Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wens om zwanger te worden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wens om zwanger te worden

Mijn vriend (35) en ik (30) kennen elkaar nu 7,5 maand en we woonden na 5 weken samen. Nu hebben we de beslissing genomen om er alles aan te doen om een kindje te krijgen.

Ik heb sinds 10 jaar diabetes en ben totaal niet goed ingesteld. Ben bang voor hypo's en voel me bij een hogere Hba1c veel prettiger.
    Dat moet natuurlijk anders, het zal dus nog een hele strijd worden ben ik bang.
    Hoogstwaarschijnlijk moet ik eerst aan de insulinepomp incl. sensor.

Uiteindelijk hebben we natuurlijk een heel mooi doel voor ogen, maar de angst is groot. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Of misschien tips en adviezen hebben?

Ikzelf heb altijd gezegd dat ik het zou proberen, maar dat ik niet kon beloven dat het me ook zou lukken. Ik was al jaaaaren heel erg slecht geregeld en zelfs als ik mijn best deed, bleef mijn HbA1C veel veel hoger dan wat je nodig hebt om zwanger te mogen worden.

Eerst heb ik het met spuiten geprobeerd, maar toen bleef ik altijd nog tussen de 8 en de 9 hangen. Dat voelde nog wel comfortabel en het was ook niet dat ik dan de boel heel hard de boel kon laten ofzo.

Uiteindelijk ben ik dan voor een pomp gegaan, en binnen de zes maanden zat ik waar ik moest zitten. Ik deed even veel moeite, maar het resultaat was zoveel beter!

Ik heb wel veel hypo's gehad, dat moet ik toegeven. Je kunt dit ook wel met je team bespreken, h. Misschien hebben zij wel tips voor jou etc?

Ik zou als enige raad geven: gun jezelf tijd. Verwacht niet van jezelf dat je bij de volgende controle / na een half jaar / ... meteen zou mogen zwanger worden ofzo. Het zal inderdaad inspanning vragen, maar als dat beetje bij beetje gaat, zal je van de betere waardes minder last hebben. Je lichaam zal eraan gaan wennen en dan voel je je weer even kiplekker, hoor.

En voor de rest ... wens ik je veel succes!

Comment

Ook ik wens je veel succes met jullie plannen !

Zoals Upje zegt, geef het de nodige tijd. Met een pompje ben je 'makkelijker' te regelen, maar het blijft inspanningen vragen.

Grondig bespreken met je team is al een goed begin.
      If I can see it, then I can do it.
      If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Geen tips maar ik wil je wel even succes komen wensen.
        Zwangerschapsdiabetes bij jongste zoon - suikerwaardes 1d na bevalling normaal - geen antistoffen T1, genetisch onderzoek mody negatief (geen mody dus) joepie!

Comment

Veel succes in ieder geval!

Zelf heb ik ook een enorme kinderwens, maar de weg ernaar toe is inderdaad heel intensief ermee bezig zijn.

Ik heb na 4 jaar diabetes de overstap gemaakt van ziekenhuis. Nu wordt ik ten minste verder geholpen. Eindelijk zijn er mensen die me informatie kunnen geven, waar ik steeds bij terecht kan. Mensen die me helpen met mijn droom voor een kind werkelijkheid te maken. In het vorige ziekenhuis was het zo van: ja een maand of 2 voor je aan kinderen wil beginnen, sturen we je door naar een ander ziekenhuis voor een insulinepomp want wij doen dat niet.
          Ok geen probleem, dacht ik. Ik moest toch opzoek naar een gynaecoloog, dus zocht ineens in het ziekenhuis waar ik ook wou gaan voor die insulinepomp.

Gynaecoloog alles in orde, diabetesverpleegkundige en dokter allemaal heel vriendelijk maar daar kwamen ze plots met de boodschap, eerst moet de hemoglobinewaarde 6 maanden op 6,5 staan voor je groen licht krijgt. OEI! Donderslag bij heldere hemel... Ik stond namelijk al 4 jaar boven de 8,5. Veel werk aan de winkel maar doorzetten en er veel mee bezig zijn bracht me gisteren het goede nieuws dat ik na 3 maanden er intens ermee bezig te zijn op 6,6 sta. Hoewel ze me gezegd hadden dat van 7,5 naar 6,5 heel moeilijk is enkel op spuiten (vandaar de overschakeling naar de pomp), maar het is me toch gelukt! De 6 maanden aftellen kunnen beginnen.

Ik heb momenteel een insulinepomp maar die nog werkt nu op water om er mee te leren werken, volgende week is er een opname voorzien van 2 dagen om met insuline te beginnen.

Conclusie: met er hard aan te werken, kom je er wel. Maar toegegeven, het is met ups en downs! In het begin was ik uitgeput omdat mijn lichaam zoveel moeite deed en zich aanpaste. Maar het lukt!

Comment

Joycie en Lieske, allebei heel veel succes!
            Jullie zijn al goed op weg, veel sterkte met alle inspanningen!
            Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
            HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Goed dat je er zo voor gaat, Lieske! Bij mij heeft het ook heel wat jaren geduurd, maar intussen is mijn zoon negen maanden. Een beetje geduld en dan komt jouw tijd ook wel!

