Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Freestyle libre

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Freestyle libre

Hey iedereen,

Ik gebruik nu 7 dagen de freestyle libre meet patch.
    Ik moet zeggen dat ik er in het algemeen heel tevreden mee ben, geen allergische reacties of zo
    En hij plakt voorlopig ook nog goed vast.

Het enige dat me wel opvalt is het verschil in waardes in vergelijking met een bloedprik soms.
    Een tijdje terug gaf de sensor bvb een meting van 180 en een bloedprik op dat moment maar 100.
    Nu ik weet dat er een vertraging zit op de resultaten van de patch maar een verschil van 80 lijkt me wel vrij hoog.

Hebben andere mensen hier ook last van gehad?

Grts,
    Cedric
    Type 1 sinds 19 juli 2012
    Novorapid & Toujeo
    Freestyle Libre - Flash glucose monitoring

Mijn man heeft sinds gisteren de FSL.
    Vanmiddag met de sensor een meting van 60 en met bloedprik 82. Een kwartiertje later met de sensor 50 en bloedprik 84.

gr. Gerd

Comment

Er kunnen heel wat factoren een meting beinvloeden.
      - toleranties van de meetinstrumenten
      - niet goed gereinigde vinders
      - nog lichtjes natte vingers
      - temperatuur
      - enz.

Bij mij komen de metingen van de Libre zeer dicht bij deze tijdens een vingerprik.
      Vraagje: het verschil van 80 kwam dit voor na de eerste paar dagen na het aanbrengen van de Libre of ervoor?
      Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
      FreeStyle Libre CGM
      HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

Het verschil van 80 was ongeveer 48 uur na het aanbrengen van de sensor.
        Novorapid & Toujeo

Comment

Ik zou dit in de gaten houden, zeker na het plaatsen van een niewe sensor.
          FreeStyle Libre CGM

Comment

Ik heb gisteren middag een nieuwe sensor ingeschoten, deze werkte van het begin wel correct.
            Geen grote verschillen meer.
            Misschien was het toeval.
            Novorapid & Toujeo

Comment

Nu ben je goed op weg.
              veel succes !
              FreeStyle Libre CGM

Comment

Maandag naar 'de les' en eerste keer sensor. Benieuwd wat het zal geven !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
                  Ik ben er na een kleine maand nog altijd heel tevreden van.
                  Ben er pas nog mee gaan zwemmen ook, zonder problemen
                  Novorapid & Toujeo

Comment

Veel succes ermee, Sonny !
                    If I can see it, then I can do it.
                    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Je ogen zullen open gaan!
                      Geef het wel zijn tijd (in het begin kan je overcorrigeren), éénmaal je er aan gewend bent wil je niet meer zonder.
                      HbA1c
                      Oktober 2016 7.2%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpideY Bekijk bericht

Je ogen zullen open gaan!
                        Geef het wel zijn tijd (in het begin kan je overcorrigeren), éénmaal je er aan gewend bent wil je niet meer zonder.
                        Wel, ze hebben me nu al gezegd (als ik dat goed begrepen heb) dat ik de eerste 14 dagen niet mag corrigeren (in de zin van niet bijspuiten). Dat we na 14 dagen alle waardes gaan bekijken en dat er dan besproken wordt waar ik best corrigeer en waar niet. Ik kijk er wel naar uit ! Dr. T (niet die van de serie !) zegde me ook dat de meeste mensen niet meer zonder willen en dat zie ik hier op het forum ook. Dus hup, we gaan ervoor :-).

Comment

Wel, ze hebben me nu al gezegd (als ik dat goed begrepen heb) dat ik de eerste 14 dagen niet mag corrigeren (in de zin van niet bijspuiten). Dat we na 14 dagen alle waardes gaan bekijken en dat er dan besproken wordt waar ik best corrigeer en waar niet. Ik kijk er wel naar uit ! Dr. T (niet die van de serie !) zegde me ook dat de meeste mensen niet meer zonder willen en dat zie ik hier op het forum ook. Dus hup, we gaan ervoor :-).
                          Ik moest 7 dagen niet bijspuiten en dan terugkomen.
                          Ik merkte wel op dat de eerste dag de waardes soms veel afweken in vergelijking met een bloedprik. Soms wel een verschil van 80.
                          Dit was na een dag wel over dus moest dit gebeuren niet teveel stressen
                          Novorapid & Toujeo

Comment

[QUOTE=nechtmarrie;n187393]

Ik moest 7 dagen niet bijspuiten en dan terugkomen.
                            Ik merkte wel op dat de eerste dag de waardes soms veel afweken in vergelijking met een bloedprik. Soms wel een verschil van 80.
                            Dit was na een dag wel over dus moest dit gebeuren niet teveel stressen [/QUOT

Dank voor de info ! Ik ga echt proberen om daar inderdaad niet over te stressen. Ik lees hier dat dit bij de meeste mensen zo is. We zien wel. Bedankt

Comment

Yepla,

Sinds gisteren heb ik ook zo'n witte "tsjoep" op de achterkant van m'n bovenarm!
                              Ben eens benieuwd wat dat hier gaat geven :-)

Na 2 jaar met een Dexcom rond te lopen heb ik wel al wat ervaring met cgm en zo, dus we hebben wel bepaalde verwachtingen...
                              Na 12uur uiteraard nog niet veel te vertellen over mijn ervaringen
                              T1 Sweetie - HbA1c augustus '16: 6,2%
                              Abbot FSL & Paradigm Veo insulinepomp
                              My Strava
                              My Instagram

Comment

Working...
                              X