Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn wij vlugger moe?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

zou wel eens de bloedsomloop kunnen zijn ik zou er problemen mee hebben en voel me af en toe ook zo moe. Morgen na middag ga naar de huisdokter en die zal me dan vertellen wat de uitslag is. Heb hem van morgen gebeld en hij had de uitslag. Dus ik vertel het jullie wel hoe is afgelopen.

Comment

Sinds bij mij de diagnose diabetes werd vastgesteld en ik insuline inspuit , is bij mij de vermoeidheid afgenomen .

Het laatste jaar was ik ook constant vermoeid met als eerste diagnose oververmoeid door overtraining .
      Klonk op dat moment logisch omdat ik meer tijd op mijn fiets doorbracht dan thuis .

Maar de verklaring achteraf is volgens mij nog logischer .
      Ik liep constant rond met een hyper . Aja , ik nam bijna geen suikers meer op .
      Dus bij trainingen en ritten ging ik over op vetverbranding , wat dan weer de nodige afvalstoffen met zich meebracht met als gevolg benen volledig verzuurd .
      Vermoeide zware benen en constant moe en slaperig . Slapen kon ik ieder uur van de dag , maar nooit lang . En tijdens die slaap recupereerde ik totaal niet .
      Ik kreeg op het werk dikwijls de (niet kwaad bedoelde )opmerking " gij ziet er weeral uit " .

Het feit dat ik nu insuline spuit en op mijn voeding let is voor mij een hele opluchting .
      Laatste HbA1c 7.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door supernaut Bekijk bericht
        Sinds bij mij de diagnose diabetes werd vastgesteld en ik insuline inspuit , is bij mij de vermoeidheid afgenomen .

Het laatste jaar was ik ook constant vermoeid met als eerste diagnose oververmoeid door overtraining .
        Klonk op dat moment logisch omdat ik meer tijd op mijn fiets doorbracht dan thuis .

Maar de verklaring achteraf is volgens mij nog logischer .
        Ik liep constant rond met een hyper . Aja , ik nam bijna geen suikers meer op .
        Dus bij trainingen en ritten ging ik over op vetverbranding , wat dan weer de nodige afvalstoffen met zich meebracht met als gevolg benen volledig verzuurd .
        Vermoeide zware benen en constant moe en slaperig . Slapen kon ik ieder uur van de dag , maar nooit lang . En tijdens die slaap recupereerde ik totaal niet .
        Ik kreeg op het werk dikwijls de (niet kwaad bedoelde )opmerking " gij ziet er weeral uit " .

Het feit dat ik nu insuline spuit en op mijn voeding let is voor mij een hele opluchting .
        Ik heb dit gevoel de laatste 2 maanden weer terug. Voor mijn diagnose had ik net hetzelfde gevoel. Verzuurde benen, weinig kracht en enorme vermoeidheid. Momenteel wijt ik het aan het weer.
        Type 1 sinds 08/06/2012. CGM sensor sinds 12/03/2013. Insulinepomp sinds 12/08/2013.
        HbA1c = 6,0% Mei 2017
        Mijn blog! Over diabetes, insulinepomp, sport en CGM

Comment

kev ik heb net hetzelfde probleem de laatste maand . echt niet leuk maar ja en het in 4 ploegen werken maakt het er niet makkelijker op .
          Davy 37 jaar type 1 sinds 2013
          Novorapid en Lantus .

Comment

Wel, ik heb er op het moment weer veel last van. Ik zie dat ik het vorige bericht precies één jaar geleden gepost heb. Het lijkt me een beetje seizoensgebonden, ik weet dat de pollen in de lucht niet goed zijn voor mijn allergie. Langs de andere kant is dit een periode dat ik zeer weinig verlof neem op het werk en dat weegt ook wel door in een 4 ploegen 12 uur systeem.
            Mijn laatste nacht (vorige week) ben ik naar huis gefietst, compleet leeg! Toen ik thuiskwam had ik het ijskoud en het heeft een uur geduurd voor ik in slaap viel. Ik kreeg het gewoon niet meer warm. Dat was een serieuze aanslag op mijn lichaam waarvan ik nog niet gerecupereerd ben.
            Oververmoeidheid met verschillende oorzaken is mijn conclusie...
            Type 1 sinds 08/06/2012. CGM sensor sinds 12/03/2013. Insulinepomp sinds 12/08/2013.
            HbA1c = 6,0% Mei 2017

Comment

Kev ik heb nu ook last van de verzuurde benen .en vermoeidheid , ik ga maandag naar de dokter om een bloed test is kijken of ik voldoende magnesium enz heb .
              Davy 37 jaar type 1 sinds 2013
              Novorapid en Lantus .

Comment

Hou ons op de hoogte hé.
                Mijn laatste bevindingen zijn die van te weinig koolhydraten eten (zie mijn blog). Maar momenteel lijkt meer koolhydraten eten ook niet echt te helpen. Deze vermoeidheid voelt ook weer anders en heeft niet met sporten te maken heb ik de indruk. Gisteren met de nacht gewerkt en vandaag ben ik echt een wrak. Normaal zie ik daar niet zo veel van af.
                HbA1c = 6,0% Mei 2017

Comment

Working...
                X