Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FreeStyle Libre sensor foutmeldingen.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• FreeStyle Libre sensor foutmeldingen.

Hallo ,

Ik gebruik al een aantal maanden de Libre maar zonder succes !
    De eerste sensor die ik aanbracht gaf na 2 dagen al een "defect sensor".
    In afwachting van de fabrikant gingen de meetingen via de stripsjes.
    Vorige week kreeg ik een nieuwe sensor via de diabesteskliniek en bracht deze dan ook aan.
    Nu een week verder geeft hij terug een foutmelding nl."Glucosemeting is niet beschikbaar. Probeer over 10 min nogmaals te scannen "
    Ze maken veel reclame van dit toestel maar voor mij is het tot hiertoe een teleurstelling !
    Zijn er nog ervaringen met dit probleem ?
    Alvast bedankt voor jullie reactie !

Dat materiaal/electronica wel eens foute dingen doen lijkt onvermijdelijk. Ik moet nog de eerste PC tegenkomen die nooit een steek laat vallen..'

De ervaring die ik met de FSL heb - ik heb dit al meermaals op het forum uitgelegd - is uitermate positief.
    Ik heb ooit 1 sensor gehad die een error melding gaf, maar dit kwam door mijn eigen stomiteit. Ik had de sensor niet goed ingeschoten. Promt kreeg ik van Abbott een nieuwe toegestuurd. Ik ben nu aan mijn achtste sensor en nog nooit perikelen gehad. Ook de metingen zijn buitengewoon accuraat en vaak op de kop met een bloedstaal meting.
    Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
    FreeStyle Libre CGM
    HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snufie Bekijk bericht
      Dat materiaal/electronica wel eens foute dingen doen lijkt onvermijdelijk. Ik moet nog de eerste PC tegenkomen die nooit een steek laat vallen..'

De ervaring die ik met de FSL heb - ik heb dit al meermaals op het forum uitgelegd - is uitermate positief.
      Ik heb ooit 1 sensor gehad die een error melding gaf, maar dit kwam door mijn eigen stomiteit. Ik had de sensor niet goed ingeschoten. Promt kreeg ik van Abbott een nieuwe toegestuurd. Ik ben nu aan mijn achtste sensor en nog nooit perikelen gehad. Ook de metingen zijn buitengewoon accuraat en vaak op de kop met een bloedstaal meting.
      Hier het zelfde: zeer tevreden over de FSL. Ook 1 keer een error melding gekregen. Maar 10 minuten later ging alles normaal door. De verschillen met een vingerprik zijn verwaarloosbaar klein, tenzij ik een flinke inspanning doe zoals fietsen. Maar dat heb ik al ingecalculeerd. Halfweg de maand laat ik bloed afnemen voor een Hba1c -bepaling. Dat zou toch even goed moeten zijn als voorheen.
      Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
      Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
      Mijn vorige Hba1c was 5,9
      Mijn huidige HbA1c is 6,1
      Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Ik gebruik de Freestyle Libre nu 4 weken. Vandaag 3e sensor in gebruik genomen. De reader geeft (na 60 minuten wachttijd) LO aan. Nog meerdere malen geprobeerd zonder resultaat, steeds terug de opmerking "LO". Op een gegeven moment gaf hij aan "Glucosemeting is niet beschikbaar. Probeer over 10 min nogmaals te scannen". Meer dan 10 minuten gewacht en dan weer geprobeerd, zonder verbetering : nog steeds "LO". Iemand ervaring met dit probleem ?

Comment

Nog vergeten te melden : bloedtest met strips gaf wel 98 en kort nadien 100 aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marina Horses Bekijk bericht
            Nog vergeten te melden : bloedtest met strips gaf wel 98 en kort nadien 100 aan.
            Schiet je die sensor één dag voor het opstarten in ? Ik wel, want de eerste dag kan de sensor altijd slechte metingen geven.
            Dat komt omdat er toch altijd een kleine bloeding kan ontstaan bij het inschieten. Zolang de wonde niet genoeg genezen is kan een meting verstoort worden. Indien je voortdurend 'LO' meet, is dat een teken dat er een ietwat grotere bloedprop rond de sensor zit. Misschien liggen jouw aders te dicht bij het huidoppervlak ofwel neem je één of andere bloedverdunner.
            Ik heb eens een bloeding na het inschieten gehad die ik enkel kon doen stoppen door mijn arm verschillende minuten omhoog te houden. Pas de vierde dag begon het ding correcte metingen te geven.

