Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe jezelf motiveren om te vermageren?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe jezelf motiveren om te vermageren?

Na zoveel vruchteloze pogingen om te vermageren, heb ik mezelf beloofd dat ik mij op een toneelstuk in Londen ga tracteren als ik 5 kg verlies, en eentje in New York als ik er 10 verlies.

Ik word een beetje wanhopig en vraag me af of dat een goeie manier is om het vol te houden.

Weten jullie een betere manier? Hoe doen jullie dat?

Me de daver op het lijf jagen, zoals mijn endo, werkt absoluut niet. (Dan schiet bij mij een koppigheidshormoon op gang!)
    Never surrender dreams! J.M.Straczynski

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik géén kleren meer koop in grotere maten. Aangezien ik spannende kleren haat, én aangezien zelfs mijn huidige maten over het algemeen al erg strak zitten, is er dus maar één oplossing ...

Of het werkt, moeten we nog zien.

Heb je ook een duidelijk plan hoe je het afvallen gaat aanpakken, Delenn? En is er in dat plan ook ruimte voor een kleine traktatie op tijd en stond? Alleen dan is het vol te houden, hé ...

Ik wens je alvast véél succes!

Comment

Jezelf op iets leuks tracteren, vind ik geen slecht idee. Doen !
      Niet te veel een streefgewicht vastleggen. Gewoon de click maken en proberen. Je ziet wel waar je uitkomt.
      If I can see it, then I can do it.
      If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Toen ik aan mijn koolhydraatarm dieet begon ( ong 750 kcal per dag ), heb ik , zeker in het begin serieus afgezien. Dan dacht ik aan Justine Henin die veel opofferde voor de sport, en dacht ik, komaan, wees ook sterk en heb karakter.
        If I can see it, then I can do it.
        If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Upje Bekijk bericht
          Ik heb met mezelf afgesproken dat ik géén kleren meer koop in grotere maten. Aangezien ik spannende kleren haat, én aangezien zelfs mijn huidige maten over het algemeen al erg strak zitten, is er dus maar één oplossing ...
          Gisteren gezien bij dr Oz.: 10 commandments of weightloss, en dit stond op nr 1! En als je afvalt, alles wat te groot is weggooien (of geven), zelfs al is het nieuw. Ik heb dat ook gedaan, geen weg terug.

En inderdaad op langere termijn, zeker traktaties. Kies 1 ding dat je graag eet en 1 ding dat je graag drinkt en eet/drink dat geregeld.

succes ermee!
          Jan, 43j, houdt van computers, games, gadgets, Werner, Azerty en Querty (mijn 2 katten).
          Type 1 sinds feb 2010 - Paradigm Veo - Dexcom G4 CGM - HbA1c: 5,3%-5,6%-5.7%-5.6%
          blog: http://jangeox.be

Comment

Hey Delenn,

wat goed van je, dat je jezelf wilt motiveren om af te vallen. Wat denk je ervan, om in kleine stapjes te werken? Niet: ik wil 15 kg afvallen, maar eerder: ik wil 2 kg afvallen? En telkens er een deel af is, kan je een nieuw doel stellen. Dat klinkt veel haalbaarder als ineens het grof geweld.

Kom hier maar je bevindingen/resultaten delen. We zullen wel helpen om je te motiveren
            Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
            www.kokenenhogehakken.blogspot.be
            http://aantafelmettype1diabetes.com
            https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Of misschien kan je eerder zeggen: "als ik zes weken goed mijn best heb gedaan" dan mag ik naar Londen, "als ik vier maanden heb volgehouden" naar NY, ... ? Je mag die getallen natuurlijk zelf invullen, hé.

Je weet zelf heus wel of je goed bezig bent. Met te zeggen hoeveel kilo eraf moet, leg je misschien wel een erg grote druk? Ik weet bijvoorbeeld bij mezelf dat het vorige keer tien maanden braaf alles doen wat moest heeft geduurd voordat er eindelijk drie kilo af was. Dat ik het zo lang heb volgehouden, was een hele prestatie. Het resultaat helaas wat minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
                Hey Delenn,

wat goed van je, dat je jezelf wilt motiveren om af te vallen. Wat denk je ervan, om in kleine stapjes te werken? Niet: ik wil 15 kg afvallen, maar eerder: ik wil 2 kg afvallen? En telkens er een deel af is, kan je een nieuw doel stellen. Dat klinkt veel haalbaarder als ineens het grof geweld.

Kom hier maar je bevindingen/resultaten delen. We zullen wel helpen om je te motiveren
                Goed, maar ik wacht tot na mijn "ski"-vakantie om er echt mee te beginnen.
                Vind je 5 kilo echt al "grof geweld"? Er moeten er echt wel veel meer af!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Delenn Bekijk bericht
                  Goed, maar ik wacht tot na mijn "ski"-vakantie om er echt mee te beginnen.
                  Eigenlijk is dit al jezelf voor de gek houden....
                  Als je echt wil dan moet je morgen gelijk beginnen, en op je ski vakantie kan je heus wel lekker eten. En als je nu begint dan heb je je zelf alvast gemotiveerd!!!!! En dan pak je het na je skivakantie weer helemaal op.
                  Groeten van Angela

apr 2013 HbA1C van 5.6 %

Comment

't Lijkt me zo onnozel, 1 dagje, vrijdagnacht vertrek ik...

Comment

ooooh ik dacht je moet nog een paar weken wachten

Veel plezier alvast!!!!
                      Groeten van Angela

apr 2013 HbA1C van 5.6 %

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Angela Bekijk bericht
                        ooooh ik dacht je moet nog een paar weken wachten

Veel plezier alvast!!!!
                        Bedankt! Er ligt nu 170 cm sneeuw. Hoera!

Comment

ik bemerk me hier zo dat er veel mensen moeten afvallen...
                          Misschien een stom vraagje, maar hadden die mensen al overgewicht voor jullie diabetes of hoe komt dat?
                          Sorry als ik het misschien op een ietwat rare manier neerschrijf, maar via getypte tekst kan ik me veel moeilijker verwoorden dan face tot face.
                          sarah, 34jaar,al 25 jaar DB type 1 , getrouwd en zoontje ulas van 7 jaar ,pompgebruiker

Aug 2015: hba1c 5,7
                          Nov 2015: hba1c 5.8
                          Feb 2016: hba1c 5.9
                          Mei 2016: hba1c 6.0

Comment

Wel, ik had een paar kilo te veel, maar dat is veel erger geworden toen ik na een heel streng dieet (800 cal), meer moest eten wegens ONDERVOEDINGSVERSCHIJNSELEN en toen begon te jojo-en en sinds ik insuline ben beginnen spuiten loopt het uit de hand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Delenn Bekijk bericht
                              Wel, ik had een paar kilo te veel, maar dat is veel erger geworden toen ik na een heel streng dieet (800 cal), meer moest eten wegens ONDERVOEDINGSVERSCHIJNSELEN en toen begon te jojo-en en sinds ik insuline ben beginnen spuiten loopt het uit de hand.
                              een welgemeende knuffel voor jou, Delenn...
                              Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
                              www.kokenenhogehakken.blogspot.be
                              http://aantafelmettype1diabetes.com
                              https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Working...
                              X