Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MedAngel

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• MedAngel

Op EASD München maakten we allemaal kennis met Amin van MedAngel. Amin heeft zelf Type 1 diabetes en ook zijn kleine broertje kreeg recent de diagnose. Amin reist heel veel en woont samen met verschillende mensen in 1 huis. Het gebeurde wel eens dat zijn insuline op reis niet goed werkte of dat zijn roommates de insuline in de koelkast verplaatsten tegen de achterwand, waardoor zijn waarden veel te hoog werden.
    Amin ontwikkelde een sensor, die jou via een app verwittigt wanneer je insuline te warm/te koud wordt. Je kan de sensor in de koelkast bij je insuline bewaren, maar je kan hem ook onderweg meenemen in het tasje waar je insuline in zit. De app houdt je op de hoogte.
    Samen met nog een paar andere bloggers, mag ik de sensor testen. Ik heb al een paar verwittigingen gekregen voor een te warme koelkast (ik heb mijn insuline nu in onze reservekoelkast gelegd, die veel stabieler blijkt te zijn qua temperatuur).
    Deze morgen hoorde ik van een andere tester, dat ze verwittigd werd: haar koelkast werkte niet goed meer en de insuline in de koelkast is bevroren. De temperatuur in haar koelkast schommelt duidelijk te veel en straks is de insuline weer ontdooid, maar wel onbruikbaar geworden. Dat kan je op het zicht niet zien, met alle gevolgen van dien...

Ik hou jullie op de hoogte van waar en wanneer de MedAngel op de markt komt.
    Last edited by meurtelken; 3 oktober 2016, 14:20.
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

TIP: bewaar geen grote hoeveelheden insuline in je koelkast. Als het mis gaat, ben je meteen alles kwijt. Ga op tijd en stond nieuwe insuline halen in de apotheek.

Comment

Een mens moet toch met van alles rekening houden.
      Goed dat er aan zulke dingen aandacht gegeven wordT
      If I can see it, then I can do it.
      If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Ik heb ondertussen het hele verhaal van die mevrouw doorgekregen.
        Zoals gewoonlijk vulde ze de pomp van haar zoontje met insuline, uit de koelkast. Titou had de hele week hoge waarden, die ze niet naar beneden kreeg. De endo werd geraadpleegd en hij verhoogde stelselmatig de basale instellingen van de pomp, maar de waarden bleven onverklaarbaar hoog.
        Ondertussen had de mama nieuwe insuline gehaald. Meteen nieuwe insuline in de pomp en Titou kreeg de ene hypo na de andere, de hele dag en nacht (vergeet niet dat zijn basale instellingen serieus opgehoogd waren). Zijn Dexcom verwittigde voortdurend voor aankomende hypo's. De mama had de nieuwe insuline in de koelkast gelegd bij de andere en kreeg melding op haar smartphone van de MedAngel app, dat de insuline aan het bevriezen was.
        Toen kwam de aap uit de mouw: de insuline die al in de insuline lag, was blijkbaar bevroren geweest en weer ontdooid. Waardeloos dus. Toch iets om bij stil te staan. Ze heeft de voorraad insuline weg moeten gooien, nieuwe gehaald en opnieuw begonnen, met een betere bewaring en de veiligheid van de MedAngel, die haar zal waarschuwen als het weer fout dreigt te gaan.

Heb jij het ook al eens voorgehad, dat je waarden met geen beding naar beneden te halen waren? Dat je het advies kreeg om nieuwe insuline te gebruiken? Haalde je dan ook werkelijk nieuwe insuline of brak je enkel een nieuw flesje aan uit de koelkast?
        Last edited by meurtelken; 3 oktober 2016, 14:32.

