Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewegen is gezond, daarom ging ik vandaag:

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gefietst, niet al te veel, 35 km.
    Helaas aan een brug waar het glad lag een wielertoerist zien liggen waar de ambulance net bijkwam. Hij was uitgegleden in een bocht en had serieus pijn aan zijn heup.
    If I can see it, then I can do it.
    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht
      Gefietst, niet al te veel, 35 km.
      35 Km vind ik toch niet weinig :/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barts Bekijk bericht

35 Km vind ik toch niet weinig :/
        Op de koersfiets is dat niet zo veel, vind ik. Maar door de kou en de gladheid was ik blij dat ik zonder vallen thuis was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht
          Gefietst, niet al te veel, 35 km.
          Helaas aan een brug waar het glad lag een wielertoerist zien liggen waar de ambulance net bijkwam. Hij was uitgegleden in een bocht en had serieus pijn aan zijn heup.
          Fietsen is gezond.
          Wij hebben ook 2x gefietst maar 't was toch oppassen met gladde plekken. Morgenochtend is het wellicht onmogelijk.
          Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
          Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
          Mijn vorige Hba1c was 5,9
          Mijn huidige HbA1c is 6,1
          Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

• Gaan wandelen in de sneeuw.in Jalhay ( baraque michel ). Het was eerder ploeteren. We waren bij de eerste wandelaars op het ongerepte tapijt. Door die ongereptheid zag je natuurlijk het pad niet liggen, waardoor we ( en wij niet alleen ) ons wel eens misstapten. Zo belandde ik tot mijn heupen in de sneeuw. Gelukkig ging het na een tijdje beter. Zeker toen we besloten om de 13 km af te korten tot 7 km. Het leken er wel 20.
            Ook heb ik een langlaufster weer recht geholpen en ook een dame die in de sneeuw naast het pad gezakt was.
            We moesten ook een stroompje oversteken. Gelukkig maar een 5-tal passen en er stond een leuning om je vastte houden. Met mijn verstand op nul ben ik er , al zeg ik het zelf, vlot over geraakt in tegenstelling tot anderen.
            Dankzij mijn 4 paar kousen ( 1 paar angora, 2 paar zelfgebreide wollen en 1 paar wandelkousen ) en rubberen laarzen tot de knie heb ik het warm en droog kunnen houden.

Comment

• Klinkt eerder als een sneeuw avontuur Sammie.
              Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
              HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

• In de voormiddag 5 km gelangauft, met de nodige valpartijen, met Dirk mijn schoonzus en haar dochter.
                In de namiddag gewandeld in de sneeuw in dezelfde compagnie.

Comment

• Gaan wandelen in Cadzand. Bonnie heeft genoten ! Ondanks haar leeftijd ( 11 nu ) speelt ze nog als een jonge hond met haar apport in het water. Zalig om haar bezig te zien.

Comment

• Eindelijk nog eens gefietst. Mijn neef mee op sleeptouw genomen voor de eerste keer. 27 km aan 23 gemiddeld. Het is hem goed bevallen.

Comment

• Cadzand zal voor mij altijd een heerlijke herinnering zijn, we hebben er 17 jaar vakantie gevierd, de hele zomer zat mijn moeder met ons daar, elk jaar kwam er weer een kind bij
                      we gingen vanaf Pasen de weekeinds tot aan einde herfst vakantie, wat dat betreft hebben wij het getroffen.
                      heerlijk Sammie wanneer Bonnie nog zo dartel is!

met de neef erbij zit je gemiddeld 2 km lager oer uur , je kunt hem nog veel leren Sammie
                      Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
                      HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nostress Bekijk bericht
                        Cadzand zal voor mij altijd een heerlijke herinnering zijn, we hebben er 17 jaar vakantie gevierd, de hele zomer zat mijn moeder met ons daar, elk jaar kwam er weer een kind bij
                        we gingen vanaf Pasen de weekeinds tot aan einde herfst vakantie, wat dat betreft hebben wij het getroffen.
                        heerlijk Sammie wanneer Bonnie nog zo dartel is!

met de neef erbij zit je gemiddeld 2 km lager oer uur , je kunt hem nog veel leren Sammie
                        Cadzand, Nieuwvliet, Breskens, als kind was dat ook onze jaarlijkse vakantie. Wat is het daar veranderd na al die jaren.

Ja, het gemiddelde lag lager, maar het was zijn eerste keer en hij reed op een MB ipv racefiets, dus hij deed dat echt wel goed. Nu gaan we beginnen opbouwen. Hij ziet het zitten.

's Avonds was Bonnie wel stijf van haar dartel gedoe op het strand, maar de volgende dag stond ze we weer aan te dringen om te gaan wandelen.

Comment

• Heerlijk, die honden, gelukkig is Jackie goed bekomen nu hij eten krijgt dat ik zelf maak.
                          hij vind het nog steeds heerlijk, hij word 14 maar kan ook nog heel dartel zijn, genieten zolang hij gezond is!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nostress Bekijk bericht
                            Heerlijk, die honden, gelukkig is Jackie goed bekomen nu hij eten krijgt dat ik zelf maak.
                            hij vind het nog steeds heerlijk, hij word 14 maar kan ook nog heel dartel zijn, genieten zolang hij gezond is!
                            Bonnie is dat zelfgemaakte eten al beu. Op het moment eet ze hondenbrokken gemengd met vers vlees van bij een natuurwinkel voor honden , http://topdog.be/. Voorlopig gaat dat redelijk. Vooral de pens eet ze graag, maar dat ruikt enorm. Ik wissel af, kip, rund, pens, zo blijft het het langst duren bij haar.

Comment

• Ik ga elke maandag zwemmen (ongeveer een uur). Het lukt me om voor en tijdens het zwemmen binnen aanvaardbare suikerwaardes te blijven. Meestal eindig ik wel met een waarde rond de 80 (soms iets eronder). Wanneer ik echter een tijdje uit het water ben begint mijn suiker onverbiddelijk te pieken ...

Dit kan enkele oorzaken hebben --> sportdrank die ik drink tijdens het zwemmen (hypopreventie)
                              Ik vroeg me toch ook af of loskoppelen van de pomp gedurende een uur hier geen invloed op kan hebben.

Op zich geen grote ramp en liever die piek nadien dan een hypo in het water maar ik vroeg me af of anderen ook dergelijke verschijnselen hebben.
                              34j diabetes T1 sinds april 1984
                              juli laatste waarde met inspuitingen en traditionele glucosmeting : 7,7

Juli 2016: opstart pomp + freestyle libre

September 2016: 6,6
                              November 2016: 5,9

Comment

• Vandaag stond in het teken van de opening van het wielerseizoen. Tussen het supporteren door toch onze kilometers meegepikt , oa 2 keer de Leberg op en af.
                                Bonnie heeft met haar geblaf ook de renners mee aangemoedigd.

Comment

Working...
                                X