Comment

Super, Lieske. Succes !

Comment

Succes het komt wel goed.
                  Hbac1 5,4 juni 2016
                  Hbac1 5.3 feb 2016
                  Hbac1 5.4 november '15
                  Hba1c 5.1 juni 2015
                  hbA1 c 5.1
                  HbA1c 6.4
                  Eerst metformine 3x 850 Mg.
                  Nu 1 x uni diamicron retard 60 Mg

Comment

Heel veel succes met jullie kinderwens.
                    DM type II sinds mei 2004, trage schildklier en slechthorend.

Leven laten leven is mijn motto.

Soms geeft het leven een onverwacht een geschenk en sinds 9-10-2011 zijn wij de trotse grootouders van Zo. Op 27-11-2013 is haar broertje Daley geboren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieske Bekijk bericht
                      Veel succes in ieder geval!

Zelf heb ik ook een enorme kinderwens, maar de weg ernaar toe is inderdaad heel intensief ermee bezig zijn.

Ik heb na 4 jaar diabetes de overstap gemaakt van ziekenhuis. Nu wordt ik ten minste verder geholpen. Eindelijk zijn er mensen die me informatie kunnen geven, waar ik steeds bij terecht kan. Mensen die me helpen met mijn droom voor een kind werkelijkheid te maken. In het vorige ziekenhuis was het zo van: ja een maand of 2 voor je aan kinderen wil beginnen, sturen we je door naar een ander ziekenhuis voor een insulinepomp want wij doen dat niet.
                      Ok geen probleem, dacht ik. Ik moest toch opzoek naar een gynaecoloog, dus zocht ineens in het ziekenhuis waar ik ook wou gaan voor die insulinepomp.

Gynaecoloog alles in orde, diabetesverpleegkundige en dokter allemaal heel vriendelijk maar daar kwamen ze plots met de boodschap, eerst moet de hemoglobinewaarde 6 maanden op 6,5 staan voor je groen licht krijgt. OEI! Donderslag bij heldere hemel... Ik stond namelijk al 4 jaar boven de 8,5. Veel werk aan de winkel maar doorzetten en er veel mee bezig zijn bracht me gisteren het goede nieuws dat ik na 3 maanden er intens ermee bezig te zijn op 6,6 sta. Hoewel ze me gezegd hadden dat van 7,5 naar 6,5 heel moeilijk is enkel op spuiten (vandaar de overschakeling naar de pomp), maar het is me toch gelukt! De 6 maanden aftellen kunnen beginnen.

Ik heb momenteel een insulinepomp maar die nog werkt nu op water om er mee te leren werken, volgende week is er een opname voorzien van 2 dagen om met insuline te beginnen.

Conclusie: met er hard aan te werken, kom je er wel. Maar toegegeven, het is met ups en downs! In het begin was ik uitgeput omdat mijn lichaam zoveel moeite deed en zich aanpaste. Maar het lukt!

Hey lieske

lukt het een beetje met je pompje? Ben je het al gewend?
                      Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
                      www.kokenenhogehakken.blogspot.be
                      http://aantafelmettype1diabetes.com
                      https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Ben blij dat je ha1c zo goed gezakt is. Ik heb ook jaren veel te hoog gestaan en omdat we ook grote kinderwens hebben ben ik overgeschakeld naar insulinepomp. Ha1c staat momenteel 7.0 . Heel tevreden maar het is natuurlijk nog geen 6,5. Eind deze maand heb ik terug afspraak bij endocrinoloog en hoop echt dat ik dan 6,5 sta. Het is en blijft een dagelijkse strijd h. Succes gewenst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amazone Bekijk bericht
                          Ben blij dat je ha1c zo goed gezakt is. Ik heb ook jaren veel te hoog gestaan en omdat we ook grote kinderwens hebben ben ik overgeschakeld naar insulinepomp. Ha1c staat momenteel 7.0 . Heel tevreden maar het is natuurlijk nog geen 6,5. Eind deze maand heb ik terug afspraak bij endocrinoloog en hoop echt dat ik dan 6,5 sta. Het is en blijft een dagelijkse strijd h. Succes gewenst
                          Succes amazone! je bent alvast zeer goed op weg!
                          Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
                          www.kokenenhogehakken.blogspot.be
                          http://aantafelmettype1diabetes.com
                          https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Je komt er wel, Amazone ! Het beste !

Comment

Sinds vorige week werkt mijn pomp met insuline. Mijn hbA1c staat op 6,5, dus kan nu met het pompje alleen nog maar meer zakken In januari terug op controle bij de dokter en zou dan groen licht krijgen, op voorwaarde dat alles blijft verder gaan zoals nu. We hebben iets om naar uit te kijken na de feestdagen!
                              En mijn vriend die tot nu toe altijd de gesprekken over een zwangerschap uit de weg ging, begint stillaan uit zichzelf het onderwerp aan te halen en al plannen te maken, zalig toch?

Comment

Working...
                              X