Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flash glucose monitoring (abbott freestyle libre)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn favoriete plek is aan de achterkant van de bovenarm.
    Daar zit ie het veiligst, zit - bij mij - voor niets in de weg, kan zogoed als niet afgerukt worden, is onzichtbaat zelfs met een hemd met korte mouwen, hoewel me dat niet stoord.
    De sensor zit daar zo confortabel dat ik vaak eerst eens moet voelen waar ie zit omdat ik het niet voel
    Aan de voorkant van de bovenarm lijkt mij een minder veilige plaats.

Op de buik denk ik niet dat het een ideale plaats is omdat de huid daar plooit.
    Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
    FreeStyle Libre CGM
    HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door leo Bekijk bericht
      Dat is wel tegen de voorschriften van Abbott. Ik zou die sensor nog liever op de buik plaatsen, maar voorlopig mag het enkel op de achterzijde van de bovenarm. Ik weet niet waarom.
      Bij Dexcom mag de sensor enkel geplaatst worden op de buik. Ik kan je zeggen dat ik al heel wat plaatsen zien voorbijkomen heb. Je kan het zo gek niet bedenken: kuiten, voorkant bovenbeen, achterkant bovenbeen, buik, heupen, onderrug, zijkanten, bovenarmen (vooraan en achteraan), rug, poep, borstkas, borst, ... Het enige wat voor mij niet goed voelt: de buik. Zo zie je maar. Volgens Dexcom mag de sensor ook maar 1 week blijven zitten, maar hoeveel mensen rekken dat niet tot 4-6 weken?

Ik wil maar zeggen: voorlopig is 1 plaats goedgekeurd volgens de firma. Dat wil niet zeggen dat mensen niets anders proberen en evenzeer blij zijn met het resultaat Kan me wel voorstellen dat je dat niet altijd durft, omdat je het ook wel zelf betaalt en je geen farce wilt tegenkomen.
      Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
      www.kokenenhogehakken.blogspot.be
      http://aantafelmettype1diabetes.com
      https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

• Bij mij zit hij aan de voorkant van mijn arm, dat is wel gevaarlijk. Ik kan niet gemakkelijk bij de achterkant.
        En Leo, ik activeer hem ook maar na 24 uur. Ik kan hem wel één dag missen.
        type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
        Hba1C december 2013: 8,5
        april 2014: 7,8
        Oktober 2014: 8,2
        December 2014: 7,9
        April 2015: 7,6
        Oktober 2015: 8,2
        December 2015: 8
        April 2016: 7,5

Comment

• Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Freestyle Libre en ben er tot nu toe tevreden van. Mijn suikerwaarden schommelen hierbij tot iets boven mijn doelstelling van 150, is dit normaal?

Comment

• rafthone7

beoordeel bes de FSL na een langere periode.
            maar zo te zien lukt het al aardig.
            glucose waarden volgen verschillende inputs gedurende de dag en nacht.
            bvb. voeding is een erg belangrijke factor. Waarden boven 150 zijn dus normaal.
            na mijn boterhammetjes als ontbijt ga ik makkelijk over de 250!
            ben je in een zorgtraject of conventie?
            Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
            FreeStyle Libre CGM
            HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

• Ik ben type 1 en zit in een diabetesconventie.

Comment

• rafthone7 Je bent lijkt me goed bezig. Wat ik merk is dat ook de puurheid van de koolhydraten in de voeding enorm invloed hebben op duurtijd en hoogte van de klimmende glucosecurve. Veel vet en eiwit erbij? Trager effect. Veel koolhydraten (gewoon veel gegeten)? Hoger effect. Maak niet de fout al te snel al te veel te willen corrigeren met snelwerkende insuline.
                Ik heb op mijn meter voor alle veiligheid de professionele opties ingeschakeld en daarbij het waarschuwingsikoon voor Insulin On Board (insulineduur) ingeschakeld. Die toont je een mannetje onderaan als er nog snelwerkende insuline in je lijf actief is (in theorie natuurlijk).
                1. Instellingen (tandwiel bovenaan)
                2. onderaan Professionele opties
                3. code voor inschakelen: CAA1C.
                4. Je zal dan de insulinecalculator (die enkel actief is bij bloedmetingen, niet bij flashen) moeten doorlopen en op het einde de insulineduur instellen. Ik heb 4 uur genomen voor Novorapid.
                Succes!
                T1 sinds 1988
                Freestyle Libre sinds 1 februari 2017
                Toujeo 47U/dag
                Novorapid 1U/10-12g koolhydraten. Ik eet wat en hoeveel ik wil en spuit wat nodig is, niet omgekeerd.
                HbA1c 9+% voor FreeStyle Libre, sindsdien 7 en dalend.

Comment

• Ik lees jullie reacties en heb de volgende gedachtegang. Dat scannen valt best mee, doch je moet het regelmatig doen. Er is ook een alarm ingebouwd. Ik laat deze elke nacht rond 3u en 6u afgaan om ook tijdens de nacht te kunnen scannen.
                  Als je dus regelmatig scant is het vrijwel onmogelijk een hypo of hyper te krijgen.
                  Qua gemakkelijkheid is hij Top! Hij werkt ook altijd. Was niet altijd het geval met mijn Dexcom.
                  Een tip voor de mannen en misschien ook vrouwen:
                  Ik heb mijn sensor aan de binnenkant van mijn bil gestoken. Ongeveer ter hoogte van mijn broekzak. Dus hoef ik enkel mijn hand in mijn broekzak te steken om te scannen.
                  Sinds het gebruik van mijn freestyle is mijn hba1 gezakt van boven de 8.5 naar 6.3 😊
                  En vergeet ook niet dat het allemaal gratis is!

Comment

• Ik maak gebruik sinds enkele weken van de APP van Freestyle Libre: TOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                    Dit werkt perfect ! Je moet natuurlijk wel een smartphone hebben met NFC (Near Field Communication). Het scherm ziet er prima uit. Ik kom niet uit mijn kot zonder mijn Smartphone ( mijn pas en betaalkaarten zitten er allemaal in). Je hoeft dus geen apart metertje bij je te hebben. Daar wachtte ik al heel lang voor. Het enige wat nog moet bijgestuurd worden zijn de alarmen. Niet luid en lang genoeg. Daarvoor laat ik mijn Freestyle meter op mijn nachtkastje staan. Ik kan het iedereen aanraden !

Comment

Working...
                    X