Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allergie pleister sensor

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Allergie pleister sensor

Ik heb sinds een dag of drie de FSL. Waar ik bang voor was gebeurt nu ook. Het laatste jaar ben ik allergisch aan pleisters. Dus na 1 dag zie ik al een rode rand verschijnen onder de pleister. Het doet geen pijn of geen jeuk. Heeft hier nog iemand last van. Ik zou hem graag blijven gebruiken. Ik prik zelfs al niet meer. Ik weet dat er wat verschil opzit met de meter maar ik voel mijn hypo's nog goed. Ik heb het vorige week aangehaald maar de verpleegster zei toen dat ik er niets mocht onderdoen. Ik had hier zo al is iets gelezen van cavilon. Ik zou het heel spijtig vinden dat ik het daardoor niet meer zou kunnen gebruiken.
    Type 1 vanaf april 2013
    Spuit 3 X novorapid en lantus
    HbA1c
    Augustus 2014 : 6,1
    December 2014: 6.0
    April 2015: 6.4
    Augustus 2015 6.8
    December 2015 6.6
    Mei 2016 6.4

Dag Anjake,

huidirritaties door de pleister kan idd zeer teleurstellend zijn.
    Van één iemand weet ik dat het irritatieprobleem na lang zoeken is opgelost met toughpads :
    http://sixuntilme.com/2013/02/dexcom...ve_soluti.html
    (het gaat hier wel over Dexcom, maar het kan misschien ook een oplossing zijn voor FSL)

Deze waren het denk ik https://www.amazon.com/Johnson-Tough.../dp/B000VE8E0I
    Spijtig genoeg alleen in Amerika te koop en ze leveren niet naar België. Wij hebben dat toen bij een kennis in Amerika laten afleveren die dan toevallig naar hiet moest en zo zijn ze terechtgekomen.

De toughpad komt eerst op de huid, en daarbovenop de sensor

Misschien kan ik proberen er eentje te krijgen van haar als je dat eens wil testen,

groeten,

Johan

Comment

Een allergie is uiteraard iets persoonlijks.
      Ikzelf vindt de pleister die de FSL gebruiktt bijzonder goed.

Ik heb ooit een allergische reactie gehad door een pleister op een duim.
      Dat was niet mooi om zien.
      Maar sindsdien geen problemen meer gehad.

Ik wil niet negatief overkomen maar vrees dat dit niet zomaar op te lossen is.
      Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
      FreeStyle Libre CGM
      HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

Zeker ook niet te rap opgeven, als je googlet op "dexcom irritation" zie je massa's mensen die hetzelfde probleem hebben en ook wel een oplossing hebben gevonden.
        (ik zou denken dat een oplossing voor dexcom eventueel ook een oplossing kan zijn voor fsl)

Comment

Die cavilon spray helpt zeker, maar dan hangt de sensor iets minder vast. Dus voorzichtig zijn.
          Je mag er dan ook een ander verband nog eens overdoen, mits je iets tussen dat verband en de sensor steekt.
          Als je het wil proberen: ik heb nog genoeg in de spuitbus cavilon en je mag het hebben.
          Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
          Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
          Mijn vorige Hba1c was 5,9
          Mijn huidige HbA1c is 6,1
          Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik geef zeker nog niet op. Ik ga eerst eens proberen met de cavilon spray. Dus Johan als ik niets meer helpt dan kan ik altijd eens proberen met die toughpads. Deze laat ik voorlopig zitten. Alleen benieuwd als ik hem eraf ga halen hoe het eronder uit ziet. De spray is besteld . Gebruik je de spray zelf niet meer Leo. Ik heb ook de vraag eens gesteld bij Abbot. Afwachten.
            Type 1 vanaf april 2013
            HbA1c
            Augustus 2015 6.8
            December 2015 6.6
            Mei 2016 6.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anjake Bekijk bericht
              Bedankt voor de reacties. Ik geef zeker nog niet op. Ik ga eerst eens proberen met de cavilon spray. Dus Johan als ik niets meer helpt dan kan ik altijd eens proberen met die toughpads. Deze laat ik voorlopig zitten. Alleen benieuwd als ik hem eraf ga halen hoe het eronder uit ziet. De spray is besteld . Gebruik je de spray zelf niet meer Leo. Ik heb ook de vraag eens gesteld bij Abbot. Afwachten.
              Ik heb die spray niet echt nodig; ik moet enkel de sensor voorzichtig verwijderen. Met een vettige vinger en traag genoeg gaat de pleister er goed af.

Comment

http://www.nemauramedical.com/

Eens kijken? Ziet er interessant uit.
                Last edited by annabelle; 6 augustus 2016, 18:55.
                type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
                Hba1C december 2013: 8,5
                april 2014: 7,8
                Oktober 2014: 8,2
                December 2014: 7,9
                April 2015: 7,6
                Oktober 2015: 8,2
                December 2015: 8
                April 2016: 7,5

Comment

Nu ben ik wel blij. Nadat ik de sensor er af had bleek ik toch niet zo veel uitslag te hebben . Het was vooral lijm die vuil was. Ik zie nog een fijn rood cirkeltje en in het midden een puntje van de sensor. Dus de tweede sensor er ook op zonder iets onder te doen. En nu zie ik nog niets na twee dagen. Ik heb een hele week met pleisters op mijn buik gelopen om te kijken of ik er tegen kon. Tegaderm na een dag al moeten verwijderen na jeuk en rode pukkeltjes. Opsite viel mee tot dat ik het er af deed na een week. Toen jeuk en rood een paar dagen. Ik sprong een gat in de lucht toen ik zag dat het eigenlijk niet zo erg was. Ik wil dit niet meer missen. Ik prik zelfs niet meer buiten de eerste dag van de sensor. Nu zie je pas hoe je doorstijgt na het ontbijt. Wat ik vroeger nooit zou gedurfd hebben doe ik nu wel. 3 kwartier wachten om te eten na het spuiten. Nu kan je het zo goed volgen. Ik vind het super.
                  Type 1 vanaf april 2013
                  HbA1c
                  Augustus 2015 6.8
                  December 2015 6.6
                  Mei 2016 6.4

Comment

Das mooi Anjake! Ik denk dat endocrinologen nu ook heel veel bijleren door deze nieuwe mogelijkheden.
                    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
                    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
                    http://aantafelmettype1diabetes.com
                    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Goed nieuws Anjake. Als de sensor verwijderd is en de huid is wat rood, kun je er een paar dagen zalf opdoen. Ik gebruik hiervoor Mitosyl zalf; dat is tegen huidirritaties en kloven en roodheid van de billen bij zuigelingen.
                      Wel uitwendig te gebruiken!

Comment

Blij voor je Anjake !
                        If I can see it, then I can do it.
                        If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Sinds mijn zwangerschap reageer ik enorm op de sensor van fsl. Rood, jeuk, blaren,... Echt niet plezant. Heb nu voor de eerste keer cavilonspray gebruikt voor het aanbrengen van de sensor maar voel het al terug jeuken... Iemand andere oplossingen?

Comment

Working...
                          X