Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Retinopathie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Retinopathie

Hallo ben 37 jarige diabeet en reeds 1 jaar bezig met laserbehandeling, nu 1 jaar en 1 maand verder heb ik in het linker en rechteroog bloedingen gekregen zaardoor ik alleen nog maar schimmen zie, Ben reeds bij 2 oogartsen geweest,

18 mei gaan ze een fluotest doen o+ behandeling te hervatten,
    ik krijg er de mismoed van
    Suikerspiegel raakt eindelijk op punt met dank aan prof Mathieu
    Last edited by meurtelken; 22 december 2014, 11:21.

Hallo Steven1973,

welkom hier. Ik veronderstel dat je al een hele tijd diabetes hebt, als je last hebt van retinopathie? Raakte je moeilijk ingesteld of heb je gewoon pech gehad?

Ik hoop voor jou dat er beterschap komt. Je bent nog veel te jong om je zicht te verliezen hè.
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Welkom hier, Steven.

Misschien een rare vraag, maar kan je dan nog goed hier lezen, als je enkel nog schimmen ziet?

Ik hoop alvast voor jou van wel ...

Heb je 37 jaar diabetes, of bén je 37? Dat werd me niet helemaal duidelijk uit je profiel. Maar in beide gevallen is het geen lachtertje als je met deze problemen geconfronteerd wordt, hé.

Wat is de prognose? Komt dit nog helemaal goed? Ik mag het in ieder geval hopen.

Veel sterkte ermee ... en probeer de moed erin te houden, hé!

Je mag hier altijd even komen 'zeuren', hoor. Als je maar niet opgeeft!

Groetjes,

Comment

welkom Steven

wat naar voor je, ik hoop dat het goed komt met je
        type 1 sinds 1986
        lantus solostar en apidra solostar
        one touch meterke

Comment

Welkom hier
          Dat is geen lachertje.
          Ikzelf ben ieder jaar weer blij dat de ogen nog goed zijn.
          Kan dit nog goed komen????
          Antje
          Antje, is blij met de paradigm, maar mist toch ook haar cozmo enorm

Comment

Welkom op het forum
            @ngelo - 20 jaar - sinds 12/4/11 overgeschakeld op insulinepomp paradigm VEO

Bloeduitslag april 2011 = 8.2
            Bloeduitslag juli 2011= 6.3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Upje Bekijk bericht
              Welkom hier, Steven.

Misschien een rare vraag, maar kan je dan nog goed hier lezen, als je enkel nog schimmen ziet?

Ik hoop alvast voor jou van wel ...

Heb je 37 jaar diabetes, of bén je 37? Dat werd me niet helemaal duidelijk uit je profiel. Maar in beide gevallen is het geen lachtertje als je met deze problemen geconfronteerd wordt, hé.

Wat is de prognose? Komt dit nog helemaal goed? Ik mag het in ieder geval hopen.

Veel sterkte ermee ... en probeer de moed erin te houden, hé!

Je mag hier altijd even komen 'zeuren', hoor. Als je maar niet opgeeft!

Groetjes,
              Hallo, zie met rechteroog midden nog duidelijk.Gaat moeizaam maar het gaat. Ben 37 jr oud en heb sinds mijn 14e diabetes.Nu mijn suikerspiegel na 2 jaar eindelijk zat op punt komt komen al die typische complicaties de kop opsteken,
              12 mei wordt bekeken hoe de verdere behandeling verloopt. waarschijnlijk laserbehandeling,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antje Bekijk bericht
                Welkom hier
                Dat is geen lachertje.
                Ikzelf ben ieder jaar weer blij dat de ogen nog goed zijn.
                Kan dit nog goed komen????
                Antje
                Normaal gezien wel, al is die laserbehandeling so+s venijnig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
                  Hallo Steven1973,

welkom hier. Ik veronderstel dat je al een hele tijd diabetes hebt, als je last hebt van retinopathie? Raakte je moeilijk ingesteld of heb je gewoon pech gehad?

Ik hoop voor jou dat er beterschap komt. Je bent nog veel te jong om je zicht te verliezen hè.
                  Denk gewoon pech gehad en natuurlijk ook door lange tijd ontregelt te zijn geweest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steven1973 Bekijk bericht
                    Normaal gezien wel, al is die laserbehandeling so+s venijnig
                    Hallo,

Mag ik vragen wat so+s is
                    Ben al 54 jaar diabeet en heb daar nog noooooit van gehoord. Ben in de jaren '85/'86 gelaserd. Ook daarna nog wel eens wazig gezien, maar nu gelukkig al meer dan 20 jaar rustig. Wel intussen een multifocus bril, maar ja dat zit in de familie (moeder was en broer is moeilijkziend, weet niet of het bij- of verziend is )
                    om Yasien, diabeet sinds 1957, al 30 jaar gelukkig getrouwd met een Egyptenaar, 3 zoons, 27, 24 en 16, 1 dochter, alleen niet in dit aardse leven. Dankbaar voor alles wat ik heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door om Yasien Bekijk bericht
                      Hallo,

Mag ik vragen wat so+s is
                      Ben al 54 jaar diabeet en heb daar nog noooooit van gehoord. Ben in de jaren '85/'86 gelaserd. Ook daarna nog wel eens wazig gezien, maar nu gelukkig al meer dan 20 jaar rustig. Wel intussen een multifocus bril, maar ja dat zit in de familie (moeder was en broer is moeilijkziend, weet niet of het bij- of verziend is )
                      de M staat linksboven de + op het toetsenbord om Yasien. Denk dat het gewoon een tikfoutje is en het "soms" moet zijn.

Comment

Nu dachten wij toch alletwee hetzelfde, Meurtel.
                        type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
                        Hba1C december 2013: 8,5
                        april 2014: 7,8
                        Oktober 2014: 8,2
                        December 2014: 7,9
                        April 2015: 7,6
                        Oktober 2015: 8,2
                        December 2015: 8
                        April 2016: 7,5

Comment

'so+s' zal 'soms' moeten zijn, denk ik.
                          Welkom op dit forum, Steven 1973. Je hebt echt tegenslag gehad. Verzorg je vanaf nu zo goed mogelijk en grijp tijdig in moest het nog ontsporen.
                          Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
                          Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
                          Mijn vorige Hba1c was 5,9
                          Mijn huidige HbA1c is 6,1
                          Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
                            de M staat linksboven de + op het toetsenbord om Yasien. Denk dat het gewoon een tikfoutje is en het "soms" moet zijn.
                            hebben julie hetzelfde toetsenbord als ik??????????????????
                            om Yasien, diabeet sinds 1957, al 30 jaar gelukkig getrouwd met een Egyptenaar, 3 zoons, 27, 24 en 16, 1 dochter, alleen niet in dit aardse leven. Dankbaar voor alles wat ik heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door om Yasien Bekijk bericht
                              hebben julie hetzelfde toetsenbord als ik??????????????????
                              nee, wij hebben AZERTY en jullie QWERTY =)

Comment

Working...
                              X