Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Even van mij afschrijven hier.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even van mij afschrijven hier.

Gisteren bij de endo geweest en mijn Hb1Ac was nog nooit zo hoog geweest. Namelijk 8.1

Ik weet vrij goed hoe dat komt. De feestdagen, snoepen, maar ook gewoon helemaal zat zijn om iedere dag 24/7 te dealen met mijn diabetes.

Ik ben heel voorzichtig weer in mijn ritme aan het komen, maar moet echt wel opletten dat ik het niet laat versloffen.

DM type II sinds mei 2004, trage schildklier en slechthorend.

Leven laten leven is mijn motto.

Soms geeft het leven een onverwacht een geschenk en sinds 9-10-2011 zijn wij de trotse grootouders van Zo. Op 27-11-2013 is haar broertje Daley geboren.

Je bent wakker geschud Bianca. Het is zoals je zegt: 24/7 en dat is allesbehalve makkelijk. We komen allemaal wel eens in zo'n diabetesdip terecht. Je bent al klaar om er weer wat schot in te krijgen. Door het van je af te schrijven en anderen deelgenoot te maken in je waarde, zal je weer de kracht vinden om er tegenaan te gaan. Succes!
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Bedankt Cathy.

Ik heb idd zo'n dip en ik hoop er toch weer uit te komen. Het feit ligt er gewoon en daar zal ik mee moeten dealen, alleen is het lastig op het moment.
      Last edited by Bianca; 27 januari 2017, 14:22. Reden: M

Soms geeft het leven een onverwacht een geschenk en sinds 9-10-2011 zijn wij de trotse grootouders van Zo. Op 27-11-2013 is haar broertje Daley geboren.

Comment

We hebben inderdaad allemaal wel eens een mindere periode. Het is niet niks om er constant mee bezig te zijn.
        Maar je geraakt wel weer op de rails !
        Lucht het hier maar eventjes, we begrijpen je maar al te goed.
        If I can see it, then I can do it.
        If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Hebben wij dat allemaal is niet , zo van fuck it , ik ben het beu.
          Wij snappen dat , veel andere mensen denken dat het maar een pilletje /spuitje/pompje is en de rest is ok.
          Maar je gaat er al bijna weer vol op tegenaan , dat komt dus terug in orde.
          ""Knuffel ""
          48 jaar, 35 jaar db.
          Januarie 2017 . 6,2

Comment

Positief: je weet hoe het komt. Positief 2: je weet wat er nodig is om het terug lager te krijgen. Positief 3: je bent al aan het proberen het tij wat te keren. Positief 4: met wat inspanning is het volgende keer vermoedelijk lager.
            Minder positief: het is en blijft idd 24/7 en dat is niet prettig. Het is zelfs verdomd moeilijk om altijd maar je best te blijven doen.

Hoe reageerde je endo? En krijg je op de een of andere manier steun van iemand om het weer op te pakken?

Ik wens je alvast hl veel succes ... Je kunt het, Bianca!

Comment

Heel begrijpelijk dat zoiets eens gebeurt. Maar je wilt je schouders er weer onder zetten. Je komt weer uit het dal, al zal je vast nog wel eens struikelen. Wie niet. Maar dat mag, we zijn geen robots.
              Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Upje Bekijk bericht
                Positief: je weet hoe het komt. Positief 2: je weet wat er nodig is om het terug lager te krijgen. Positief 3: je bent al aan het proberen het tij wat te keren. Positief 4: met wat inspanning is het volgende keer vermoedelijk lager.
                Minder positief: het is en blijft idd 24/7 en dat is niet prettig. Het is zelfs verdomd moeilijk om altijd maar je best te blijven doen.

Hoe reageerde je endo? En krijg je op de een of andere manier steun van iemand om het weer op te pakken?

Ik wens je alvast hl veel succes ... Je kunt het, Bianca!
                Ik moet eerlijk zeggen dat zowel de Endo als de DVK heel goed begrepen wat er aan de hand is en ook zij dat een dip te begrijpen is. Dat viel mij reuze mee

Comment

Ik ben blij dat jullie het allemaal begrijpen en ik weet dat het goed gaat komen, maar ik moet even de hobbel nemen nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bianca Bekijk bericht

Ik moet eerlijk zeggen dat zowel de Endo als de DVK heel goed begrepen wat er aan de hand is en ook zij dat een dip te begrijpen is. Dat viel mij reuze mee
                    Dat is toch ook al positief ! Ze zullen je ook wel kennen en weten wat je er voor doet uiteindelijk !
                    If I can see it, then I can do it.
                    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Het is klote en af en toe ne keer goed vloeken helpt bij mij ! You win some, you lose some. Goed te lezen toch dat het diabetesteam je begreep. Het is ook mijn ervaring dat die mensen er niet zijn om ons te veroordelen maar om goede moed te geven om die hobbels te nemen. Dit gaat voorbij Bianca, volgende keer is de A1c stukken beter ! Veel courage.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bianca Bekijk bericht
                        Gisteren bij de endo geweest en mijn Hb1Ac was nog nooit zo hoog geweest. Namelijk 8.1

Ik weet vrij goed hoe dat komt. De feestdagen, snoepen, maar ook gewoon helemaal zat zijn om iedere dag 24/7 te dealen met mijn diabetes.

