Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

libreLink app - ervaringen?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• libreLink app - ervaringen?

ZIjn er mensen die hun Freestyle Libre uitlezen met hun smartphone, via de Librelink app? Zoja, ervaringen? gaat dit vlot, krijg je dezelfde curves als op de reader?

Mijn gsm heeft geen nfc, dus als ik ooit een nieuwe koop wil ik wel zeker zijn of het de moeite is...
    Jelle - T1 - 27 - papa van Mats en Roos - Paradigm Veo en Dexcom G4 - 6.5%

je krijgt meer info dan op de reader.
    functies liggen tussen reader en PC applicatie in.

noot:
    - NFC lezer van gsm is minder gevoellig dan reader. dus je moet gsm wat langer en preciezer bij sensor houden
    - je kan rapporten maken (als apparte plotjes, dus minder handig dan PC applicatie) met librelink
    - reader en librelink zijn niet met elkaar gekoppeld. als je alle rapporten op PC wil hebben dus zorgen dat je minstens om de 8u even de reader gebruikt
    - handig dat je niet zoveel verschillende spullen moet meesleuren
    - librelink was enkele maanden geleden nog "niet in belgie beschikbaar". alternatief is om de applicatie "zogezegd in nederland te installeren"
    Gerd - 20 jaar db type 1 - Accu-Chek combo pomp met novorapid - laatste HbA1c : 7,3% (lang leve pompje !)

Comment

Ik gebruik die app op mijn Samsung S7 edge, dit gaat goed en zoals door Gerd is het inderdaad iets langzamer voor de meting, wat ik beter vindt met de app is dat je notities kan bijvoegen wat met de meter niet kan. Het is natuurlijk niet zo dat je minder materiaal moet menemen want uw metertje heb je altijd nodig, dit om in het ziekenhuis bij controle uw scans te printen, dit gaat niet met de smartphone voor het ziekenhuis maar ik ben wel tevreden van de app, echter vindt ik dat de cijfers soms ver uit elkaar liggen tussen sensor meting en vingerprik, ik had al eens een verschil van 126 ervaren wat toch wel veel is.

Comment

En wellicht als Abbott het wil, opend zich ook de Libre Link zich voor alle iOS (iPhone) gebruikers, nu Apple de toegang tot hun NFC chip gaan openstellen in de komende iOS 11 versie, duimen maar!
        Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
        FreeStyle Libre CGM
        HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

Working...
        X