Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FreeStyle Libre sensor foutmeldingen.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hallo,

Sinds vandaag mijn Freestyle Libre!
    De scanner meet telkens LO
    ​​​​​​terwijl ik in mijn vinger prik sta ik ongeveer op 100
    Hopelijk geeft mijn scanner binnenkort betrouwbare waarde aan.
    Iemand ervaring mee?
    Alvast bedankt!

Comment

Low betekent dat het te laag is om te meten of dat er niet gemeten kan worden.Als de naald bv gebroken is. De eerste 24u zijn de waades onbetroubaar.

Bij mij is het zo dat hij de eerst 12u low aangeeft of sensorfout. Dat levert stippenlijnen op en moet ik op strips overschakelen De volgende 12u is hij fout.

In theorie is de fsl heel betrouwbaar, maar er worden nogal wat problemen vermeld.

Comment

Hallo, ook hier sinds vandaag de freestyle libre. Bij de opstartsessie zaten de meesten meteen met accurate metingen, behalve ik. De afwijking tuss n scannen en meten met de strips lag eerst te ver af om betrouwbaar te zijn maar nu krijg ik steeds low of foutmeldingen, frustrerend. Kan je zien als er bloed rond de sensor zit? Want ik zie niets. Moet er normaal gezien bij lage bloedsuiker ern waarde staan? Want enkel low vind ik niet erg duidelijk. Moet nog wel even geduld hebben want de 24u zijn nog niet om. Als dat zoals bij sommigen dagen duurt voor hij juist meet kan je toch. Iet toekomen met het aa tal strips dat je krijgt?
        DB I sinds april 2008
        Novorapid - levemir Hba1c 6.7%

Comment

Je kan de sensor eventueel dag op voorhand inbrengen, en pas na 1 dag activeren. Dan is de sensor al wat geaclimatiseerd.
          Gerd - 20 jaar db type 1 - Accu-Chek combo pomp met novorapid - laatste HbA1c : 7,3% (lang leve pompje !)

Comment

Uiteraard werd er gezegd dat dat niet mocht omdat je in principe direct moet activeren, maar blijkbaar lukt dat wel?
            DB I sinds april 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meisje Bekijk bericht
              Uiteraard werd er gezegd dat dat niet mocht omdat je in principe direct moet activeren, maar blijkbaar lukt dat wel?
              Ik breng de mijne op zn minst 6 u op voorhand in en dat heeft tot nu toe nog nooit problemen gegeven bij mij
              groetjes Simon
              HbA1c 7.1 als eerste keer na de pomp :-)
              HbA1c 6.3 maart 2012

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meisje Bekijk bericht
                Dag meisje

de Libre is nu goedgekeurd in Amerika. Daar moet hij 12u op voorhand geplaatst worden, net omdat de eerste 12u niet betrouwbaar genoeg zijn. Je kan je volgende sensor al plaatsen daags voor je oude moet verwijderd worden. Zoals hier eerder al gezegd: je zou betrouwbaarder waarden moeten krijgen.
                Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
                www.kokenenhogehakken.blogspot.be
                http://aantafelmettype1diabetes.com
                https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht

Dag meisje

de Libre is nu goedgekeurd in Amerika. Daar moet hij 12u op voorhand geplaatst worden, net omdat de eerste 12u niet betrouwbaar genoeg zijn. Je kan je volgende sensor al plaatsen daags voor je oude moet verwijderd worden. Zoals hier eerder al gezegd: je zou betrouwbaarder waarden moeten krijgen.
                  Is veel beter gegaan door de nieuwe sensor idd 12u eerder te plaatsen. Gek dat ze dat hier afraden.
                  DB I sinds april 2008

Comment

Working...
                  X