Ik ben heel voorzichtig weer in mijn ritme aan het komen, maar moet echt wel opletten dat ik het niet laat versloffen.

Was je erg geschrokken Bianca of had je het verwacht?
                        Ik herken het gevoel helemaal, elke dag die inspanning doen, streng zijn voor ons zelf, meten en spuiten, eten wat goed is voor je diabetes regeling, blah... elke dag weer, vakantie, feestdagen.
                        Het is zo'n inspanning!
                        Dikke knuffel Bianca! Hele, hele dikke knuffel!
                        Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
                        HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nostress Bekijk bericht

Was je erg geschrokken Bianca of had je het verwacht?
                          Ik herken het gevoel helemaal, elke dag die inspanning doen, streng zijn voor ons zelf, meten en spuiten, eten wat goed is voor je diabetes regeling, blah... elke dag weer, vakantie, feestdagen.
                          Het is zo'n inspanning!
                          Dikke knuffel Bianca! Hele, hele dikke knuffel!
                          Bedankt Nostress en de anderen uiteraard ook.

Ik had wel verwacht dat hij te hoog zou zijn en dat werd al aanhef begin bevestigd door de weegschaal, want ik was een paar kilo zwaarder geworden.

Maar ik schrok wel van de waarde en ik dacht dat ik de uitslag verkeerd las bij de DVK.

Ik moest daarna 10 minuten aan de bloeddrukmeter en daar kon ik echt wel zien ikgeschrokken was en die werd pas naar een paar minuten lager en normaler.

Ik weet dat het 24/7 is en dat het hele jaar door en op een of andere manier had (en heb ik nog wel enigszins) er gewoon geen zin meer in.

Ik zal toch weer terug moeten in mijn patroon, want ik heb er alleen mezelf mee.

Zucht..
                          Last edited by Bianca; 28 januari 2017, 16:49.

Comment

Hier net hetzelfde Bianca, mijn Hba1c is momenteel 8,6. Ook door mij te laten gaan, geen moed, geen zin. Het kan allemaal ontploffen. Ik moet ook weer op de sporen geraken, maar het is niet gemakkelijk. Ik heb dagen dat ik niet meet, volledig reken op mijn dexcom die dan ook niet juist gekalibreerd staat. En dan met de natte vinger bolus. Ik heb me nu voorgenomen meer te meten, en ook meer de meter te volgen. De dexcom probeer ik niet zoveel meer te raadplegen en enkel te gebruiken voor de alarmen.
                            Ik heb me ook voorgenomen hier weer meer een kijkje te komen nemen. Het motiveerde me vroeger, maar ik heb het ook zelf laten schieten.
                            It's a hell of a life we have!!!!!
                            Joe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joe Bekijk bericht
                              Hier net hetzelfde Bianca, mijn Hba1c is momenteel 8,6. Ook door mij te laten gaan, geen moed, geen zin. Het kan allemaal ontploffen. Ik moet ook weer op de sporen geraken, maar het is niet gemakkelijk. Ik heb dagen dat ik niet meet, volledig reken op mijn dexcom die dan ook niet juist gekalibreerd staat. En dan met de natte vinger bolus. Ik heb me nu voorgenomen meer te meten, en ook meer de meter te volgen. De dexcom probeer ik niet zoveel meer te raadplegen en enkel te gebruiken voor de alarmen.
                              Ik heb me ook voorgenomen hier weer meer een kijkje te komen nemen. Het motiveerde me vroeger, maar ik heb het ook zelf laten schieten.
                              It's a hell of a life we have!!!!!
                              Joe
                              kop op joe. Het is een rotziekte en we worden er elke dag mee geconfronteerd, of we er nu wel of niet willen mee bezig zijn, die confrontatie blijft. Ik hoop dat je de moed vindt om er weer voor te gaan.
                              Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
                              www.kokenenhogehakken.blogspot.be
                              http://aantafelmettype1diabetes.com
                              https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Working...
                              X