Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afspraak gemaakt

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Dat is heel onbevredigend. Het klinkt als een interpretatieverschil. De huisarts houdt zich waarschijnlijk strikt aan de geldende normen, die steeds wat naar beneden worden bijgesteld en aangescherpt. Ik vermoed dat de endo met zijn ervaring anders tegen deze grenzen aankijkt. Hopelijk geeft de insulinetest de zo gewenste duidelijkheid. Ga je morgen contact opnemen voor uitleg? Dat lijkt me wel wenselijk zeg, dit is echt heel vervelend. Sterkte!
    Last edited by Mir; 10 februari 2017, 22:37.
    Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mir Bekijk bericht
      Dat is heel onbevredigend. Het klinkt als een interpretatieverschil. De huisarts houdt zich waarschijnlijk strikt aan de geldende normen, die steeds wat naar beneden worden bijgesteld en aangescherpt. Ik vermoed dat de endo met zijn ervaring anders tegen deze grenzen aankijkt. Hopelijk geeft de insulinetest de zo gewenste duidelijkheid. Ga je morgen contact opnemen voor uitleg? Dat lijkt me wel wenselijk zeg, dit is echt heel vervelend. Sterkte!
      Het is zaterdag he dus kan nu met niemand contact opnemen... het zal nog een lang weekend worden :-(

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marie1 Bekijk bericht

Het is zaterdag he dus kan nu met niemand contact opnemen... het zal nog een lang weekend worden :-(
        Ja, daar had ik even niet aan gedacht. Zoek lekker wat afleiding om je gedachten te verzetten en houd je haaks Marie. Ik blijf voor je duimen!
        Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Hallo Marie.
          Ik hoop dat je vandaag hebt kunnen bellen en de nodige verduidelijking gehad hebt.
          Ik denk dat het belangrijk is om vast te houden aan wat de endocrinoloog gezegd heeft. Labowaarden analyseren is niet altijd zo eenvoudig. Hij/zij is het meest geschikt om dit te doen gezien ervaring en training.
          De huisarts heeft gezegd dat de waarden mss licht afwijkend waren. Maar heeft geen besluit gegeven, dat ging hij nog afwachten. Het is perfect mogelijk dat waarden licht afwijken maar dat het eindbesluit goed is. Alles moet bekeken worden in zijn context.
          En probeer, maar dat is moeilijk, vertrouwen te hebben in wat er gezegd wordt.
          Veel succes,
          ​Katrijn
          Dm T1 sinds 2008

Comment

Daarnet telefoon gekregen vd endocrinoloog,
            de insulinetest was binnen en is in orde. Hij zei dat de suikertest na 3u licht verstoord was maar dat ze dit vaker zien bij magere mensen. Dat dit niet is om ongerust over te zijn. Hij vind alles goed. Hij ging ook naar mijn huisarts bellen om dat uit te leggen omdat zij de suikertest niet goed vond. Hij zelf is er wel gerust in. Ik moet gewoon blijven verder doen zoals ik bezig ben, maar niet meer zo streng dieeten, wel gezond eten maar toch terug meer koolhydraten eten. En verder half jaarlijks bloedonderzoek bij de huisarts.
            Voor mij wel een verlossend telefoontje. 100kg van mijn schouders!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marie1 Bekijk bericht
              Daarnet telefoon gekregen vd endocrinoloog,
              de insulinetest was binnen en is in orde. Hij zei dat de suikertest na 3u licht verstoord was maar dat ze dit vaker zien bij magere mensen. Dat dit niet is om ongerust over te zijn. Hij vind alles goed. Hij ging ook naar mijn huisarts bellen om dat uit te leggen omdat zij de suikertest niet goed vond. Hij zelf is er wel gerust in. Ik moet gewoon blijven verder doen zoals ik bezig ben, maar niet meer zo streng dieeten, wel gezond eten maar toch terug meer koolhydraten eten. En verder half jaarlijks bloedonderzoek bij de huisarts.
              Voor mij wel een verlossend telefoontje. 100kg van mijn schouders!!
              Dat valt dus goed mee ! Ik kan me voorstellen dat er een pak van je schouders gevallen is. Het beste verder !
              If I can see it, then I can do it.
              If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Ha fijn Marie1, gewicht van je schouders!
                Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
                HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Working...
                X