Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blaasontsteking

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Blaasontsteking

Hier mag geen medisch advies gegeven worden, anders wordt je geweerd.
    Last edited by Elma; 30 september 2014, 20:16.

Ik heb al meerdere keren een blaasontsteking gehad zonder het te weten. Het enig waar ik het soms aan weet is dat ik vaak moet plassen, maar ik heb geen pijnlijk gevoel.
    If I can see it, then I can do it.
    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht
      Ik heb al meerdere keren een blaasontsteking gehad zonder het te weten. Het enig waar ik het soms aan weet is dat ik vaak moet plassen, maar ik heb geen pijnlijk gevoel.
      Ik had nooit blaasontstekingen
      Last edited by Elma; 11 oktober 2014, 21:34.

Comment

Pijnkrampen heb ik gelukkig niet. Dat moet heel vervelend zijn.

Comment

Maar ik snap dit wel niet zo goed, Elma. Als je echt een blaasontsteking hebt, dan kan de huisarts dat toch meteen vaststellen door de urine even te checken? Ik heb ooit zelf eens een opgestegen urineweginfectie gehad (van de 'gewone' die er dus ervoor geweest moet zijn, had ik idd ook niks gemerkt) en dat wisten ze meteen bevestigd door eens in een potje te plassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elma Bekijk bericht
            Ik moet niet meer of minder plassen en heb ook geen typische pijn van een blaasontsteking, maar wel elke avond die pijnkrampen. En alleen 's avonds als ik in de zetel lig. Om zot van te worden. En dat is nu al een dik half jaar, elke avond zo. Behalve toen ik een blaasontsteking had die ik duidelijk herkende. Toen nam ik er medicatie voor (Uropyrine en furadantine) en toen voelde ik niks. Uropyrine is wel pijnstillend.
            Weet je wel zeker dat het om je blaas gaat en niet om je darmen waar teveel lucht in zit? Dat kan zo pijnlijk zijn dat je nauwelijks rechtop kunt blijven staan. En staan de rusteloze benen en krampen in je buik wel met elkaar in verband? Dat zou ik zonder dokters oordeel niet met zekerheid durven zeggen. Laten checken lijkt me.

Mijn ervaring met blaasontsteking en ook nierbekkenontsteking is dat ik daar weinig van merk. Ben het met Upje eens: bij twijfel potje urine inleveren bij de huisarts die met een stickje direct vast kan stellen of het al dan niet mis is.
            Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Omdat mijn huisarts aan een blaasontsteking dacht, heb ik een potje urine moeten afleveren, maar daar heb ik de uitslag nog niet van.
              Last edited by Elma; 11 oktober 2014, 21:35.

Comment

Bij optreden van niet-specifieke symptomen, zoals spierkrampen met spijsverteringsstoornissen als buikpijn moet het risico van lactaatacidose in overweging worden genomen.(bij inname van metformine)

neem je lisdiuretica ?
                T1 ,Lantus ,Apidra

Comment

Is er een echo gemaakt om een niersteen uit te sluiten? Ik moest daarvan overgeven (ook niet niersteen-specifiek), kon geen enkele houding vinden om comfortabel te zitten of liggen, en had symptomen van een blaasontsteking (vaak naar 't toilet voor een drupje dat dan ook pijnlijk was - allicht gruis, beetje bloed bij 't plassen).

Edit: en uiteraard steken in mijn zij en buik, en niet zozeer in de rug zoals je zou denken maar eerder vooraan.
                  Zwangerschapsdiabetes bij jongste zoon - suikerwaardes 1d na bevalling normaal - geen antistoffen T1, genetisch onderzoek mody negatief (geen mody dus) joepie!

Comment

Ik heb geen symptomen van lactaatacidose.
                    Last edited by Elma; 11 oktober 2014, 21:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elma Bekijk bericht
                      Neen, Rosi, lisdiuretica ken ik niet en neem ik ook niet. Lactaatacidose ? Net dit gelezen: Toxicologie.org
                      en ik heb geen symptomen van lactaatacidose.

