Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de weg naar ons groenlicht

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• de weg naar ons groenlicht

Hallo mensen

Ik heb diabetes type 1 en al een tijd bezig om een goede waarde voor een zwangerschap.
    Alleen lukt het nog steeds niet om hem goed te krijgen heel vaak zit ik best goed vind ik zelf dan zit ik gemiddeld 2 weken zo ong gemiddeld op een 7 maar dan komt het gelazer met menstruatie mijn lichaam reageerd daar zo erg op dat ik dan uitschieters heb van 20 en dat ik sochtend wakker word met een 12 en aangezien het bij mij een onregelmatige menstruatie is kan ik er niet op in spelen corrigeer wel alles wat te hoog is alleen als ik dan weer goed zit is het eigenlijk weer tijd om te eten en dan ga het weer fout
    Zijn er vrouwen met dit zelfde probleem die mij mischien tips kunnen geven zodat we misschien in december wel groenlicht krijgen

Hoor graag van jullie

Hey hormoontje,

Bij mij is het nu niet zo extreem als bij jou, maar ik herken wel een beetje wat je schrijft. Hormonale toestanden ontregelen mijn diabetes compleet (voor menstruatie een week lang hoger dan verwacht en tijdens dan weer heel veel hypo's) en dat is erg frustrerend. Ikzelf heb ook een vreselijk onregelmatige cyclus, dus ik kan er niet op voorhand op inspelen.

Wat ik zelf dan doe, is vanaf dat ik drie waardes na mekaar hoger zit dan verwacht, mijn pompbasaal hoger zetten. Ik weet niet of je ook een pomp hebt? Met spuiten zou je eventueel ook naar iets meer insuline kunnen overgaan als je drie metingen na elkaar merkt dat ze hoger zijn, hé. Als je merkt dat het weer 'zo'n periode' is kan je ook proberen om je maaltijdinsuline wat te verhogen, toch? Overleg dit uiteraard wel eerst met je team, zou ik zo zeggen.

Hoe vaak meet je op een dag?
    Hoeveel is je HbA1C momenteel en hoeveel moet hij zijn voor je groen licht krijgt?

Probeer in ieder geval niet te veel druk te leggen. Vroeg of laat komt het wel goed! Laat het intussen je dagen niet beheersen, zou ik zeggen ... .

Heel veel succes nog in ieder geval!

Comment

hormonen

Hoi upje

Bedankt voor je reactie toch fijn om te weten dat ik niet alleen zo een probleem heb

Op dit moment lijk het wel of ik verslaafd ben aan meten omdat ik zo graag alles onder controle wil hebben zit ong op 9 keer meten per dag toevallig ben ik gister ongesteld geworden en dan vliegen de hypos me om de oren

Heb gelukkig wel een pomp toevallig moet ik zo naar me diabetesverpleegkundige en kunnen we het er even over hebben hoe dat we dit aan kunnen pakken zit momenteel ook niet aan de pil want daar reageerde me diabetes heel fel op dus daar ben ik mee gestopt

Mijn hba1c in momenteel 73 dus gemiddeld 8.8 en ze willen dat ik zowiezo onder de 60 zit

Groetjes hormoontje

Comment

Ik vermoed dat je Nederlandse bent, hé? Zou je je waardes dan in de toekomst even met 18 kunnen vermenigvuldigen? Dan krijg je 'onze' belgische waardes, da's wel zo makkelijk.

Ja, voor je toekomstig kindje lijkt het me idd niet zo slecht om onder die 60 (onze norm ca 7,6% in onze oude waardes, als ik het internet even uitpluis) zou raken.

Het zal je langzaamaan wel lukken. Gun jezelf alleen gewoon de tijd. Ik begon even hoog of nog hoger als jij en uiteindelijk ben ik er ook geraakt, hé. En bij ons waren de normen nog net iets strenger, als ik het juist kan inschatten, maar ook dat is uiteindelijk gelukt. Ik had ook nooit gedacht dat dat ooit zou gaan gebeuren! Het heeft me wel pakweg 3 jaar gekost met spuiten en toen ik dan de overstap naar de pomp heb gemaakt was het vrij snel in orde.

Ik duim dat je dvk je nuttige tips kan geven en dat jullie er samen uitkomen!

Comment

Hoi upje
          Gister bij me dbv geweest en even wat dingen besproken ook even me ratio aangepast
          Zou haar vandaag even op de hoogtr houden werd wakker met een 5.6 dus dat is dan bij jullie 100.8 toch ? Alleen een klein auto ongelukje bracht alles in de war :'( zit nu al 2 uur op een 20 en dat is bij jullie dan 360 als ik het goed heb gedaan nu hopen dat het morgen wel goed gaat
          Groetjes hormoontje

Comment

Hallo, ik ben ongeveer een jaar geleden overgeschakeld v pennen naar insulinepomp. Met als doel groen licht krijgen voor een zwangerschap . Ik had vorig jaar een ha1c van 9,4 en nu 1 jaar later sta ik 7.0 . Het heeft mij al veel energie gekost om te geraken waar ik nu ben maar het is de laagste ha1c die ik op die 9 jaar als diabeet al gehad heb. Ben in juli gestopt met pil en hoop dus dat ik snel zwanger ben. Ik kan soms dagen aan een stuk goed staan en dan heb ik momenten dat ik terug niet onder de 250 v glucemie geraak. Zeer frustrerend soms maar dat hoef ik je wel niet uit te leggen hè. Hou de moed er in elk geval in. Ook bij jou gaat het lukken. Veel groetjes en sterkte gewenst . Evy

Comment

hoi hoi bedankt voor je reactie
              af en toe is het gewoon zwaar klote hihi maar we blijven inderdaad mooi de moed er in houden alleen ik had het al helemaal gepland hoe ik het wilde doen en dat is even zuur ik ben in juni de 27 getrouwd en wij gaan in oktober op een verlaat huwelijks reis dus had al helemaal in gedachten dat het dan zou worden hihi mischien heel stom hihi hebben jullie ook nog tips voor op vakantie in het buitenland want het word de eerste keer dat we gaan vliegen dus weet niet precies wat ik er van moet verwachten met me diabetes

groetjes

Comment

Working...
              X