Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ogen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ogen

Heb van woensdagavond een soort blinde vlek in mijn oog of ogen?
    Als je bijvoorbeeld een digitale 8 ziet dan zie je een 9, als je een beetje met je oog beweegt zie je dat het een 8 is.
    Verschrikkelijk vervelend.
    Vrijdag naar diabetesteam s'morgens vroeg gegaan en deze hebben me dadelijk doorverwezen naar de oogarts. Arts heeft naar oog gekeken en zei dat er iets te zien was en dat ik terug een fluo moest laten doen, was in februari ook genomen.:'( Nu moet ik wachten tot morgen en dan zou ze me opbellen wat er moet gebeuren. Ben een beetje zenuwachtig.
    Heeft iemand van jullie dit al gehad?

geen ervaring mee Marleen, maar ik wens je toch succes!
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Bij een hypo kan het wel gebeuren dat ik vlekken in mijn gezichtsbeeld krijg waardoor ik niet zo scherp meer kan zien. Maar na die hypo is alles terug normaal.
      De oogarts zal voor je moeten beslissen wat er aan de hand is.
      Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
      Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
      Mijn vorige Hba1c was 5,9
      Mijn huidige HbA1c is 6,1
      Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Heb gisteren in de late namiddag bericht gekregen van de oogarts.
        Vocht achter het netvlies. Reden: suiker of hoge bloeddruk.
        Na 2 maanden terug voor fluo, maar als het erger word dadelijk terugbellen.
        Vind wel moeilijk om te zien of het erger wordt. Scherpte van zicht is niet veranderd, alleen een stukje dat meebeweegt met oog en waar geen zicht is.
        Word je precies zat van.
        Ben wel wat ongerust.

Comment

Ha, maar is dat dan niet zoiets met glasvocht? Dat heb ik ook, en mijn collega ook. Da's vreselijk irritant met momenten, maar kan idd geen kwaad. Pas als je echt lichtflitsen ziet of als het plots héél véél erger wordt, moet je panikeren.

Ik weet natuurlijk niet of het hier over hetzelfde gaat, maar is het precies alsof je zo zwarte golfjes voor je ogen ziet ofzo? En zie je die erger als je in het licht kijkt?

ALS het dat is, dan gaat dat niet meer over. Maar na verloop van tijd 'wen' je eraan, en valt het je wel minder op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Upje Bekijk bericht
            Pas als je echt lichtflitsen ziet of als het plots héél véél erger wordt, moet je panikeren.

Ik weet natuurlijk niet of het hier over hetzelfde gaat, maar is het precies alsof je zo zwarte golfjes voor je ogen ziet ofzo? En zie je die erger als je in het licht kijkt?
            Lichtflitsen zullen we vrijdag waarschijnlijk zien. Maar geen paniek.

Upje, die zwarte golfjes zijn dat geen mouchekes (vliegjes) zoals men zegt. Dat zijn kleine partikeltjes in het oogvocht die rondzweven in je gezichtsveld als je met de ogen of het hoofd beweegt. Die zijn onschuldig, zegt de oogarts.
            Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
            Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
            Mijn vorige Hba1c was 5,9
            Mijn huidige HbA1c is 6,1
            Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Ja Leo, het is zoiets dat ik bedoel, denk ik. (Jaja, ik weet het heel goed, NOT! )

Comment

Denk niet dat het die mouches zijn.
                Het is echt blind zijn een stukje.
                voorbeeld: ik zet een streepje en schrijf er iets naast dan zie ik dat streepje niet meer.
                - een
                - twee
                zie telkens dat streepje niet meer tot ik er echt terug naar kijk.
                Raar.
                Wordt er verschrikkelijk ambetant van, vind lezen dus ook heel moeilijk.
                :'( :'( :'(

Comment

Working...
                X