Wat mij vooral stoort is het feit dat ik gedurende de dag totaal niks voel, niet meer moet plassen als vroeger, geen darmproblemen heb, af en toe een wind kan laten, zoals elke normale mens. Dus totaal niks aan de hand. Dus geen nierstenen, in mijn ogen ook geen blaasontsteking, geen last van diverticulitis (ontstoken divertikels).
                      En dan ga ik liggen, een dik half uur nadat ik mijn warme maaltijd heb gegeten, om dan eens lekker ontspannen TV te kijken en dan begint het. Soms na een paar minuten, soms na een paar uren. Maar eens die pijn er is, is heel de ontspanning om zeep. Soms is ze zo erg dat ik van ellende in de jacouzi kruip en de waterjet direct op die streek laat spuiten. Hoe harder hoe liever. Dat ontspant de spieren en na 15 minuten kan ik er weer uit en met een beetje geluk blijft het verder zonder pijn, maar meestal is de pijn er na een uur terug.
                      En nu heb ik al 2 avonden weer geen pijn gehad. Maar ik kon wel vroeg op de avond winden laten.

Het is toch een belangrijke aanwijzing dat 'ontluchten' helpt. En dan hoeft er niks mis te zijn met je darmen, lucht in je darmen kan heel pijnlijk en krampend zijn. Ook ter hoogte van je buik/schaambeen. Helpt het als je in beweging komt? Dan kun je meestal meer lucht lozen. Liggend op je rug op de bank, fietsend met je benen, is ook een beproefde truc om je darmen te ontluchten. Waarom probeer je het niet eens een tijdje, al het andere is uitgesloten als ik het goed begrijp. De apotheek heeft ook middeltjes in de vrije verkoop die helpen lucht kwijt te raken. Mocht dat het probleem zijn of een deel van het probleem, kun je eens kijken hoe je aan zoveel lucht komt. De normale hoeveelheid per dag per mens is geloof ik al meer dan een liter.
                      Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Is er iets bij de warme maaltijd waar je misschien allergisch voor bent.
                        Of waar je overgevoelig op reageert?
                        Je bent een hele slimme dame met een enorm doorzettings vermogen en zult daar waarschijnlijk zelf al aan hebben gedacht.
                        je kunt voedingsmiddelen uitsluiten bijvoorbeeld een week geen zuivel, ui en prei, een week geen aardappels, een week geen koolsoorten etc.
                        Er is op internet vast wel te vinden wat je uit kunt sluiten of weer introduceren.
                        Veel sterkte Elma!
                        Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
                        HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mir Bekijk bericht
                          Het is toch een belangrijke aanwijzing dat 'ontluchten' helpt. En dan hoeft er niks mis te zijn met je darmen, lucht in je darmen kan heel pijnlijk en krampend zijn. Ook ter hoogte van je buik/schaambeen. Helpt het als je in beweging komt? Dan kun je meestal meer lucht lozen. Liggend op je rug op de bank, fietsend met je benen, is ook een beproefde truc om je darmen te ontluchten. Waarom probeer je het niet eens een tijdje, al het andere is uitgesloten als ik het goed begrijp. De apotheek heeft ook middeltjes in de vrije verkoop die helpen lucht kwijt te raken. Mocht dat het probleem zijn of een deel van het probleem, kun je eens kijken hoe je aan zoveel lucht komt. De normale hoeveelheid per dag per mens is geloof ik al meer dan een liter.
                          Ja, Mir, ik denk ook in die richting. Vooral omdat ik het sommige, zeldzame dagen, totaal niet heb.
                          Last edited by Elma; 11 oktober 2014, 21:36.

Comment

Hopelijk kan je toch geholpen worden !

Comment

Toch heeft Nostress een punt. Tot een half jaar geleden heb ik nooit geweten dat ik lactose intolerant ben, stom natuurlijk met twee kinderen die het ook zijn en waar ik de klachten wel herkende.

Wat ik zeggen wil, het maakt een enorm verschil als je zou weten of je eventueel ergens niet tegen kan qua voeding. Medicatie ben je al aan het onderzoeken begrijp ik. Voedingsintolerantie is lang niet altijd op te sporen door de medici. Wel door jezelf met elimineren en provoceren. Het kost veel moeite maar het kan zeer de moeite waard zijn.

Comment

Working...
                              X