Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afspraak gemaakt

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Afspraak gemaakt

Hallo allemaal, even voor wie het lezen wil 😊
    Ik ben gisteren nog eens bij huisarts geweest met men notaboekje om te laten zien welke waardes ik prik en wat ik dan gegeten had enzo... ze heeft me nu zonder ik haar moest overtuigen, een doorverwijsbrief geschreven. Daarnet gebeld voor een afspraak en ik mag binnen 3 welen gaan. Ik mocht eerst nu donderdag al komen, maar komen ze net diepvries leveren, stom stom. En daarna lukt het met mijn werk niet om eerder te gaan, dus vroeg ik zelf vanaf 6 februari, daar zal het nu niet meer op aankomen. Want ik prik vaak heel goed maar ik heb mezelf dan ook op heel streng dieet gezet. Dokter schrok ervan hoe ik dit volhou. Nu ja, uit angst denk ik, en ik eet gewoon kei gezond. Alleen wil ik geen gewicht meer kwijt dus ideaal is dit niet voor mij. Dokter denkt ook dat als ik normaal zou eten, dat ik dan wel diabeteswaarden zou hebben, ik denk dat ook wel.
    Enfin, de zenuwen gieren door mijn lijf nu ik gebeld heb, het maakt het zo 'echt' , het is een beetje onwezenlijk...

Het is de beste stap die je kon zetten, Marie1. Succes !
    If I can see it, then I can do it.
    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Heel goed Marie, je moet nu duidelijkheid hebben. Laten we er het beste van hopen.
      Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Je zorgt goed voor jezelf Marie. De volgende stap is gezet. Ik denk dat we allemaal met je meeduimen nu.
        Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
        www.kokenenhogehakken.blogspot.be
        http://aantafelmettype1diabetes.com
        https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Ik hou jullie verder op de hoogte als ik zelf meer weet.
          Ben benieuwd!

Comment

Vandaag bij de endocrinoloog geweest. Eerst en vooral een hele vriendelijke dokter waar ik wel mijne uitleg kon tegen doen. Nu, hij vind mijn prikwaardes niet slecht...
            180 bij het eten van beetje bruine rijst en wokgroenten... ni slecht... De norm om 2u na een maaltijd onder de 120 te blijven zou enkel gelden bij zwangerschapsdiabetes. Ik dacht dat ik daar nu ook onder moest zitten 2u na een maaltijd?!
            Nu moet ik morgen een uitgebreide suikertest gaan doen, wil weer zeggen, vies siroopke drinken...
            Die test gaat duidelijkheid moeten geven zei de dokter. Fingers crossed!

Comment

Ikzelf blijf het vreemd vinden dat hij waarden van geregeld rond de 180 bij relatief 'gezond' eten normaal vind. Enfin, dat ik nu maar gauw een uitslag vd suikertest heb!

Comment

*zenuwen* !!!

Comment

Succes met de test !

Mijn huis

Comment

Succes met de test !

Mijn huisarts zegt dat waarden bij een niet-diabeet ook tot 180 kunnen stijgen na de maaltijd.

Comment

Ik schrik daar ook niet van, ik heb hier wel geleerd 30 minuten voor de maaltijd te spuiten, dat scheelt erg scherp stijgen met heel grote pieken.
                      Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
                      HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marie1 Bekijk bericht
                        *zenuwen* !!!
                        Misschien heb je de test al gehad, anders kan ik je zeggen dat de test zelf totaal niet belastend is. Wel saai want je zit 2 uur in de dokterspraktijk. Spannend is het natuurlijk wel wat de uitslag betreft. Gelukkig hoor je die meteen. Ik duim voor een goede uitslag!

Ik spuit meestal voor ik begin met de voorbereidingen voor het eten, bij warm eten dus een half uurtje. Voor een broodmaaltijd drink ik nog een kop koffie alvorens ik begin te eten. De spuit-eetafstand laat ik natuurlijk mede afhangen van mijn bls en hetgeen ik ga eten. En dan nog zitten er vaak pieken in maar veel meer kan ik niet doen.
                        Last edited by Mir; 10 februari 2017, 12:54.
                        Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

@Marie1: zeer goed bezig met jouw diabetesbehandeling; en succes verder.
                          Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
                          Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
                          Mijn vorige Hba1c was 5,9
                          Mijn huidige HbA1c is 6,1
                          Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Hoi allemaal, ik heb de test achter de rug, ik moest vd endocrinoloog naar mijn huisarts bellen voor de resultaten. Dus ik gebeld om 18u en de uitslag vd insulinetest die is nog niet binnen maar de suikertest wel, die was niet zo heel goed zei mijn huisarts, licht verstoord, na 1u was die goed maar na 2u en 3u niet. (Heb zo een siroop moeten drinken) Ze zei we wachten nu de insuline waarden nog af, ik denk wel dat de diabetesarts met medicatie zal gaan starten.
                            Ik leg af en terwijl ik dus met mijn huisarts belde had de diabetesdokter me gebeld en op mijn antwoordaparaat ingesproken dat hij de suikertest binnen had en dat die heel goed is. Hij houdt me nog op de hoogte vd insuline test.
                            Begrijpen wie begrijpen kan?!!! Dokter zegt verstoorde waarde en endocrinoloog zegt heel goed?!!!
                            Nu word ik helemaal gek :-( ik kan wel bleiten, ik wilde duidelijkheid en nu krijg ik dit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marie1 Bekijk bericht
                              Hoi allemaal, ik heb de test achter de rug, ik moest vd endocrinoloog naar mijn huisarts bellen voor de resultaten. Dus ik gebeld om 18u en de uitslag vd insulinetest die is nog niet binnen maar de suikertest wel, die was niet zo heel goed zei mijn huisarts, licht verstoord, na 1u was die goed maar na 2u en 3u niet. (Heb zo een siroop moeten drinken) Ze zei we wachten nu de insuline waarden nog af, ik denk wel dat de diabetesarts met medicatie zal gaan starten.
                              Ik leg af en terwijl ik dus met mijn huisarts belde had de diabetesdokter me gebeld en op mijn antwoordaparaat ingesproken dat hij de suikertest binnen had en dat die heel goed is. Hij houdt me nog op de hoogte vd insuline test.
                              Begrijpen wie begrijpen kan?!!! Dokter zegt verstoorde waarde en endocrinoloog zegt heel goed?!!!
                              Nu word ik helemaal gek :-( ik kan wel bleiten, ik wilde duidelijkheid en nu krijg ik dit!
                              Pfff, daar schiet je voorlopig ook niets mee op. Sterkte !

Comment

Working...
                              X