Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn wij vlugger moe?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zijn wij vlugger moe?

Ik vraag mij iets af. Zij wij vlugger moe dan mensen zonder diabetes?
    Ik heb 2 kindjes, ga voltijds werken, 2-3 keer fitnessen, huishouden, soms krijg ik eens een klop vd hamer en dan moet ik echt rusten. (S) Bv; in het weekend een middagdutje of 's avonds eens vroeger naar bed. Maar dat zie ik ook bij andere mensen zonder diabetes.
    Dus wat denken jullie? Zijn wij vlugger moe?
    Groetjes
    Elke - type I, Spirit Combo, 32 jaar, 2 kindjes van 5 en 7 jaar.
    laatste hba1c: Jan 7,8% - Mei 7,1%

Het ziekenhuis heeft mij ooit eens gebeld dat ik door mijn suikerziekte antistoffen aangemaakt heb voor mijn schildklier, waardoor ik al eens sneller moe kon worden (al kan er wel een erfelijke factor bij betrokken zijn, mijn mama heeft vb. ook problemen daarmee). Eigelijk ondervind ik daar geen hinder van, maar het zou kunnen dat het daarmee te maken heeft .
    25 jaar - Type 1 sinds feb. 2003 - spuit al swingend Novorapid x Lantus
    Laatste hba1c: 6,3

Comment

ik wel, maar denk dat da van mij eerder te maken heeft met mijn constante hyper...
      ...en dan ineens komt geluk vanzelf naar je toe!

Comment

moet je maar eens constant hoog staan, dan ben je niet meer hyper hyper, maar ziek hyper, het enige wat ik dan nog wil is slapen, en dan slaap ik dagen aan een stuk, slapen en naar de wc gaan.

Comment

idd niemand. heb niet et gevoel van mezelf te gaan. moet eerder overgeven. hatelijk.
          de allereerste keer, weet ik nog goe, was s nachts beginnen met overgeven. heel de nacht door. hield niks niks niks binnen. uiteindelijk beginnen hyperventileren. mijn ma dacht dak komiek aant doen was...
          ben uiteindelijk in coma gevallen. Allee tlaatste dak weet was dak op de zetel lag. Naar tschijnt hebben ze me eerst nog naar de dr van wacht gereden, en die heeft me onmiddellijk naart spoed gestuurd, weet der niks van. werd me weer bewust in het zh na 3 dagen, intensieve. wist nie wie of waar of hoe. en dan ben ik in slaap gevallen, heeft een of andere dr me wakker gemaakt en me liggen uitmaken en blabla.
          kwas helemaal opengeprikt om bloed te kunnen nemen, want da ging helemaal nimmer, was te stroperig.
          ze hebbe in mijn pols zelfs mijn slagader een stukje open gesneden voor bloed, uiteindelijk hebben ze uit mijn lies bloed moeten nemen.
          Heb toen echt enkele dagen kantje boordje geweest.
          tweede keer was in januari in de examens, toen zijn ze me met de ambulance komen halen in Oostende, weer een weekje intensive. ik had nie eens de kracht om de trap af te lopen. hier was ik er naar het schijnt erger aan toen dan de eerste keer, maar was nog nie zo ver als eerst... deze keer heb ik van mijn eigen dr onder mijn voeten gehad.
          en afgelope twee keer was het gelukkig nie zo erg. weet nu wel wnr ik mijn valieske moet gaan maken.
          Pff die domme opmerkingen van "je kan ieraan doodgaan" die vink er steeds te veel aan. just ofdak da nie weet.

Comment

wa benk ier nu eigelijk aant vertellen??

Comment

precies ja

Comment

Ik voel het ook, hoor.
                Vooral als mn suiker hoog staat, maar ook als het "voor diabeten niet hoog maar voor niet-diabeten wel hoog staat"..
                Ja sorry ingewikkeld, maar wat ik wil zeggen is dat ik merk dat het minder goed op de fiets gaat als ik een waarde heb van 140, dan als ik een waarde heb van 90.

140 is voor mij als diabeet goed.
                Voor een niet diabeet is dat niet-goed.
                Bij 140 heb ik het erg lastig op de fiets, bij 90 niet.
                140 is dus mss nog geen echte hyper, maar het blijft wel hoger dan het dus zou moeten zijn bij een normaal lichaam, en dus is het ook logisch dat je dat dus voelt...

