Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan het gebeuren dat je na enige jaren plots niet meer tegen metformine kunt?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan het gebeuren dat je na enige jaren plots niet meer tegen metformine kunt?

    Dag, iedereen,

    't Is lang geleden dat ik nog hier was. Nu was er eigenlijk niet zo heel veel te melden uitgenomen dat ik gedurende het voorjaar op een dubbele dosis Sustanon 250 ben gezet (eigenlijk was het eerder maar een halve) tegen mijn hypergonadotroop hypogonadisme (wat zou samenhangen met mijn type 2 diabetes).
    Nu is het zo dat ik al enige jaren medicatie neem (Metformine Sandoz 500 mg + Uni Diamicron) en daar zijn nog nooit problemen mee geweest. Echter: vorige week heb ik problemen gekregen met mijn darmwerking. Ik kreeg een soort pijnlijke diarree die ook veel weg had van verstopping. Nu is het zo dat mijn huisarts mij vroeger gezegd had dat van metformine darmproblemen konden komen.. Ik ben de laatste anderhalve week 2 keer gestopt met het innemen van Metformine en al na één dag verbeterden de symptomen. De eerste keer ben ik al na één dag onthouding van Metformine herbegonnen met het middel terug naar voorschrift in te nemen en terstond verergerde die diarree. Twee dagen geleden ben ik opnieuw gestopt met Metformine en, nu vandaag, heb ik weer een normale stoelgang. Toch weet ik nog niet meteen of het aan de Metformine ligt dan wel nog aan iets anders, vermits ik eigenlijk nooit last had van die Metformine (behalve veel scheten laten!). Dus is mijn vraag nu aan jullie: kan dat zomaar dat je er jaren geen last van hebt en dan plots toch de hel losbreekt in je darmen? Ik moet nog een afspraak maken met de huisarts daarover maar ik vraag nu toch al jullie mening? Zijn er hier nog mensen die zoiets ooit zijn tegengekomen? Is zoiets mogelijk? De kleur van mijn faeces is heel lichtbruin en dat betekent toch al dat er geen bloed bij zit.

    Beste groeten aan iedereen!

    Norbert

  • #2
    Dag, iedereen,

    Het is terug in orde gekomen. Na de laatste keer gestopt te hebben met metformine ben ik na een dag of 5 terug herbegonnen met het naar schema in te nemen. Mijn stoelgang is deze keer niet in het gedrang gekomen en dit duurt voort tot op vandaag. Het is nu zaterdag en ik ben dus al wederom bezig met metformine sinds maandag. Dat is toch al 5 dagen en er is niets gebeurd. Ik heb mijn miserie verhaald aan de huisarts en die zei dat ik er rustig mee verder kon doen. Moest het alsnog mis lopen dan wil hij me wel iets anders geven. Anders is het me wel opgevallen dat, als er iets met je ingewanden scheelt, het eventjes weglaten van metformine snel verbetering brengt!! De metformine zal waarschijnlijk niet de oorzaak geweest zijn van mijn ongemak maar het zal er zeker toe bijgedragen hebben. Wederom iets bijgeleerd!!

    Beste groeten, iedereen!

    Norbert


    Comment

    Working...
    X