Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FreeStyle Libre sensor op andere plaatsen? Waar plaatsen jullie die?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• FreeStyle Libre sensor op andere plaatsen? Waar plaatsen jullie die?

Vraagje:

ik kleef mijn sensor nu aan de binnenzijde van mijn bovenarm. Dat werkt prima, maar ik zou hem graag op een minder zichtbare plaats kleven zoals op de buik. maar waar hindert die het minst? Ik vind het vervelend dat ik steeds moet uitleggen waarom ik een sensor heb... (Wat is dat witte ding op je arm?)

iemand andere voorstellen?
    type 1 sinds juli 2008
    10-12-14 novorapid 32 levemir
    Laatste Hba1c 5.7

Maxim °14/11/12,
    48,5 cm
    3.300 kg

De binnenzijde van de bovenarm is ook mijn lievelingsplek.
    Zo goed als geen risico om afgerukt te worden en perfect om te slapen.
    Een andere plek... moest ik het willen, dan zou ik het gewoon eens probere, op de buik bijvoorbeeld.

Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
    FreeStyle Libre CGM
    HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

Goedenavond Aminata ,

Mag ik vragen waarom u ervoor kiest om uw fsl te plaatsen aan de binnenzijde van uw arm? Want dat wordt door mijn behandelend arts en zijn team sterk afgeraden, en naar mijn mening word ook de buitenkant van uw bovenarm door abott geadviseerd, zelfs in hun app vind ik enkel verwijzingen naar die plaats ?

Tevens ben ik ook benieuwd naar uw ervaringen met de sensor aan de binnenkant , en de eventuele invloed op de werking der sensor(en)

Uitkijkend naar uw antwoord

Met Vriendelijke groeten

NMDC

Comment

Zoals ik hier al schreef, plaats ik reeds 3 jaar (!) de sensoren meer naar onder of zoals je wil, meer naar de binnenzijde van de bovenarm. Ik heb op dit forum hier reeds heel wat over geschreven en dus ook wat volgens mij de voordelen zijn...
        De goede werking wordt zoals ik al aanhaalde bij mij niet verstoord, de gemeten waaden blijven prima. Maar ik ben ervan ook overtuigd dat een andere plaats ook prima kan zijn. Zelf uitproberen...
        FreeStyle Libre CGM

Comment

ik plaats hem op mijn buik
          er zijn nog geen studies verricht met de sensor op die plaats. Maar er zijn weinig argumenten om aan te nemen dat die daar niet zo goed zou werken. En voor mij toch een veel discretere plaats.
          Ik heb zowiso wat mijn twijfels over de accuraatheid van de sensor, maar heb niet de indruk dat bovenarm of buik een groot verschil maken.
          Dm T1 sinds 2008

Comment

Ik denk ook dat er ook niet veel verschil zal zitten waar je de sensor plaatst. Belangrijk is dat je jouw goede plekje kiest waarbij het het meest confortabiel is.
            FreeStyle Libre CGM

Comment

Ik heb 53 jaar diabetes 1 - Heb eerst de Dexcom G4 aangekocht - Naderhand overgeschakeld naar FreeStyle Libre (hoofdzakelijk omdat deze gratis is) - Uitermate tevreden. Ik plaats mijn sensor aan de binnenzijde van mijn bil - zo ongeveer onder mijn broekzak - voordeel is dat je slechts je hand in je broekzak moet steken om te kunnen scannen - Je ziet de sensor dus ook niet steken onder bijvoorbeeld een zwembroek - voor dames is dat natuurlijk iets moeilijker, doch ik denk dat er misschien wel hier of daar een plaatsje bestaat onder jullie zwempak, waar je de sensor zou kunnen kwijt geraken - het is een kwestie van te proberen - de verpleegsters waren uiterst verwonderd en vertelden mij dat dat niet mocht ............. Ze kunnen allemaal de pot op - mijn hbac1 bedraagt 6,3 (vroeger tussen de 8 en de 9) - al mijn waarden zijn nooit zo goed geweest - dus zou ik zeggen: WEES CREATIEF

Comment

Zo denk ik er ook over dicota...
                FreeStyle Libre CGM

Comment

Ieder zijn eigen ingesteldheid natuurlijk, maar ik vind het niet storend in 9 woorden te moeten uitleggen dat die witte patch "een constante bloedglucosemonitor is om mijn suikerziekte te monitoren". Als er daarna nog vragen komen dan leg ik graag uit hoe dat ding werkt en wat suikerziekte eigenlijk is. Ik neem dus de rol van ambassadeur graag op. De wereld kan er maar wat van leren... dus ik draag hem met korte mouwen, mooi op de achterkant van de bovenarm.
                  T1 sinds 1988
                  Freestyle Libre sinds 1 februari 2017
                  Toujeo 47U/dag
                  Novorapid 1U/10-12g koolhydraten. Ik eet wat en hoeveel ik wil en spuit wat nodig is, niet omgekeerd.
                  HbA1c 9+% voor FreeStyle Libre, sindsdien 7 en dalend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NeverMindDon'tCare Bekijk bericht
                    Goedenavond Aminata ,

Mag ik vragen waarom u ervoor kiest om uw fsl te plaatsen aan de binnenzijde van uw arm?

NMDC
                    Nou omdat ik als 32-jarige vrouw nou niet zó graag te koop loop met het feit dat ik DB heb en elke keer de vraag moet beantwoorden, wat dat ding op mijn arm is...

De buik werkt bij mij prima (aan de rechterzijde). De linkerzijde heb ik soms het gevoel dat ik hem voel zitten.

Waarom zouden we met elkaar niet delen, wat minder opvalt (voor wie het stoort uiteraard, meestal de vrouwen) en wat comfortabel zit... en artsen adviseren altijd wel "ideale" plekken die "onderzocht" zijn... Maar zij hebben (meestal) zelf geen DB. Tijd aan Abott om meer plaatsen te onderzoeken zou ik dan zo zeggen Het is niet omdat het niet onderzocht werd dat het altijd verkeerd is... Ontdekken! Zoals met penicilline LOL

Ik zou wel even de rugzijde willen proberen, zo aan de "love-handles" ... je weet wel...

Ik ben wel verbaasd dat er nog niet meer mensen dit op andere plaatsen geprobeerd hebben... de accuraatheid is niet beter of slecht op mijn arm of op mijn buik... dus proberen zou ik zeggen!

type 1 sinds juli 2008
                    10-12-14 novorapid 32 levemir
                    Laatste Hba1c 5.7

Maxim °14/11/12,
                    48,5 cm
                    3.300 kg

Comment

Ik draag die op de voorgeschreven plaats. Stoort dat ? Mij niet en indien dat een ander wel stoort dan moet hij, zij er maar niet naar kijken. Meer nog, tijdens mijn vakantie in het buitenland heb ik zo contact gehad met een 3-tal mensen die ook diabeet zijn en door de sensor herkenbaar waren. Een enorme leuke babbel mee gehad en zelfs blijvend contact. Eentje was een inwoonster dan de stad die we bezochten en direct hadden we een geknipte gids erbij. En vooral leuk voor begeleiding wat warme malen betreft. Ze wist schitterende locaties waar men het probleem van diabeet machtig was (een hulp-kok was ook diabeet) ...
                      En zo zie je maar, ook kleine ongemakken kunnen soms voordelen op leveren ... En de sensor voel ik niet aan als ongemak.
                      Wat accuraatheid betreft. Laat sterk de wensen over, maar als trendsetter is het een godsgeschenk. Ik kan gemakkelijk trending zien en een verwittigd man is de wedstrijd gewonnen.

Comment

Working...
                      X