Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exel sheet macro nutritie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Exel sheet macro nutritie

Omdat ik een beetje ziek ben en mij dus verveel had ik bezigheidstherapie nodig en dacht ik met recent verworven kennis van nutritie in praktijk om te zetten.

Heb dus een excel sheet gemaakt dat u basal metabolic rate berekend volgens de Mifflin St Jeor Equation met een physical activity level berekening erbij. Het is wel in het Engels maar het is makkelijk genoeg lijkt mij.

Instructies:

Gender en Activity level zijn uit een drop down menu te kiezen. In het eerste blad enkel in de grijze cellen typen naast age, weight, height. Niets typen in de cellen naast BMR of BMR+PAL want dan wis je de formules.

In het tweede blad kan je enkel met de percentages spelen om een idee te krijgen hoeveel gram koolhydraten, proteďne en vet je kan eten om aan je callorieen te komen. De percentages moeten wel uitkomen op 100% of je zou een error in de totaal cellen moeten krijgen. Als je in de andere cellen aanpassingen maakt dan wis je de formules wederom dus enkel de percentages kan je aanpassen. De percentages dat er standaard staan zijn op absoluut niets gebaseerd, enkel zo gezet om aan 100% te komen.

Het berekend enkel te dagelijkse benodigdheden om je gewicht te behouden. Moesten er mensen interesse hebben wil ik wel best een toevoeging doen om uit te reken hoeveel je nodig hebt om te verdikken of te vermageren. Feedback is altijd welkom.

Je kan het downloaden door op de link hier beneden te klikken en de download knop te gebruiken rechts bovenaan. Als je een compatibel excel versie hebt zou het moeten werken. Blijkbaar werkt het ook met openoffice (zelf nog niet geprobeerd).

https://drive.google.com/open?id=0B1...UNkZHZpSWtDemc

Edit: bij mij opent het bestand op het tweede blad dus je moet handmatig naar het eerste blad gaan.
    Last edited by Qe5rt; 20 oktober 2016, 22:55.
    “Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” - Mark Twain

Ben zo vrij geweest om in mijn middagpauze ook eens mijn excel-kunsten van onder het stof te halen ;-)

Hieronder de link naar mijn (bijgewerkte) versie

Er ontbreekt misschien wel nog een controle om te zorgen dat de verdeling steeds op 100% uitkomt ...
    Last edited by Gimli; 21 oktober 2016, 13:59. Reden: Link edit
    T1 Sweetie - HbA1c augustus '16: 6,2%
    Abbot FSL & Paradigm Veo insulinepomp
    My Strava
    My Instagram

Comment

Zalig Gimli!

Nu ben ik mijn VBA voor niets aan het opfrissen
      Als het niet op 100% uitkomt staat de "wrong %" en "wrong value" nog altijd in de totaal cellen.
      “Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” - Mark Twain

Comment

Working...
      X