Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laatste HbA1c

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door leo Bekijk bericht
    Mooi Nostress.

Ik had juist hetzelfde als vorige keer: 6,1 %.
    Ik had echter minder verwacht omdat de freestyle libre 5,8 % voorspeld had.
    Ik denk dat die libre dikwijls lagere waarden geeft dan met de vingerprik en dat misleidt me.
    Uit het bloedonderzoek blijkt dat ik te veel Basofielen heb (?????)
    Veel te weinig natrium en chloride.
    Maar wat me zeer heeft verwonderd is nog altijd een tekort aan vit. D ondanks dat ik dagelijks deze vitamine inneem (voorgeschreven door de huisarts).
    Cholesterol 174; HDL 68; LDL 95; triglyceriden 57.
    Ook te weinig Creatinine (???)
    Alles bij elkaar ben ik toch een beetje teleurgesteld; ik had beter verwacht.
    Begrijpelijk dat je beter had verwacht, gezien de voorspelling van de FSL, maar uiteindelijk is dat wel een mooi resultaat. Rekening houdend met meetfouten, eigen aan de toestellen, liggen de verwachte waarde en de gemeten waarde toch dicht bij elkaar.
    Geen idee wat een tekort aan Basofielen en Creatinine inhoudt. Wordt dit verder nog besproken ?
    Vit D neem ik ook in , D-cure, ook op voorschrift van de arts. Zeker in de winter is dat hier wel nodig.
    Leo, je bent goed bezig en mag zeker tevreden zijn over je resultaat.
    If I can see it, then I can do it.
    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

• Mooi gedaan Nostress. Proficiat.
      Leo dat is toch een mooi cijfer. Goed gedaan. Mijn vit D was na 2 dosissen al terug aangevuld . Ik moest 1 per maand nemen.
      Type 1 vanaf april 2013
      Spuit 3 X novorapid en lantus
      HbA1c
      Augustus 2014 : 6,1
      December 2014: 6.0
      April 2015: 6.4
      Augustus 2015 6.8
      December 2015 6.6
      Mei 2016 6.4

Comment

Mooi Nostress.

Ik had juist hetzelfde als vorige keer: 6,1 %.
        Ik had echter minder verwacht omdat de freestyle libre 5,8 % voorspeld had.
        Ik denk dat die libre dikwijls lagere waarden geeft dan met de vingerprik en dat misleidt me.
        Uit het bloedonderzoek blijkt dat ik te veel Basofielen heb (?????)
        Veel te weinig natrium en chloride.
        Maar wat me zeer heeft verwonderd is nog altijd een tekort aan vit. D ondanks dat ik dagelijks deze vitamine inneem (voorgeschreven door de huisarts).
        Cholesterol 174; HDL 68; LDL 95; triglyceriden 57.
        Ook te weinig Creatinine (???)
        Alles bij elkaar ben ik toch een beetje teleurgesteld; ik had beter verwacht.
        Een mooi cijfer Leo, ik zou er trots op zijn.
        jij doet er echt ongelooflijk veel voor, met het eten, zelf bakken enzovoort.
        ik kan me wel voorstellen dat je dan wat teleurgesteld bent, we zijn een stelletje perfectionisten bij elkaar hoor!
        we hebben nog steeds diabetes h? Ik merk aan de endo dat ze dat hele strakke geregeld staan ook niet zo prettig vind, is dat vanwege dat wij geen twintig meer zijn misschien?
        De rest van de bloedwaarden zegt me niet zoveel, bij mij vond ze de 'slechte' cholesterol wat te hoog maar wilde nog niets voorschrijven. Vitamine D moet ik ook altijd nog bijslikken.
        Ik zal zelf proberen het cholesterol wat omlaag te krijgen, erg veel kan ik er niet aan doen want ik eet al heel gezond en matig.
        wat Basofielen zijn? Geen idee.
        Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
        HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

• Sjwoeng, jammer dat je waarde deze keer te hoog is. Soms zitten de omstandigheden tegen. Weet je hoe het komt? Volgende keer hopelijk beter.

Leo en Nostress, prachtige HbA1c waarden, gefeliciteerd!

Leo de rest van de waarden kan ik niet allemaal juist interpreteren. Heeft je arts nog tips gegeven hoe je de tekorten aan kunt vullen? Je eet en leeft zo gezond, daar zal het alvast niet aan liggen. Kop op en niet teleurgesteld zijn. 6,1% is toch prachtig en je cholesterolwaarden zijn ook goed.
          Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

• Zojuist bij de oogarts geweest. Mijn ogen zijn toch nog goed.

En met die goede ogen zag ik vanmorgen dat ik 124 had met een vingerprik en 112 met de FSL.
            Om 10 uur, na onze fietstocht: 86 (bloed) en 76 met de FSL .
            De freestyle libre geeft me dus steeds lagere waarden dan een vingerprik.
            Daardoor waarschijnlijk een lager gemiddelde en een kleiner Hba1c.
            Ik ga nu eens afwachten of dat bij elke sensor zo is.
            Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
            Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
            Mijn vorige Hba1c was 5,9
            Mijn huidige HbA1c is 6,1
            Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

• leo & nostress ......dikke pluim voor jullie

Comment

Zojuist bij de oogarts geweest. Mijn ogen zijn toch nog goed.

