Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat zijn aanvaardbare bloedsuikerwaarden?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

ik heb problemen met vocht ophouden en daar door komt het dat mijn suikerspiegel niet gemakkelijk kan dalen ook al let ik heel goed op mijn voeding

Comment

Ik zoek nog enkele mensen met diabetes type 1 die nog kunnen terugvinden in de bloedonderzoeken hoeveel hun C-peptide gehalte was bij de diagnose van type 1. Desnoods in een privé mail aan mij gericht. De gegevens blijven uiteraard anoniem. Alvast bedankt.
      Last edited by leo; 30 oktober 2016, 19:39.
      Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
      Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
      Mijn vorige Hba1c was 5,9
      Mijn huidige HbA1c is 6,1
      Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leo Bekijk bericht
        Ik zoek nog enkele mensen met diabetes type 1 die nog kunnen terugvinden in de bloedonderzoeken hoeveel hun C-peptide gehalte was bij de diagnose van type 1. Desnoods in een privé mail aan mij gericht. De gegevens blijven uiteraard anoniem.
        Ik heb gezocht, maar dat is al zo lang geleden dat ik er niets meer van terug vind. Ik herinner me alleen dat het zo laag was dat er geen twijfel mogelijk was. Maar daar heb je natuurlijk niks aan.
        If I can see it, then I can do it.
        If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht

Ik heb gezocht, maar dat is al zo lang geleden dat ik er niets meer van terug vind. Ik herinner me alleen dat het zo laag was dat er geen twijfel mogelijk was. Maar daar heb je natuurlijk niks aan.
          Dat begrijp ik best Sammie. Wie houdt al die dingen bij? Ik heb ook geen bloedanalyses meer van 20 jaar geleden. Maar misschien zijn er wel nog hier en daar gegevens terug te vinden bij 'jonge diabeten'. Ik hoop het.

Comment

Ik heb dat bloedonderzoek nooit te zien gekregen.
            het viel midden in mijn chemo periode en ik was met teveel andere dingen ook bezig toen.
            ik ga het vragen aan de endo bij mijn volgende bezoek, Leo!
            Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
            HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nostress Bekijk bericht
              Ik heb dat bloedonderzoek nooit te zien gekregen.
              het viel midden in mijn chemo periode en ik was met teveel andere dingen ook bezig toen.
              ik ga het vragen aan de endo bij mijn volgende bezoek, Leo!
              Dank u, Nostress.

Comment

Aan type 2 diabetes kan je veel zelf doen. Voeding en lichaamsbeweging vormen de hoeksteen van de behandeling. Uiteraard zal voor velen daarnaast ook nog een behandeling nodig zijn. Heb zelf de switch kunnen maken van insuline naar metformine + Jardiance met behulp van de juiste voeding (vezels, eiwitten en plantaadige vetten zijn OK - suikers absoluut te vermijden) en sport (High intensity interval training). Een goede diabetoloog die met je meedenkt is dan ook van erg groot belang.

Ik zie hier trouwens veel HbA1c waarden, van mijn diabetoloog heb ik meegekregen dat je rekening moet houden met het hemoglobine want bij bloedarmoede klopt het HbA1c niet.

Ik wens iedereen veel moed en succes

Comment

Working...
                X