Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat zijn aanvaardbare bloedsuikerwaarden?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wat zijn aanvaardbare bloedsuikerwaarden?

Veel mensen vragen zich af? Wat is dan een aanvaardbare bloedsuikerwaarde?

Een normale nuchtere bloedsuiker (net zoals bij een niet-diabeet) is 83 mg/dl (4.6 mmol) of minder.

Veel niet-diabeten hebben een nuchtere bloedglucose in de regio 70 mg/dl (3.9 mmol)

Veel dokters zullen zeggen dat een normale nuchtere bloedsuikerwaarde, een waarde is onder 100 mg/dl (5.6 mmol). Studies wijzen echter uit, dat mensen die verschillende keren een nuchtere bloedsuikerwaarde hebben in de regio 90 mg/dl (5 mmol), wat later in een prediabetes fase zitten.

De bloedsuikerwaarde van een gewone persoon is:

< 120 mg/dl (6.6 mmol), één of twee uur na de maaltijd, afhankelijk van de maaltijd

De meeste gewone personen hebben < 100 mg/dl (5.5 mmol) twee uur na de maaltijd.

Voor diabeten zijn dit streefwaarden, die jammer genoeg niet altijd haalbaar zijn. Voor de één lukt dat al beter dan de ander.

Overleg met jouw arts wat voor jou haalbare waarden zijn.

NOTA:

een nuchtere bloedsuikerwaarde tussen 100 mg/dl en 125 mg/dl kan wijzen op prediabetes.
    een nuchtere bloedsuikerwaarde die hoger is dan 126 mg/dl kan wijzen op diabetes.
    Last edited by meurtelken; 15 januari 2010, 17:54.
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht

Een normale nuchtere bloedsuiker (net zoals bij een niet-diabeet) is 83 mg/dl (4.6 mmol) of minder.

Veel niet-diabeten hebben een nuchtere bloedglucose in de regio 70 mg/dl (3.9 mmol)

Veel dokters zullen zeggen dat een normale nuchtere bloedsuikerwaarde, een waarde is onder 100 mg/dl (5.6 mmol). Studies wijzen echter uit, dat mensen die verschillende keren een nuchtere bloedsuikerwaarde hebben in de regio 90 mg/dl (5 mmol), wat later in een prediabetes fase zitten.

< 120 mg/dl (6.6 mmol), één of twee uur na de maaltijd, afhankelijk van de maaltijd

De meeste gewone personen hebben < 100 mg/dl (5.5 mmol) twee uur na de maaltijd.

Voor diabeten zijn dit streefwaarden, die jammer genoeg niet altijd haalbaar zijn. Voor de één lukt dat al beter dan de ander.

NOTA:

een nuchtere bloedsuikerwaarde tussen 100 mg/dl en 125 mg/dl kan wijzen op prediabetes.
    een nuchtere bloedsuikerwaarde die hoger is dan 126 mg/dl kan wijzen op diabetes.

mmm als ik dat zo lees denk ik dat ik diabetes heb
    Vrienden zijn net als de sterren , je kunt ze niet altijd zien maar ze zijn er wel

Carpe diem , pluk de dag

Laatste HbAc1 van 19/05/2011 6,9 :'(

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loco Bekijk bericht
      mmm als ik dat zo lees denk ik dat ik diabetes heb
      tjeins, ik peins da nu ook se. Mss morgen toch eens na de dokter gaan
      ...en dan ineens komt geluk vanzelf naar je toe!

Comment

Tja, die gewone mensen zijn niet normaal, wat een rare cijfers toch.
        type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
        Hba1C december 2013: 8,5
        april 2014: 7,8
        Oktober 2014: 8,2
        December 2014: 7,9
        April 2015: 7,6
        Oktober 2015: 8,2
        December 2015: 8
        April 2016: 7,5

Comment

dank je voor deze info, was er naar op zoek

2 weken geleden een bloedsuikerwaarde van 280 en cholestorol van 250 vastgesteld, sindsdien niet meer gesnoept en op mijn voeding gelet, ook geen alcohol meer gebruikt.

bij een check gisteren was mijn bloedsuikerwaarde 107 en cholestol 175

erg gezakt dus, dus voorlopig nog steeds pillen innemen en verder werken aan afvallen, kweeg 104 en wil naar 90 kg.