En met die goede ogen zag ik vanmorgen dat ik 124 had met een vingerprik en 112 met de FSL.
                Om 10 uur, na onze fietstocht: 86 (bloed) en 76 met de FSL .
                De freestyle libre geeft me dus steeds lagere waarden dan een vingerprik.
                Daardoor waarschijnlijk een lager gemiddelde en een kleiner Hba1c.
                Ik ga nu eens afwachten of dat bij elke sensor zo is.
                Dat is duidelijk Leo, bij de volgende ook even opvolgen, zo'n 10 tot 12 punten erbij tellen en dat zal meer zijn mocht het hoger zijn lijkt mij!
                fijn dat je ogen z goed zijn!
                Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
                HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

• Vandaag bloeduitslag in de bus. Iets meer dan de vorige keren. 6,6. Ben ik mee tevreden. Ik heb minder dan de Libre zei. Daar was het 6.8. Van mijn cholesterol ben ik super tevreden. 4 maanden geleden was het 216 en de LDL 130 en nu de cholesterol 179 en LDL 94. Het enigste war ik daarvoor doe is dagelijks wat Chiazaad nemen en de smeerboter van Becel . De schildklier werkt weer iets te traag maar ik heb op eigen vraag de medicatie wat mogen verminderen. Ik had echt symptomen van een te snel werkende schildklier. Hartkloppingen, opgejaagd gevoel,constant overslag van mijn hart. Dat is nu weer weg maar dus de waarde van mijn schildklier is dus wat aan de hoge kant. Maar de huisarts zei dat ik zo nu mocht verder doen. Twee weken geleden naar de oogarts geweest en daar was ook alles in orde.
                  Type 1 vanaf april 2013
                  HbA1c
                  Augustus 2015 6.8
                  December 2015 6.6
                  Mei 2016 6.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Anjake Bekijk bericht
                    Vandaag bloeduitslag in de bus. Iets meer dan de vorige keren. 6,6. Ben ik mee tevreden. Ik heb minder dan de Libre zei. Daar was het 6.8. Van mijn cholesterol ben ik super tevreden. 4 maanden geleden was het 216 en de LDL 130 en nu de cholesterol 179 en LDL 94. Het enigste war ik daarvoor doe is dagelijks wat Chiazaad nemen en de smeerboter van Becel . De schildklier werkt weer iets te traag maar ik heb op eigen vraag de medicatie wat mogen verminderen. Ik had echt symptomen van een te snel werkende schildklier. Hartkloppingen, opgejaagd gevoel,constant overslag van mijn hart. Dat is nu weer weg maar dus de waarde van mijn schildklier is dus wat aan de hoge kant. Maar de huisarts zei dat ik zo nu mocht verder doen. Twee weken geleden naar de oogarts geweest en daar was ook alles in orde.
                    Dat is nu eens zalig om te lezen, Anjake !
                    Je verdient een dikke pluim !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Anjake Bekijk bericht
                      Vandaag bloeduitslag in de bus. Iets meer dan de vorige keren. 6,6. Ben ik mee tevreden. Ik heb minder dan de Libre zei. Daar was het 6.8. Van mijn cholesterol ben ik super tevreden. 4 maanden geleden was het 216 en de LDL 130 en nu de cholesterol 179 en LDL 94. Het enigste war ik daarvoor doe is dagelijks wat Chiazaad nemen en de smeerboter van Becel . De schildklier werkt weer iets te traag maar ik heb op eigen vraag de medicatie wat mogen verminderen. Ik had echt symptomen van een te snel werkende schildklier. Hartkloppingen, opgejaagd gevoel,constant overslag van mijn hart. Dat is nu weer weg maar dus de waarde van mijn schildklier is dus wat aan de hoge kant. Maar de huisarts zei dat ik zo nu mocht verder doen. Twee weken geleden naar de oogarts geweest en daar was ook alles in orde.
                      Dat is alles bij elkaar, een mooi resultaat. Proficiat Anjake.
                      Blijf dat chiazaad maar innemen. Ik gebruik het ook dagelijks.

Comment

Blijf dat chiazaad maar innemen. Ik gebruik het ook dagelijks.
                        Ik ook, maar toch niet te veel want het zou naar het schijnt belastend zijn voor de nieren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht

Ik ook, maar toch niet te veel want het zou naar het schijnt belastend zijn voor de nieren.
                          Alles met mate is de beste oplossing. Lijnzaad is ook giftig bij grote hoeveelheden en maanzaad eveneens. Maar wie eet nu maanzaad met hopen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht

Ik neem ongeveer 15 gr. in mijn soyamelk bij mijn ontbijt. Maar niet in het weekend. Dan is het fruitsap en ik denk niet dat het daar zo lekker in is. 😀
                            Type 1 vanaf april 2013
                            HbA1c
                            Augustus 2015 6.8
                            December 2015 6.6
                            Mei 2016 6.4

Comment

• In the pocket: 6,4%

Cholesterol en bloeddruk ok. Alleen aanmerking op mijn voeten. Beginnende neuropathie, dus nu om te beginnen 6 keer podoloog voorgeschreven gekregen om licht ontstoken kloofjes en andere problemen aan te pakken.

Al met al tevreden.
                              Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mir Bekijk bericht
                                In the pocket: 6,4%

Cholesterol en bloeddruk ok. Alleen aanmerking op mijn voeten. Beginnende neuropathie, dus nu om te beginnen 6 keer podoloog voorgeschreven gekregen om licht ontstoken kloofjes en andere problemen aan te pakken.

Al met al tevreden.
                                Die 6.4 % is natuurlijk zeer goed, Mir. Voor de voeten: goed (laten) verzorgen is het enige dat je kan doen.

Comment

Working...
                                X