Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoge suikers start zwangerschap

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoge suikers start zwangerschap

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje in paniek. Vanmorgen ben ik er achter gekomen dat ik voor de tweede keer zwanger ben. Ik ben er heeel blij mee, alleen hebben mijn suikers de laatste tijd echt heel erg hoog gezeten. Af en toe nachten lang op 20 zonder dat het wilde zakken bijvoorbeeld.
    Ik heb al een continuemeter omdat de zwangerschapswens er al was en ik in principe groen licht had gekregen. Daarna ging het alleen dus mis.

En in plaats van nu blij te zijn met dat dubbele streepje zit ik hier enorm te panieken en te lezen over alle risico's die ons kindje nu kan lopen..
    Vrouwen met eenzelfde ervaring hier? Hoge suikers aan het begin van je zwangerschap? En hoe is dat afgelopen?

Groetjes,
    Liona

Ten eerste, hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik heb geen ervaring met zwangerschap en hoge waardes maar ik wens je het allerbeste.
    Ik hoop dat je snel een afspraak kunt maken met je arts en alles kunt laten controleren.
    Hier op het forum wel dames met ervaring over zwangerschap en diabetes.
    Succes en sterkte!
    Last edited by Nostress; 22 februari 2016, 22:04.
    Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
    HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Ook ik wens je proficiat met je zwangerschap.
      Zelf had ik in een heel ver verleden zwangerschapsdiabetes, maar toendertijd had ik geen hulpmiddelen om zelf te meten. Dus met mijn ervaring kom je niet veel verder.
      Ik wens je alleszins het allerbeste toe met het verloop van de zwangerschap !
      If I can see it, then I can do it.
      If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Hoi hoi,

Gefeliciteerd!
        Ik zou nu nog niet te hard panikeren, maar wel snel een afspraak met je arts maken om te proberen alles verder onder controle te krijgen. Ik ben momenteel bijna 26w zwanger en sukkel ook heel hard om de waardes behoorlijk te houden. Mijn HbA1C is tot nu toe wel heel mooi gebleven, gelukkig, maar toch.

Mijn arts panikeert daar in ieder geval niet over, maar vraagt wel om gewoon hard mijn best te blijven doen en regelmatig met haar te overleggen.

Veel succes en probeer toch maar te genieten!

Comment

Liona, allereerst hartelijk gefeliciteerd! Ervaring heb ik niet. Gauw een afspraak maken en goed contact houden met je arts. Veel succes en probeer toch te genieten. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden om zo goed mogelijk te controleren en bij te sturen.
          Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Bedankt voor de positieve berichten. Net mijn dvk gesproken en ik kan vanmiddag al terecht. Ook zij was erg positief ingesteld en zei: niet al te veel zorgen maken we gaan er gewoon snel mee aan de slag.

Nu maar hopen dat dat lukt en dat die rijstekorrel de komende weken lekker blijft zitten...

Jullie blijven me vast vaker zien hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liona Bekijk bericht
              Bedankt voor de positieve berichten. Net mijn dvk gesproken en ik kan vanmiddag al terecht. Ook zij was erg positief ingesteld en zei: niet al te veel zorgen maken we gaan er gewoon snel mee aan de slag.

Nu maar hopen dat dat lukt en dat die rijstekorrel de komende weken lekker blijft zitten...

Jullie blijven me vast vaker zien hier.
              hey Meid, dikke proficiat was je eerste beebje een jongen of een meisje?
              is het niet de oorzaak omdat je net zwanger bent dat je hoge waardes had vooraf is typisch hoor!! niet teveel stressen er nu vooral op letten dat je goed cijfers kan halen!!! voor dat nieuw klein levend wezentje!! heb je nog geen sensor gekregen van de diebetesverpleegkundigen om je nog beter te kunnen opvolgen? ik hoop voor jouw mee dat alles vlot mag verlopen en niet teveel stressen want dat is voor niks goed! dikke knuffel

Comment

Working...
              X