Ik hoop dat jullie mn uitleg een beetje begrijpen
                Diabetes type 1 sinds februari 2006, pomper sinds juni 2007. Trotse eigenaar van cocker spaniel Zara en drie tokkelende kipjes

Het enige wat telt, is wat je in de tussentijd doet

Comment

hehe, kweet wat je wil zeggen, volgens mij hebben we dezelfde verwarrende manier van uitleggen volg onze logica whahaha

Comment

Ik heb daar relatief weinig/geen last van...altijd actief naar mijn doen...

Mijn humeur daarentegen heeft wel (enorm) te lijden onder schommelingen

Comment

hmm, ik ga straks ne keer lekker wandelen langs the plage lekker uitwaaien, kijk er al naar uit...
                      Humeur?! hmm da schommelt ook wel, hoewel van s morgens tot een uur 2 in de namiddag heb ik meestal een ochtendhumeur... dus zo hard schommelt et nie op da moment van de dag
                      en op de moment ben ik super gezind

Comment

ik ben inderdaad ook wel sneller moe sinds ik db heb. Kan op bepaalde dagen echt pompaf zijn, totally knock out. Meestal zijn dat dan wel dagen waarop ik veel schommelingen gehad heb. Of als ik een megahyper had en die in 1x gecorrigeerd heb. Dan is het verschil te groot en ben ik daar stikkapot van.

Dus ja!
                        Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
                        www.kokenenhogehakken.blogspot.be
                        http://aantafelmettype1diabetes.com
                        https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
                          Of als ik een megahyper had en die in 1x gecorrigeerd heb. Dan is het verschil te groot en ben ik daar stikkapot van.

Dus ja!
                          pff ja zeg dat wel
                          daar heb ik ook wel last van, tis wel een beetje een soort van een "eerroof" op je lichaam!
                          Logisch ook, want die ketonen spelen natuurlijk ook wel een rol.

Naar het schijnt heb je die al vanaf een waarde van 250?
                          Ik moet zeggen dat ik wel vaak zo'n waarde erboven heb.
                          Heeft niets te maken met iets verkeerd te eten ofso, maar vaak gewoon stress, kapotte canulle, hormonen, of gewoon wat lucht ofso in mn slangetje.
                          En ja natuurlijk "zondig" ik ook wel eens, ben ook mr een mens..

Nu ik er zo overdenk: sinds mn pomp heb ik wel vaker hogere waardes.
                          Maar langs de andere kant: met het spuiten viel ik van de ene MEGA hypo in de andere..ook niet goed..
                          Diabetes type 1 sinds februari 2006, pomper sinds juni 2007. Trotse eigenaar van cocker spaniel Zara en drie tokkelende kipjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rebecca Bekijk bericht
                            pff ja zeg dat wel
                            daar heb ik ook wel last van, tis wel een beetje een soort van een "eerroof" op je lichaam!
                            Logisch ook, want die ketonen spelen natuurlijk ook wel een rol.

Naar het schijnt heb je die al vanaf een waarde van 250?
                            Ik heb zo'n metertje om ketonen te meten. En heb mij al een paar keer gemeten toen ik boven de 250 zat. 1 keer zelfs eens met 420 maar het metertje gaf 0,2 aan. Dus een hoge waarde geeft niet noodzakelijk ketonen. Als je ketonen zou hebben dan zou je na een correctie nog te hoog staan en dat heb ik nog niet voorgehad.
                            Groetjes
                            Elke - type I, Spirit Combo, 32 jaar, 2 kindjes van 5 en 7 jaar.
                            laatste hba1c: Jan 7,8% - Mei 7,1%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elke_franco Bekijk bericht
                              Ik heb zo'n metertje om ketonen te meten. En heb mij al een paar keer gemeten toen ik boven de 250 zat. 1 keer zelfs eens met 420 maar het metertje gaf 0,2 aan. Dus een hoge waarde geeft niet noodzakelijk ketonen. Als je ketonen zou hebben dan zou je na een correctie nog te hoog staan en dat heb ik nog niet voorgehad.
                              Waar heb je dat metertje eigenlijk gehaald, bij de vdv?
                              En tss welke waardes mag het aantal ketonen dan zitten?

Als dat systeem om je ketonen te meten niet te veel kost, wil ik het wel eens aankopen, want ik vraag me soms wel af hoe hoog die ketonen staan als ik zo'n waarde heb.

Comment

Working...
                              X