Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwanger :-)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zwanger :-)

Leuk nieuws, ik ben 9 weekjes zwanger
    Alleen ben ik dit pas te weten gekomen toen ik reeds 7 weekjes ver was, waardoor ik mij direct al wel wat zorgen maakte, aangezien mijn suiker niet zo goed geregeld was.
    Mijn hba1c stond 6,5, wat zeker niet slecht is, maar vooral bekomen door de grote schommelingen tussen hypo en hypers.

Ondertussen zijn we 2 weken verder en ik doe heel hard mijn best, maar toch kan ik het niet vermijden dat ik na haast iedere maaltijd doorstijg naar waarden van 200 à 250.
    Dan komen er vele correcties aan te pas waardoor ik uiteindelijk wel daal, maar de pieken die zijn er natuurlijk toch telkens geweest hé...

Ik ben ondertussen al 1x bij de gynaecoloog geweest, en op de echo zag alles er goed uit. Iedere 14 dagen mag ik bij haar langs.

Waar ik minder over te spreken ben, is de behandeling tijdens mijn zwangerschap door de endocrinoloog en het diabetesteam.
    Ik moet slechts 1x in de maand (soms zit er zelfs 1 en een halve maand tijd tussen 2 afspraken) langskomen om mijn waarden te bespreken.
    Via mail hoef ik ook niks door te sturen.

Mijn gynaecoloog vindt dit niet kunnen.
    Zij zegt dat ik toch ook om de 2 weken zou moeten kunnen langsgaan of als dat niet kan toch tenminste 1x in de week via mail mijn bloedglucosewaarden doorsturen.

Zo zijn de 3 meest risicovolle & belangrijkste maanden bijna voorbij met erg weinig opvolging, wat mij natuurlijk zorgen baart...

Zijn er onder jullie die ook dikwijls de pieken na de maaltijden niet konden vermijden? Hoe hebben jullie dit aangepakt en is de zwangerschap verder goed verlopen?

Graag had ik wat tips of ervaringen van jullie gehoord, die mij misschien wat zouden kunnen geruststellen.

Proficiat!!!!

Ik weet dat ik me in het begin ook zo'n zorgen maakte ... maar het schijnt allemaal normaal te zijn, hoor. Ik had in het eerste trimester heel veel hypo's, maar ik herinner me heel goed dat er ook vééél te veel hoge waardes tussen zaten naar mijn goesting. Probeer toch maar gewoon tevreden te zijn met je HbA1C en ga er maar van uit dat dat toch al een mooi beeld geeft van hoe het gaat (in jouw geval dus goed). Schommelingen zullen we moeilijk kunnen vermijden, en al helemaal tijdens een zwangerschap.

Overigens ben ik nooit meer dan een niet-diabeet bij de gynaecoloog op controle moeten gaan, hoor. (1 extra echo halverwege de zwangerschap, dat wel, een speciale om te zien of de orgaantjes het wel goed deden etc.) En bij de endo moest ik ook maar gewoon zoals anders, alleen op het einde wat vaker. Als ik zelf ergens problemen opmerkte, dan moest ik het gewoon laten horen. Daar zou ik me dus ook niet al te veel zorgen over maken.

Enneuh ... mijn zoontje is uiteindelijk kerngezond ter wereld gekomen, hoor.

Comment

gefeliciteerd Hanne! Wat fijn dat je nu zwanger bent. Spannende tijd hè. Ik kan je niet veel raad geven op het vlak van zwangerschap, maar ik leef met jullie mee. De duimen staan omhoog!
      Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
      www.kokenenhogehakken.blogspot.be
      http://aantafelmettype1diabetes.com
      https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Veel succes ! Proficiat !!
        If I can see it, then I can do it.
        If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Proficiat !!!
          Tussen de zorgen om de suikertjes door moet je wel proberen te genieten hé
          Stijn, 37 jaar en papa van Jarne (febr 2006), Jolien (sept 2008) en Juna (mei 2010)
          Medicatie: Novo Rapid / Lantus / Metformax

HbA1c oktober 2015: 7,6%
          HbA1c januari 2016: 7,2%

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Comment

Proficiat ! Ik wens je een fijne zwanger schap !
            Vroegere alias TANIAVDM, Tania, 44 jaar, type 1 diabeet met insulinepomp, diabetes sinds 2002, CGM sinds 29/0/2014
            Hba1c mei 2015 : 6.4

Comment

Proficiat Hanne.
              De duimen gaan voor jou omhoog.
              Probeer ook van je zwangerschap te genieten, het is zo een uitzonderlijke tijd in je leven.
              Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
              HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

dikke proficiat
                Veerle mama van Aike en Timo, Timo heeft type 1

Hba1c september 2016 : 6%

Comment

Ook van mij proficiat!
                  27 jaar, DB Type 1 sinds september 2012
                  Hba1c van 7,2 naar 6,7!

Comment

Proficiat hanne.
                    Type 1 vanaf april 2013
                    Spuit 3 X novorapid en lantus
                    HbA1c
                    Augustus 2014 : 6,1
                    December 2014: 6.0
                    April 2015: 6.4
                    Augustus 2015 6.8
                    December 2015 6.6
                    Mei 2016 6.4

Comment

Dank u wel iedereen voor de felicitaties!
                      Ik zal af en toe een update plaatsen over hoe het verder met ons gaat. ;-)

Comment

Gefeliciteerd hanne!
                        24 jaar, 13 jaar db type 1
                        Pomper sinds 25/2/13 met humalog
                        Dexcom G4
                        HbA1c
                        Februari '16: 7.0
                        September '16: 8.1
                        Januari '17: 7.7

Comment

Proficiat Hanne
                          Hbac1 5,4 juni 2016