Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koolhydraatarm of beperkt dieet.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Koolhydraatarm of beperkt dieet.

Na weer een tijd afwezig te zijn geweest, heb ik dit forum weer opnieuw ontdekt…

Sinds enkele weken begonnen met een Koolhydraatarm / beperkt dieet, moet zeggen dat het in het begin best wel even wennen is en je een liefhebber moet zijn van groente heel veel groente en rauwkost (sla, komkommer, tomaten e.d. en ook hiervan heel veel moet eten) als je dit niet je ding is denk ik dat je er niet aan moet beginnen. *

Nu ± 3 weken begin ik het al te merken, alles wordt wat rustiger (minder maag / darm krampen en gassen) maar ook inmiddels al 2,5 kg tot 3,0 kg afgevallen en daar is het mij om te doen. Ik eet geen: brood, broodjes, aardappelen, rijst, en pasta e.d. het is even schakelen maar het werkt.

Bijkomend voordeel is dat ik al deze weken de insulinepomp alleen op de basaal stand laat lopen, en in deze weken geen enkele keer heb hoeven bolussen bij het eten… wat normaal toch behoorlijk gebeurde.
    Al met al ben ik van ca. 90 EH dagtotaal naar 42 EH dagtotaal gegaan met dagen onder de 40 EH door dat ik de basaalstand lager moet zetten om niet te laag uit te komen.

Nadeel na ongeveer 3 weken is dat we een paar dagen in een hotel zaten in Duitsland, maar dat viel alleszins mee, wel iets aangekomen maar niet overdreven hoeven bolussen bij het eten (wel veel rauwkost gegeten, altijd een saladbar aanwezig in een Duits hotel)

Maar deze week het dieet weer opgepakt en moet zeggen tot nu toe gaat het goed en bevalt het mij prima.. ook omdat ik mijn insuline gebruik heb gehalveerd maar vooral om dat ik merk dat ik afval waar het mij om te doen is geweest.. van 145.0 kg naar 139.8 kg en daarna wat aangekomen (vanwege de dagen in het hotel) tot 142.0 kg om nu weer volop af te gaan vallen met het dieet.

* Alles wat voeding betreft gaat via de diëtiste in het ziekenhuis en wordt overlegd met de diabetesverpleegkundige of de basaalstand aangepast moet worden.

Groeten,

Martin
    Life aint fair, but you have to deal with it.

Het gaat je blijkbaar goed af om dat dieet te volgen. En mooi dat je er door afvalt.

Succes !
    If I can see it, then I can do it.
    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Super hoor M@rtin, dat doe je heel goed.
      ik wens je er heel veel succes mee, volhouden!
      in de vakantie laat ik het ook even wat vieren wb koolhydraat matig. Ik doe niet KH arm.
      ik ben benieuwd, donderdag weet ik of ik hier op Corfu ben aangekomen
      Mijn ochtendwaarden komen in ieder geval al 12 dagen mooi uit.
      Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
      HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Working...
      X