Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FreeStyle Libre

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het is niet de pier, maar de piek.
    Jeanti
    diabetes type 2 sedert 2009
    laatste hba1c: 6,4
    2 x 850 mg metformine
    16 eenheden lantus/dag
    ongeveer 1 EH Apidra per 10 gram koolhydraten..
    zoontje diabetes type 1 sedert 18/09/2015

Comment

• Wow, alweer een jaar Leo, het lijkt zoveel korter.
      hoe vaak prikken jullie, Anjake en Leo, nog met de meter om te zien of hij gelijk loopt?
      ik zou hem ook wel willen, zeker om de trend te volgen, eens een maand niet prikken maar 25 x daags flashen.
      ik krijg hem niet, HbA1C is goed en iedereen is tevreden dus er is geen reden.
      @ Sammie, proficiat met jullie 28 e trouwdag!
      Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
      HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

• Ik prik enkel nog de eerst paar dagen. Daarna op het moment dat ik twijfel.
        Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
        Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
        Mijn vorige Hba1c was 5,9
        Mijn huidige HbA1c is 6,1
        Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

• Ik prik niet dikwijls. Soms maar 1 keer per sensor. ( dat is 2 weken). Vorige week twijfelde ik en toen heb ik geprikt. Ik voelde me slecht maar geen hypo gevoel. Libre zei nog 107 maar met de vingerprik maar 79. Ik denk dat ik toen serieus aan het zakken was omdat ik me zo slecht voelde. Maar ik vertrouw wel echt op de sensor. Sebiet terug een nieuwe plaatsen. Om morgen te activeren.
          Type 1 vanaf april 2013
          Spuit 3 X novorapid en lantus
          HbA1c
          Augustus 2014 : 6,1
          December 2014: 6.0
          April 2015: 6.4
          Augustus 2015 6.8
          December 2015 6.6
          Mei 2016 6.4

Comment

• Ik heb dinsdag een nieuwe sensor geplaatst en hem pas gisteren opgestart. Het is de eerste dagen altijd hetzelfde: de sensor gaf vandaag gemiddeld 40 mg/dl minder aan dan een vingerprik.
            Ik ga ook af en toe nog eens prikken in de loop van die 14 dagen, want ik vermoed dat het ook dan steeds te weinig is wat de sensor aangeeft. feitelijk zou ik dan moeten kalibreren.
            Vannacht gaf hij zelfs voortdurend LO aan. Ook bij het opstaan terwijl ik met een bloeddruppel 116 had. Dus ik ben niet zo tevreden met deze sensor.

Comment

• leo loopt toevallig de houdbaarheidsdatum nirt naar zn einde?

Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
              FreeStyle Libre CGM
              HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snufie Bekijk bericht
                leo loopt toevallig de houdbaarheidsdatum nirt naar zn einde?
                Toch niet hoor. Ik denk dat het weer de plaats is van plaatsing. Om niet altijd dicht bij dezelfde plaats in te schieten ben ik dit maal dichter bij de elleboog gekomen. Ik heb daar vroeger al eens een flinke bloeding gehad. Nu was het niet zo erg, maar het heeft wel een heel klein beetje gebloed zie ik. Het is m.i. de bloedklonter die de eerste dagen nog in de weg zit rond het naaldje om juist te kunnen meten. Maar dan moet het nu toch stilaan gaan beteren. Dat verwacht ik toch. Het is nu al de vierde dag.

Comment

Working...
                X