Comment

Ik breek dan meestal een nieuwe flacon aan, uit mijn reservetasje dat ik overal meeneem. Dus eigenlijk komt dat op hetzelfde neer als uit de koelkast? Ik ben nog nooit om nieuwe insuline geweest.
          If I can see it, then I can do it.
          If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Ik heb ook zoiets voorgehad. Mijn insuline had te warm gekregen. Mijn frigo koelde niet meer zo goed . Ook eerst basale omhoog . Maar dat hielp niet. Veranderen van spuitplaatsen , hielp ook niet. Dan toch nog een thermometer in de frigo gelegd en die koelde slechts tot 8°C ipv 4°C . Dus ook hier de resterende insuline weg en nieuwe gehaald. En ook een nieuwe frigo!
            diabetes type 1 sinds november 1987.
            3 x Humalog 1 x Lantus
            getrouwd met Geert en moeder van 2 kinderen
            10-06-2014 : Hba1C 7.2
            23-12-2014 : Hba1C 7
            02-06-2015 : Hba1C 6.6
            08-12-2015 : Hba1C 6.6
            02-06-2016 : Hba1C 6.7
            20-12-2016 : Hba1C 6.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
              TIP: bewaar geen grote hoeveelheden insuline in je koelkast. Als het mis gaat, ben je meteen alles kwijt. Ga op tijd en stond nieuwe insuline halen in de apotheek.
              En nu de apotheek ook een MedAngel app en sensor!
              Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
              HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

ik heb het op vakantie gehad, ruim 3 jaar geleden, gelukkig op dit forum raad gekregen want ik snapte er ook niets van, waarom werkt de insuline niet, ook bevroren geweest, nu was het zo dat in dat koelkastje toen meer dingen bevroren waren maar beginnend type 1 en spuiter ( ik ben eerst 8 maanden als type 2 behandeld, zonder insuline ) had ik het niet bedacht.
                daar bij de apotheek nieuwe insuline gehaald.
                Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
                HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Ik kwam net een gelijkaardig product tegen de Thermopeanut van de firma sen.se
                  Het is zowel bruikbaar voor Android als voor iOS, momenteel werkt de MedAngel enkel onder Android.
                  Het kan bovendien geïntegreerd worden in een groter monitoring systeem en ook van op afstand gemonitord worden.
                  De prijs is ook merkelijk voordeliger. Voor 1 sensor is het 29€ en 3,90€ verzendingskosten.
                  Voor 2 sensoren worden geen verzendingskosten aangerekend.

Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
                  FreeStyle Libre CGM
                  HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snufie Bekijk bericht
                    Ik kwam net een gelijkaardig product tegen de Thermopeanut van de firma sen.se
                    Het is zowel bruikbaar voor Android als voor iOS, momenteel werkt de MedAngel enkel onder Android.
                    Het kan bovendien geïntegreerd worden in een groter monitoring systeem en ook van op afstand gemonitord worden.
                    De prijs is ook merkelijk voordeliger. Voor 1 sensor is het 29€ en 3,90€ verzendingskosten.
                    Voor 2 sensoren worden geen verzendingskosten aangerekend.
                    Ik heb de thermopeanut even bekeken Snufie. Lijkt me toch wel iets anders? MedAngel is specifiek voor het bewaren van medicatie op de juiste temperatuur, met in de app een lijst van medicatie die je kan aanklikken zodat de sensor meteen weet op welke temperatuur jouw medicatie best bewaard wordt?
                    Last edited by meurtelken; 27 januari 2017, 16:04.

Comment

Het doel van beide sensoren (en zo zijn er nog wel heel wat anderen) en hun app is om een nauwkeurige temperatuursmeting te maken.
                      De MedAngel app heeft een medicatielijst, maar ik denk dat de meeste onder ons wel weten dat je insuline het best bewaart tussen 2 en 8 graden, dan heb je die lijst niet direct nodig.
                      Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
                      FreeStyle Libre CGM
                      HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snufie Bekijk bericht
                        Het doel van beide sensoren (en zo zijn er nog wel heel wat anderen) en hun app is om een nauwkeurige temperatuursmeting te maken.
                        De MedAngel app heeft een medicatielijst, maar ik denk dat de meeste onder ons wel weten dat je insuline het best bewaart tussen 2 en 8 graden, dan heb je die lijst niet direct nodig.
                        Voor diabetes kan dat inderdaad wel kloppen. Er zijn echter nog andere medicijnen bv voor mensen met reumatoïde arthritis of medicatie voor vruchtbaarheidsbehandelingen die heel erg temperatuurgevoelig zijn en dan kan ik me wel voorstellen dat je die best bewaart in een koelkast waarin je de temperatuur kan opvolgen. Als die medicatie verkeerd bewaard wordt, slaat de behandeling niet aan. Als je de temperatuur niet weet en niet zeker weet of je medicatie goed bewaard werd, kan je niet uitsluiten waarom je medicatie niet aanslaat.

Comment

Working...
                        X