Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kokosolie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kokosolie

Hoe staan jullie tegenover kokosolie? Ik lees zo veel pro's en contra's dat ik op den duur niet meer weet wat nu het beste is. Ik bakte veel in olijfolie of bv vloeibare boter zoals Alpro Soja. Dacht nu ook eens kokosolie te gebruiken omdat ik er goede dingen over gelezen heb. Maar dan lees je verder en kom je weer negatieve dingen tegen. Dus graag jullie mening over kokosolie/vet.

Ik gebruik het vooral om groenten te wokken.
    Goed of slecht ? Daar is, denk ik, geen uitsluitend antwoord op.
    Afwisselen is hier bij mij de boodschap : olijfolie, alpro soja ( al dan niet vloeibaar ), kokosolie.
    If I can see it, then I can do it.
    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marie1 Bekijk bericht
      Hoe staan jullie tegenover kokosolie? Ik lees zo veel pro's en contra's dat ik op den duur niet meer weet wat nu het beste is. Ik bakte veel in olijfolie of bv vloeibare boter zoals Alpro Soja. Dacht nu ook eens kokosolie te gebruiken omdat ik er goede dingen over gelezen heb. Maar dan lees je verder en kom je weer negatieve dingen tegen. Dus graag jullie mening over kokosolie/vet.
      Ik zou daar toch niet te dikwijls gebruik van maken. Kokosolie bevat enorm veel verzadigd vet. Daarom is het ook hitte stabiel. Olijfolie is goed indien ze de 180 niet overschrijdt.
      Te veel verzadigd vet wordt in de lever omgezet is cholesterol. Als je al kampt met een hoge cholesterol zou ik kokosvet liever niet gebruiken.
      Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
      Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
      Mijn vorige Hba1c was 5,9
      Mijn huidige HbA1c is 6,1
      Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht
        Ik gebruik het vooral om groenten te wokken.
        Goed of slecht ? Daar is, denk ik, geen uitsluitend antwoord op.
        Afwisselen is hier bij mij de boodschap : olijfolie, alpro soja ( al dan niet vloeibaar ), kokosolie.
        Hier wordt ook afgewisseld tussen olijfolie, Isio4 olie, kokosolie en becel bakken en braden.
        Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
        www.kokenenhogehakken.blogspot.be
        http://aantafelmettype1diabetes.com
        https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Olijfolie, zonnebloemolie, soms wat roomboter voor de smaak toevoegen.
          ik zie geen echte voordelen in kokosolie, de vetten zijn vast op kamertemperatuur.
          Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
          HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

geen extra voordelen tov andere vetstoffen en zoals Leo al aanhaalt, veel verzadigde vetten.
            Kan geen kwaad, je moet in iets bakken. Maar overdaad schaadt altijd
            Dm T1 sinds 2008

Comment

kokosolie ideaal voor gezin met lactose intollerantie en soya allergie we hebben dus alles in huis en wisselen naar gelang we in 1 of meerdere pannen bakken. we bakken niet met olijfolie, dat is bij ons enkel voor bij pasta.
              Carine - T1D sinds 1988
              Medtronic 640g met CGM
              Dual Bolus addict

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cbruyndoncx Bekijk bericht
                kokosolie ideaal voor gezin met lactose intollerantie en soya allergie we hebben dus alles in huis en wisselen naar gelang we in 1 of meerdere pannen bakken. we bakken niet met olijfolie, dat is bij ons enkel voor bij pasta.
                Waarom is bijv. olijfolie of een andere vetstof niet goed voor iemand met lactose intollerantie ? In geen enkele olie zit lactose, toch?
                Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
                Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
                Mijn vorige Hba1c was 5,9
                Mijn huidige HbA1c is 6,1
                Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leo Bekijk bericht

Waarom is bijv. olijfolie of een andere vetstof niet goed voor iemand met lactose intollerantie ? In geen enkele olie zit lactose, toch?
                  dat is correct, olie is geschikt bij lactose intollerantie, maar vele bakboters hebben melk en soyalecithine.
                  olijfolie verbrandt bij hoge (bak) temperatuur, en persoonlijk hou ik meer van een boter dan ern olijfolie smaak
                  Carine - T1D sinds 1988
                  Medtronic 640g met CGM
                  Dual Bolus addict

Comment

Working...
                  X