Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FreeStyle Libre

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Is de ontsteking al wat verminderd nu? Ik vind het een vreemd verschijnsel, jammer.
    type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
    Hba1C december 2013: 8,5
    april 2014: 7,8
    Oktober 2014: 8,2
    December 2014: 7,9
    April 2015: 7,6
    Oktober 2015: 8,2
    December 2015: 8
    April 2016: 7,5

Comment

• Hey,
      Ben gisteren langs het ziekenhuis gegaan en zij wisten ook niet hoe het kan komen, vooral omdat zij zelf aangaven dat er echt wel voldoende ontsmet was.
      Ze hebben me een antibioticum meegegeven met penicilline omdat de ontsteking toch wel vrij serieus is. Voorlopig blijf ik dus echt wel even weg van CGM

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Giovanni Bekijk bericht
        Hey,
        Ben gisteren langs het ziekenhuis gegaan en zij wisten ook niet hoe het kan komen, vooral omdat zij zelf aangaven dat er echt wel voldoende ontsmet was.
        Ze hebben me een antibioticum meegegeven met penicilline omdat de ontsteking toch wel vrij serieus is. Voorlopig blijf ik dus echt wel even weg van CGM
        Zelf heb ik eens een serieuze ontsteking gehad van de catheder van de pomp. Toen kwam er ook anti-biotica aan te pas. Nadien niet meer gehad. Van de sensor, heb ik, naast soms eens wat jeuk en roodheid nog geen last gehad.
        Gebruik je skin-tac doekjes ? Die zouden wat kunnen helpen omdat die een barriere leggen.
        Succes verder !
        If I can see it, then I can do it.
        If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

• En, Giovanni, een FSL is geen CGM hoor. Hebben ze je dat gezegd in het UZ?
          type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
          Hba1C december 2013: 8,5
          april 2014: 7,8
          Oktober 2014: 8,2
          December 2014: 7,9
          April 2015: 7,6
          Oktober 2015: 8,2
          December 2015: 8
          April 2016: 7,5

Comment

• Op de diabetesbeurs in Gent, hoorde ik een moeder vertellen hoe haar zoon een fikse ontsteking had onder zijn Libre sensor (FGM, niet CGM). Er zat blijkbaar zweet onder en doordat de sensor zo goed kleeft, kan dat niet weg. Zijn arm voelde warm en zag er rood uit, maar hij had niet snel genoeg ingegrepen, waardoor de ontsteking alleen maar erger werd.
            Goed dat je gereageerd hebt en dat je nu penicilline krijgt.
            Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
            www.kokenenhogehakken.blogspot.be
            http://aantafelmettype1diabetes.com
            https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

• Morgen, 15 april, werk ik precies 1 jaar met de freestyle libre. Na een jaar gebruik vind ik dit ding nog altijd super.
              De huisdokter moest lachen omdat ik soms 30 keer (of zelfs meer) per dag flash en er ook volgens reageer.
              Meten is toch weten !
              Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
              Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
              Mijn vorige Hba1c was 5,9
              Mijn huidige HbA1c is 6,1
              Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door leo Bekijk bericht
                Morgen, 15 april, werk ik precies 1 jaar met de freestyle libre. Na een jaar gebruik vind ik dit ding nog altijd super.
                De huisdokter moest lachen omdat ik soms 30 keer (of zelfs meer) per dag flash en er ook volgens reageer.
                Meten is toch weten !
                Goed bezig , Leo !
                En wat een toeval, morgen 15 april zijn Dirk en ik 28 jaar getrouwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht

Goed bezig , Leo !
                  En wat een toeval, morgen 15 april zijn Dirk en ik 28 jaar getrouwd.
                  Gefeliciteerd met jullie 28 jarig huwelijk!!
                  Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

• Proficiat Sammie
                    Type 1 vanaf april 2013
                    Spuit 3 X novorapid en lantus
                    HbA1c
                    Augustus 2014 : 6,1
                    December 2014: 6.0
                    April 2015: 6.4
                    Augustus 2015 6.8
                    December 2015 6.6
                    Mei 2016 6.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door leo Bekijk bericht
                      Morgen, 15 april, werk ik precies 1 jaar met de freestyle libre. Na een jaar gebruik vind ik dit ding nog altijd super.
                      Meten is toch weten !
                      Proficiat Leo met je eerste verjaardag van je Libre. Ik moet nog een paar maandjes wachten. Maar je bent niet alleen hoor die zoveel meet. Bij mij zeggen ze ook altijd : Amaai je meet wel veel, heel veel. Ik zit nu aan 38 scans per dag. 😁
                      Type 1 vanaf april 2013
                      Spuit 3 X novorapid en lantus
                      HbA1c
                      Augustus 2014 : 6,1
                      December 2014: 6.0
                      April 2015: 6.4
                      Augustus 2015 6.8
                      December 2015 6.6
                      Mei 2016 6.4

