Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gesplitst ontbijt

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gesplitst ontbijt

Hey iedereen!

ik eet al een heel lange tijd geen brood meer en al zeker niet 's ochtends want, tussen ons gezegd en gezwegen, brood geeft desastreuze resultaten.

Sinds lange tijd eet ik nu havermoutpap. Mijn waarden gaan na het ontbijt altijd naar een piek om daarna ook wel weer snel te zakken.

Vandaag zei de dokter dat ik mss mijn ontbijt 'splits' en een stukje 's ochtends vroeg eet en dan in de loop van de ochtend het tweede stuk ontbijt.

Ik heb nu echt geen inspiratie van wat ik nu als ontbijt kan doen, zowel voor deel 1 en deel 2 vant ontbijt. Iemand leuke ideetjes?
    27 jaar, DB Type 1 sinds september 2012
    Hba1c van 7,2 naar 6,7!

Persoonlijk zou ik als eerste deel de havermoutpap behoeden en als tweede deel yoghurt, platte kaas, fruit nemen. Weinig origineel, maar toch haalbaar.
    If I can see it, then I can do it.
    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Zou het dan bv geen oplossing zijn om wel brood te eten en bv te bolussen voor de hele hoeveelheid maar slechts de helft op te eten en dan de rest van je boterhammen op te eten wanneer je bloedsuiker dat aangeeft?
      Last edited by meurtelken; 7 december 2016, 17:16.
      Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
      www.kokenenhogehakken.blogspot.be
      http://aantafelmettype1diabetes.com
      https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
        Zou het dan bv geen oplossing zijn om wel brood te eten en bv te bolussen voor de hele hoeveelheid maar de helft op te eten en dan de rest van je boterhammen op te eten wanneer je bloedsuiker dat aangeeft?
        Zo doe ik het meestal. Soms kom ik met die helft terug thuis.
        Ik moet dan wel dikwijls scannen om op tijd te zijn voordat een hypo zich voordoet.
        Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
        Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
        Mijn vorige Hba1c was 5,9
        Mijn huidige HbA1c is 6,1
        Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Tegenwoordig heb ik 3 soorten ontbijt waar ik niet van ga pieken:
          -spek en eieren
          -avocado met garnaaltjes en mayo
          - prolina cappucino cremoso, zo'n soort milkshakedrankje.

Spek en eieren geeft mij het langst een voldaan gevoel.
          Ontbijt opdelen: geen ervaring mee.
          type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
          Hba1C december 2013: 8,5
          april 2014: 7,8
          Oktober 2014: 8,2
          December 2014: 7,9
          April 2015: 7,6
          Oktober 2015: 8,2
          December 2015: 8
          April 2016: 7,5

Comment

als je piekt en snel terug zakt, zou je dan niet beter ietsje vroeger spuiten ? of combineren met een vezel of vetrijk iets dat de vertering vertraagt. Kan je noten met havermout combineren ?

Low carb zoals annabelle aangeeft vermijdt uiteraard de piek volledig, maar dat is naar mijn gevoel een totale andere levenswijze.
            Carine - T1D sinds 1988
            Medtronic 640g met CGM
            Dual Bolus addict

Comment

starten met een hard gekookt eitje als je niet op je cholesterol moet letten, vult ook goed en vertraagt de vertering van de rest
              Carine - T1D sinds 1988
              Medtronic 640g met CGM
              Dual Bolus addict

Comment

even terloops, wat beschouw je als piek, en hoelang blijf je dan boven je target range ?
                boven 300-400 wordt eerder lastig om te corrigeren omdat je dan ook meer insuline nodig hebt.
                Stijgen tot 250 is voor mij normaal, en makkelijker terug onder controle.
                ik doe wel gesplitst, maar dan eerder voor diner, mijn ontbijt met mijn trage maag is hoogstens enkel wat beschuit.
                Carine - T1D sinds 1988
                Medtronic 640g met CGM
                Dual Bolus addict

Comment

Ik eet ook havermoutpap als ontbijt.
                  ik spuit 1/2 uur vor het eten.
                  Soms neem ik dan meteen maar ook soms later in de ochtend een groentensmoothie.
                  Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
                  HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Working...
                  X