Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe jezelf motiveren om te vermageren?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

thanks voor je reactie delenn, het zal je wel lukken, 1stapje met een keer, geen te grote sprongen willen maken, want dat hou je dan niet vol.kop op...
    Het lukt je wel
    sarah, 34jaar,al 25 jaar DB type 1 , getrouwd en zoontje ulas van 7 jaar ,pompgebruiker

Aug 2015: hba1c 5,7
    Nov 2015: hba1c 5.8
    Feb 2016: hba1c 5.9
    Mei 2016: hba1c 6.0

Comment

wel, de diabetologe heeft voor mij het doel gesteld dat ik naar een gewicht van 80kg (of minder) moet.
      Het is geleden van mijn... 16 of 17 (?) dat ik nog zoveel woog... pakweg 13 jaar geleden dus. Ben beginnen verdikken toen ik een jaar of 12 was, en er is door de jaren alleen maar bijgekomen, nooit iets afgegaan...
      Ja... ben ooit eens op 3 maanden tijd 10kg vermagert met een "yin-yang" dieet... maar dat werd mij veel te eenzijdig, en ben achteraf dan (natuurlijk) weer veel meer bijgekomen...

met als gevolg dat ik op dit moment dus nog zeker... 37kg kwijt moet.

Nu op 8 weken al 8 à 9 kg afgevallen... lijkt dus vrij vlot te gaan. Maar het is niet alle dagen even gemakkelijk natuurlijk.
      Een echte "motivatie" heb ik eigenlijk niet... heb voor mijzelf niet echt beloningen of iets dergelijks opgesteld. Ik bekijk het gewoon van dag tot dag eigenlijk. En zolang de cijfers zakken ipv stijgen, ben ik content.

Ik heb wel nog massa's kleren in mijn kast hangen van jaren terug, ik heb eigenlijk zelden kleding weggegooid... dus ik ben nu al wel af en toe aan het snuffelen of er al oude dingen zijn waar ik terug inkan

Misschien moet ik er toch eens over nadenken om mijzelf te trakteren op een zak chips bij elke 5kg (of 2,5 ofzo ) die eraf gaat... DAT zou wél een fantastische beloning zijn * haha... (S)
      Saar 30 Grafisch vormgeefster, fan van koken, voorstander van alles wat niet in hokjes past.
      "Always try to be different. Being normal tends to get boring after a while."

Diagnose Cushing: Mei/Juni 2013 Hypofyse-operatie: 05.09.2013
      Huidige medicatie: 30mg Uni Diamicron / dag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pluisje83 Bekijk bericht
        Misschien moet ik er toch eens over nadenken om mijzelf te trakteren op een zak chips bij elke 5kg (of 2,5 ofzo ) die eraf gaat... DAT zou wél een fantastische beloning zijn * haha... (S)
        opletten van het mononatriumglutamaat hé
        Stijn, 37 jaar en papa van Jarne (febr 2006), Jolien (sept 2008) en Juna (mei 2010)
        Medicatie: Novo Rapid / Lantus / Metformax

HbA1c oktober 2015: 7,6%
        HbA1c januari 2016: 7,2%

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Comment

ja...
          een zak chips is misschien toch geen schitterend idee in mijn persoonlijke geval... ik ben echt gelijk een alcoholieker op vlak van chips.

erm... hm... ne diepvriespizza ofzo dan ook superlekker, maar minder "dangerous" wat hervallen-in-verslavingen betreft...
          Saar 30 Grafisch vormgeefster, fan van koken, voorstander van alles wat niet in hokjes past.

Comment

Een paar tips....

Ervoor zorgen dat je geen honger hebt dus soep en slaatjes bij de boterham, kalorie-arme tussendoortjes. 2 boterhammen uit de broodzak nemen en geen bijnemen....
            En als je dan toch eens zondigt met mate zondigen. Af en toe halen we frietjes bij de frituur, dan 'deel' ik een frietzakje en neem er een koude schotel bij (zonder mayo ofcourse) en vooral geeeeen verleidingen in de snoepkast steken.
            Ik moet nu wel niet afvallen maar met DB moet je je toch ook een beetje inhouden zeker als je weet dat ik vroeger gewoon een heel pak koekjes voor TV opat....ik koop ze dus niet meer
            DB I sinds april 2008
            Novorapid - levemir Hba1c 6.7%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijnie Bekijk bericht
              opletten van het mononatriumglutamaat hé
              Uhm, wtf?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Upje Bekijk bericht
                Uhm, wtf?!
                mononatriumglutamaat is een smaakversterker die zorgt voor een verslavender effect bij het eten van bepaalde voedingsmiddelen (oa chipskes). Zo gaat je geneigd zijn om meer van een bepaald product te eten.
                ook gekend als E621
                Stijn, 37 jaar en papa van Jarne (febr 2006), Jolien (sept 2008) en Juna (mei 2010)
                Medicatie: Novo Rapid / Lantus / Metformax

HbA1c oktober 2015: 7,6%
                HbA1c januari 2016: 7,2%

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Comment

Dus eigenlijk is die verslaving dan onze fout niet
                  If I can see it, then I can do it.
                  If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

nee...

mononatriumglutamaat (ook nog gekend als MSG of ve-tsin) zit eigenlijk in heel veel producten... en zorgt er inderdaad voor dat je méér gaat eten van die producten.
                    We weten allemaal wel hoe moeilijk het is om een halve zak chips terug weg te leggen voor later ik vermoed dat mononatriumglutamaat eigenlijk die hersendelen die je dat "voldane gevoel" geven wat verlammen of onderdrukken.

Ook de chinezen zijn vrij kwistig met dat goedje... vandaar dat afhaalchinees ook zo vrééééselijk lekker is en dat je ervan kan BLIJVEN eten
                    ik denk niet dat die stof op zich écht schadelijk is, want anders zou het verboden worden,... maar het zorgt inderdaad wel voor ongezonde verslavingen.

Comment

Heb je eigenlijk ooit een toneelstuk kunnen kiezen Delenn?
                      Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
                      www.kokenenhogehakken.blogspot.be
                      http://aantafelmettype1diabetes.com
                      https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Hallo afslankvrienden,

hoe je het beste 5 kilo vermageren kunt, is door veel eiwitten te eten. Eiwitten geven een verzadigd en vol gevoel waardoor je minder trek hebt in lekkertjes. Vroeger geloofde ik het niet tot ik het echt zelf ging proberen. Onderzoeken hebben ook aangetoond dat mensen die een dieetdagboek bijhouden sneller afvallen en voor mijn gevoel is dat ook zo. Dan houd ik me meer binnen de perken dan zonder mijn dagboek . Elke dag een uurtje sporten zal ook het vermageringsproces versneller.

Houd de moed erin en zeker niet opgeven !

Groetjes,
                        Jasmine
                        Krijg meer informatie over obesitas, wat de symptomen zijn en hoe overgewicht te behandelen. Bereken makkelijk je BMI om na te gaan of je overgewicht hebt.

Comment

Working...
                        X