Comment

• Proficiat, Sammie, met jullie 28 jarig huwelijk.
                        Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
                        Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
                        Mijn vorige Hba1c was 5,9
                        Mijn huidige HbA1c is 6,1
                        Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

• Ik zou de FSL toch ook zo graag eens hebben. Vooral om te zien wat er tussen die paar meetmomenten gebeurt. En het maakt niks meer uit hoe vaak je flasht, het kost geen cent extra. Maar het geeft wel heel veel extra informatie. Vooral over mijn waarden voor het ontbijt ben ik ontevreden, al weet ik dat het deels komt omdat ik niet direct na het opstaan ontbijt. Maar dat doe ik altijd zo en toch zie ik een stijgende trend jammer genoeg. In de vroege ochtenduren ben ik een paar uur insulineloos, heb het gevoel dat die optie langzaam voorbij aan het gaan is. En de pieken na het eten, Actrapid is gewoon te traag. Groot voordeel is wel dat het 5-6 uur werkt maar de max werkingspiek komt te laat of ik moet een behoorlijk lange spuit-eetafstand aanhouden.
                          Last edited by Mir; 15 april 2017, 16:52.
                          Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mir Bekijk bericht
                            Ik zou de FSL toch ook zo graag eens hebben. Vooral om te zien wat er tussen die paar meetmomenten gebeurt. En het maakt niks meer uit hoe vaak je flasht, het kost geen cent extra. Maar het geeft wel heel veel extra informatie. Vooral over mijn waarden voor het ontbijt ben ik ontevreden, al weet ik dat het deels komt omdat ik niet direct na het opstaan ontbijt. Maar dat doe ik altijd zo en toch zie ik een stijgende trend jammer genoeg. In de vroege ochtenduren ben ik een paar uur insulineloos, heb het gevoel dat die optie langzaam voorbij aan het gaan is. En de pieken na het eten, Actrapid is gewoon te traag. Groot voordeel is wel dat het 5-6 uur werkt maar de max werkingspiek komt te laat of ik moet een behoorlijk lange spuit-eetafstand aanhouden.
                            Ik vind het zo jammer voor je, Mir, dat je geen gebruik kan maken van FSL. Je doet enorm je best en dat zou een extra hulp voor je zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht

Ik vind het zo jammer voor je, Mir, dat je geen gebruik kan maken van FSL. Je doet enorm je best en dat zou een extra hulp voor je zijn.
                              Je moet je hier toch wel een aantal jaar intensief met spuiten, koolhydraten etc bezig hebben gehouden, wil je in aanmerking komen voor CGM of FSL. Het type diabetes maakt dan niet zoveel uit, insuline afhankelijk zijn is voldoende. Hoofdzaak dat je aantoont gedurende langere tijd dat je de materie goed beheerst en dat je er hard voor werkt. Ik snap het wel, het is tenslotte een dure grap. Maar het zou het voor zoveel mensen een stukje makkelijker maken.......al mocht je het maar een paar maanden gebruiken.

Comment

• Hallo Mir,
                                Ik gebruik de FSL, als type 2; nu een viertal maanden en zou het niet meer kunnen missen. Waarom spuit je actrapid en geen snellere insuline zoals Apidra? Wat is zelfsmet de FSL niet geregeld krijg is frietjes, puree met zware sausen, spaghetti 's avonds. De pier komt dan soms tot 8 uur na de maaltijd, dus om 3 tot 5 uur 's nachts. Ook de invloed van beweging/sportis superduidelijk met FSL. Het kost mij momenteel 75 euro per maand. Veel geluk.
                                Jeanti
                                diabetes type 2 sedert 2009
                                laatste hba1c: 6,4
                                2 x 850 mg metformine
                                16 eenheden lantus/dag
                                ongeveer 1 EH Apidra per 10 gram koolhydraten..
                                zoontje diabetes type 1 sedert 18/09/2015

Comment

Working...
                                X