Comment

NOTA:

Ik haal dus nooit streefwaarden.
            type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
            Hba1C december 2013: 8,5
            april 2014: 7,8
            Oktober 2014: 8,2
            December 2014: 7,9
            April 2015: 7,6
            Oktober 2015: 8,2
            December 2015: 8
            April 2016: 7,5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul Slootmaekers Bekijk bericht
              dank je voor deze info, was er naar op zoek

2 weken geleden een bloedsuikerwaarde van 280 en cholestorol van 250 vastgesteld, sindsdien niet meer gesnoept en op mijn voeding gelet, ook geen alcohol meer gebruikt.

bij een check gisteren was mijn bloedsuikerwaarde 107 en cholestol 175

erg gezakt dus, dus voorlopig nog steeds pillen innemen en verder werken aan afvallen, kweeg 104 en wil naar 90 kg.
              wow, dat is een serieuze verbetering Paul! Proficiat! Vind je het moeilijk of is het leefbaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annabelle Bekijk bericht
                Ik haal dus nooit streefwaarden.
                ik weet niet wat ik hierop moet zeggen. Ik weet het eigenlijk wel, maar ik weet ook dat jij daar nog niet klaar voor bent. Ik zeg dus niets...

Comment

wow, dat is een serieuze verbetering Paul! Proficiat! Vind je het moeilijk of is het leefbaar?

Leefbaar, alle snoepmomenten vervangen door groenten(paprika,komkommer,....) en dat valt tot nu toe best mee.
                  Ben wel direct naar een dietiste geweest om te weten hoe/wat/hoeveel, daaruit bleek dat ik de menu's uit het cafetaria op het werk best mocht eten, enkel opletten voor de te vette zaken.

Ook terug beginnen te fietsen, 4 dagen per week een uurtje.

Ik weet ook wel dat de bloedsuikerwaarde een momentopname is en dat ik nog steeds pillen moet innemen, maar ik zie het wel zitten.

Comment

Meten om te weten

Gemakkelijk om met een bloedspiegelmeter de schoolkinderen eens te onderzoeken, om diabetes te voorkomen. Hier heeft tot nu toe niemand aan gedacht lijkt het mij.

Flip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flip Bekijk bericht
                      Gemakkelijk om met een bloedspiegelmeter de schoolkinderen eens te onderzoeken, om diabetes te voorkomen. Hier heeft tot nu toe niemand aan gedacht lijkt het mij.

Flip
                      Diabetes kan jammer genoeg nog altijd niet voorkomen worden Flip
                      In Nederland zijn er soms acties waar je jezelf kan laten testen bij de apotheek. Op die manier komen er altijd wel mensen te weten dat ze diabetes hebben. Een verhoogde waarde op de meter moet dan wel gevolgd worden door een bloedonderzoek om de diagnose te stellen.

Comment

Diabetes kan jammer genoeg nog altijd niet voorkomen worden Flip
                        Hier kan ik echt niet mee akkoord gaan 'meurtelken'.
                        Met een makrobiotische-levenswijze kan db 100% voorkomen en tot karmisch herstel gebracht worden. Voeding is de sleutel.
                        Aandachtige en verantwoordelijke kinderen kunnen die studie aanvangen (hobby).
                        De voeding is klimaat en regio gebonden.

Flip

Comment

Misschien kunnen sommige type II's hiermee voorkomen worden. Misschien, want in vele gevallen spelen ook andere factoren zoals erfelijkheid een rol. Maar een type I? Nooit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flip Bekijk bericht
                            Hier kan ik echt niet mee akkoord gaan 'meurtelken'.
                            Met een makrobiotische-levenswijze kan db 100% voorkomen en tot karmisch herstel gebracht worden. Voeding is de sleutel.
                            Aandachtige en verantwoordelijke kinderen kunnen die studie aanvangen (hobby).
                            De voeding is klimaat en regio gebonden.

Flip
                            Misschien zou je, indien dit antwoord ook betrekking heeft op type 1's, eens beter een beetje logisch nadenken voor je dergelijk antwoord geeft.
                            Diabetes type 1 is namelijk voor een groot deel erfelijk (in mijn familie lijkt iedereen het wel te hebben, zelfs mijn grootmoeder van 65 jaar heeft net type 1 gekregen, wat zeer zeldzaam is op die leeftijd!).
                            Type 1 is voor het grootste deel helemaal niet te wijten aan voeding.
                            Eveneens als ergere aandoeningen of ziektes, voeding kan vaak uitstel bieden, maar voorkomen zal dit zeer zelden doen...
                            Spijtig genoeg.

Comment

@Filip : Ik denk dat je best zo een meningen hier niet schrijft..tenzij je er bij zet dat het om type 2 gaat .. en dan nog deel ik die mening niet om eerlijk te zijn...
                              30 jaar, 9 jaar diabetes, sinds november overgeschakeld naar een pomp,accu check combo

Comment

Working...
                              X