Comment

Ik gebruik hem nu sinds vrijdag dus ben er nog gewoon aan het geraken. Maar de "glucose meting niet beschikbaar probeer binnen 10 minuten nog eens" heb ik inderdaad al gezien, maar die werkte gewoon weer bij de volgende scan. Er is mij ook gezegd geweest dat de sensor de eerste 24-36 uur niet de juiste metingen geeft door de kleine wonde die is ontstaan door het inschieten. Tot nu toe heb ik geen klachten over de freestyle libre het is enkel aanpassen.
              “Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” - Mark Twain

Comment

Luc heeft de sensor sinds 13/9. De tweede sensor gaf na 10 dagen de melding "glucosemeting niet beschikbaar". Ik heb dan naar Abbott gebeld, daar zeiden ze dat het aan een sterk schommelende suikerwaarde kon liggen en nog te proberen tot na het weekend (was op een vrijdag dat ik belde). Enkele keren heeft hij nog gemeten, maar daarna ging het van kwaad naar erger. Tijdens het weekend heeft Luc dan met strips gemeten en na het weekend teruggebeld. Ze hebben toen zonder problemen een andere sensor opgestuurd.
                Verder heeft hij geen problemen meer gehad. Al enkele keren vergeleken met vingerprik en er zaten geen grote verschillen in. Luc plaatst de sensor ook wel de avond ervoor en 's morgens activeren.

Comment

Hallo iedereen, ik gebruik de FSL nu ongeveer zo een 3 maanden. De eerste weken zonder problemen, maar bij mijn laatste sensoren krijg ik ook geregeld de foutmelding 'glucosemeting niet beschikbaar, probeer opnieuw binnen 10 minuten'. Bij de laatste sensor meette hij na een week zelf niet meer accuraat of helemaal niet. Gebeld naar Abbott, die zeiden me dat het kan liggen aan het feit dat de naald in een spier zit door er te lang op te liggen. Eens deze in een spier zit meet hij niet meer. Dit gezegd zijnde, heb wel een actieve levensstijl, speel voetbal e.d. Kan misschien hieraan liggen. Hierbuiten wel zeer tevreden over de FSL, alleen jammer van deze foutmeldingen...

Comment

Yoeri05 je moet wel geen 10 min. wachten. Ik heb het ook al meerdere keren gehad en meestal meet hij wel na 10 à 20 sec. Wat de oorzaak is? Ik vermoed dat er op dat moment berekeningen gemaakt worden van bijv. gemiddelden ofwel opslag van gegevens of zo iets. Maar grove meetfouten vind ik veel erger. Het gaat altijd mis wanneer er bloed rond de sensor zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leo Bekijk bericht
                      Yoeri05 je moet wel geen 10 min. wachten. Ik heb het ook al meerdere keren gehad en meestal meet hij wel na 10 à 20 sec. Wat de oorzaak is? Ik vermoed dat er op dat moment berekeningen gemaakt worden van bijv. gemiddelden ofwel opslag van gegevens of zo iets. Maar grove meetfouten vind ik veel erger. Het gaat altijd mis wanneer er bloed rond de sensor zit.
                      Ik moet zeggen, hij meet altijd wel accuraat. Weinig verschil met het bloed prikken zelf. Het probleem is voornamelijk dat hij soms gewoon niet wilt meten en een foutmelding weergeeft... Ik weet idd dat je geen 10 minuten hoeft te wachten, maar hij geeft me continu deze foutmelding met momenten...

Comment

Mijn schoonzus vroeg gisteren of het mogelijk is dat door de sensor het alarm in de winkels kan afgaan, want ze heeft dat de laatste weken al 3 maal voorgehad. Mijn man heeft de sensor sinds september en bij hem is het nog niet gebeurd . Ik moet wel toegeven dat Luc niet veel gaat winkelen , maar hij is wel in dezelfde winkel geweest als zijn zus en bij hem was er geen probleem.

Comment

@ Gevagi

Nog nooit meegemaakt dat de winkel detectoren afgaan mrt mn Libre op de arm.
                          Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
                          FreeStyle Libre CGM
                          HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snufie Bekijk bericht

Nog nooit meegemaakt dat de winkel detectoren afgaan mrt mn Libre op de arm.
                            Luc ook niet, maar als dat 3 keer op korte tijd gebeurd kan het zijn dat je begint te denken dat het aan de sensor ligt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gevagi Bekijk bericht

Luc ook niet, maar als dat 3 keer op korte tijd gebeurd kan het zijn dat je begint te denken dat het aan de sensor ligt
                              Of aan je gsm.

Comment

Working...
                              X