Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het roze/blauwe wolkje....

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het roze/blauwe wolkje....

Vorige week zei ik het hier al een keertje maar vandaag is het dus officieel via een echo bevestigd. Ik ben momenteel 9 weken en 4 dagen zwanger. Tot vandaag kon ik het heel moeilijk geloven en was ik vol stress dat er iets niet ok zou zijn.

Vandaag naar jette geweest bij dr. Laubach. Zij deed een allereerste echo! Ons kindje maakt het momenteel heel goed en alle ledematen zijn aanwezig
    Het lag zelfs al flink te spartelen! Eindelijk een moment van vreugde! (en toen kwam dan toch even het geluk opzetten).

Ik ga voorlopig ook twee keer per week langs bij de diabetesdokter dus dat wordt ook heel goed opgevolgd.

Ergens in mei, als alles goed gaat, komt dus ons eerste kindje
    En nu benieuwd wat dat met de suikerwaarden gaat doen allemaal ....
    Tips zijn altijd welkom

Wat een vreugde Freya*
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Wat geweldig Freya! De weg er naartoe was niet makkelijk, maar je hebt het geweldig gedaan! Nu lekker genieten van deze bijzondere periode in jullie leven. Heb je last van zwangerschapskwaaltjes? Ik wens jullie een mooie zwangerschap en een goede diabetesregeling.
      Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Da's goed nieuws, Freya !!
        If I can see it, then I can do it.
        If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

geweldig voor jullie en geniet er beide van deze periode (dat kleine wondertje ,dat grote en kostbaarste bezit is)

Comment

Gefeliciteerd.

Gewoon prachtig.

Mvg.
            48 jaar, 35 jaar db.
            Januarie 2017 . 6,2

Comment

Proficiat Freya, geweldig.
              Ook genieten van de zwangerschap! Het is toch een hele mooie tijd.
              Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
              HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Dat is tenminste positief nieuws. Het gaat je goed. We kijken al uit naar mei 2015 ! Proficiat !!
                Ferro.
                Zoek steeds de "zonkant", ook al schijnt die niet...

Comment

Dikke proficiat!!!!!
                  Geniet van je zwangerschap!

Comment

Geniet er maar van
                    Veerle mama van Aike en Timo, Timo heeft type 1

Hba1c september 2016 : 6%

Comment

Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap.
                      DM type II sinds mei 2004, trage schildklier en slechthorend.

Leven laten leven is mijn motto.

Soms geeft het leven een onverwacht een geschenk en sinds 9-10-2011 zijn wij de trotse grootouders van Zo. Op 27-11-2013 is haar broertje Daley geboren.

Comment

Hey allemaal,

Superbedankt voor de felicitaties!
                        Momenteel totaal geen last van symptomen, enkel enorme vermoeidheid. Vandaag ook wat dozen gaan inpakken bij mijn grootvader die gaat verhuizen en dan wel wat last van de buik maar ik mag zeker niet klagen. Ik heb gelukkig een begrijpende man die heel veel rekening met me houdt :-)
                        Moet wel ook bijna elke nacht opstaan om te plassen maar maak dan van we gelegenheid gebruik om eens te prikken... En meestal sta ik toch te laag :-/
                        Moet sowieso heel wat insuline verlagen want constantz Hypo's... Wat te verwachten was maar helaas niet zo goed (voor het gewicht) :-)

Wel nog een vraagje voor zwangere en niet zwangere diabeten;
                        Ik heb sinds enkele maanden (ik denk echt sinds begin zwangerschap) last van een tintelende tong en mond n het opsuikeren van hypo...
                        Iemand hier ervaring mee?
                        Niet bij het aanvoelen van de hypo maar vaak als ik net iets gedronken of gegeten heb voor het opsuikeren. Heb het bij consultatie vermeldt en daar zeiden ze dat dit was omdat ik nu zo scherp sta en dit "neurotisch" is... Graag jullie ervaringen hiermee :-)

Groetjes,
                        Freya

Comment

Zou ook allergie kunnen zijn als het een jeukend gevoel is.
                          (Allergie kan verergeren of net weggaan tijdens de zwangerschap).
                          Ik heb het bij chocoladepasta, sommige soorten brood, bijna alle fruit(sap), pinda en hazelnoot, tomaat. Gebruik je een van die dingen?
                          Zwangerschapsdiabetes bij jongste zoon - suikerwaardes 1d na bevalling normaal - geen antistoffen T1, genetisch onderzoek mody negatief (geen mody dus) joepie!

Comment

Proficiat geniet ervan.
                            Hbac1 5,4 juni 2016
                            Hbac1 5.3 feb 2016
                            Hbac1 5.4 november '15
                            Hba1c 5.1 juni 2015
                            hbA1 c 5.1
                            HbA1c 6.4
                            Eerst metformine 3x 850 Mg.
                            Nu 1 x uni diamicron retard 60 Mg

Comment

Hey allemaal,

Hier even een kleine update. Vrijdag ben ik 17 weken zwanger. Wat het suikter betreft: momenteel wat last van schommelingen (vooral aan de hoge kant). Donderdag opnieuw op consultatie dus dan zien we wel weer hoeveel we moeten aanpassen.
                              Vandaag een echo gehad. De baby stelt het uitstekend. Wij krijgen alvast in mei een zoontje! Zwanger-zwanger voel ik me nog niet echt en het "stralen" enz lijkt bij mij ook alvast een fabeltje (lees: ik zie er verschrikkelijk uit) maar ik ben zoo ontzettend gelukkig en wou dit graag even met jullie delen

Groetjes!

Comment

Working...
                              X