magical-overnight-control-of-the-artificial-pancreas/
                      Last edited by gerd123; 2 januari 2017, 22:50.

Comment

ik ben nightscout met android happ app aan het testen met 640g en android640g uploader voor open loop aps setup
                        er zijn andere oplossingen in de pijplijn om fsl data via blue tooth op te laden (bluereader van sandra kessler)
                        en loopkit op iphone is ook een mogelijkeid
                        voor dexcom is er xdrip voor data upload naar nightscout
                        Carine - T1D sinds 1988
                        Medtronic 640g met CGM
                        Dual Bolus addict

Comment

ter info deze italiaanse site geeft een goed overzicht http://www.deebee.it/?p=2561
                          Carine - T1D sinds 1988
                          Medtronic 640g met CGM
                          Dual Bolus addict

Comment

update: librelink
                            1. Installeer librelink zoals hierboven beschreven
                            2. Bij openen librelink: maak account aan, selecteer Belgie als land
                            Librelink is nu geinstalleerd. Staat in Nederlands; mg/dl ingesteld.

Verder is er ook nog LibreLinkUp app.
                            Je kan dit koppelen met mySugr, die bolusadvies functie bevat.
                            Van zodra ik sensor heb volgt update.

Comment

Ik heb librelink ook al klaar staan op mijn gsm. Maar ik moet wachten tot ik mijn volgende sensor plaats want je moet hem scannen binnen de 60 minuten na het opstarten van de nieuwe sensor. Nu gebruik ik liapp op mijn gsm. Hij komt vrij goed overeen met de ontvanger.
                              Type 1 vanaf april 2013
                              Spuit 3 X novorapid en lantus
                              HbA1c
                              Augustus 2014 : 6,1
                              December 2014: 6.0
                              April 2015: 6.4
                              Augustus 2015 6.8
                              December 2015 6.6
                              Mei 2016 6.4

Comment

Working...
                              X