Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen waarde zo lang niet gekallibreerd?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geen waarde zo lang niet gekallibreerd?

Ik heb dus sinds kort de Medtronic 640G (zalige pomp, vind ik! Nog veel gebruiksvriendelijker dan de Accucheck precies) en sinds dindsdag ook de bijbehorende sensor. Voorheen had ik een dexcom.
    Nu krijg je dus om de 12u de vraag om te kallibreren. Als alles stabiel is en het moment is geschikt, dan doe ik dat meteen. Als mijn waarden alle kanten uitschieten, wacht ik echter liever nog even tot het wat meer gestabiliseerd is. Maar nu zie ik precies dat ik ook geen waarde meer krijg als ik niet gekallibreerd heb? Of is dat maar een gedacht?

Oh Upje, wat vervelend.
    ik heb geen pomp dus ik weet het niet maar wens je succes!
    er zullen z wel reacties komen.
    valt niet mee zeg, 2 kleintjes, werken en nu de drukte van de feestdagen.
    courage Upje!
    Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
    HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Neen, ik meen me te herinneren dat je echt minstens om de twaalf uur moet kalibreren om waarden te zien te krijgen. Je kan uiteraard ook vroeger dan die 12 u kalibreren. Zo deed ik het : als ik een stabiel moment had proberen kalibreren om te voorkomen dat je moet kalibreren op een onstabiel moment.
      If I can see it, then I can do it.
      If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Menselief, dat gaat nog wat worden . Ik wil ook niet 's nachts zonder vallen, dus dat wordt een heel gereken dan. Dan moet het na zes uur 's avonds zijn, maar wel op een stabiel moment. Hmmm.
        Heeft er al iemand getest van met onstabiele waarden te kalibreren? Geeft dat echt zoveel minder betrouwbare resultaten?

Comment

Hey Up

ik heb die pomp nu momenteel ook. Het om de 12u kalibreren is echt noodzakelijk, of de sensor geeft geen metingen meer door. Je kan ook vroeger kalibreren. Doe je dat later, dan zit je een tijd zonder waarden.
          De eerste dag moet je 4x kalibreren op een stabiel moment. Ik vind dat een heel moeilijke dag en durf tussendoor amper iets te eten omdat ik dan nog actieve insuline heb en geen stabiele waarde als ik moet kalibreren. De volgende dagen kalibreer je 2x, zoals bij Dexcom. De eerste kalibratie doe ik nuchter 's morgens en de volgende in de vooravond, op een stabiel moment. Het is een beetje zoeken.
          Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
          www.kokenenhogehakken.blogspot.be
          http://aantafelmettype1diabetes.com
          https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
            Hey Up
            De eerste kalibratie doe ik nuchter 's morgens en de volgende in de vooravond, op een stabiel moment. Het is een beetje zoeken.
            Moest ik dat moeten doen, ik zou niet weten op welk moment. 's Morgens, nuchter, stijgen mijn waarden altijd. 's Avonds zit ik stil en dan is er meestal een lichte daling. Het zou moeilijk zijn om te kalibreren.

Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
            Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
            Mijn vorige Hba1c was 5,9
            Mijn huidige HbA1c is 6,1
            Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

stabiel of met max 1 pijl wordt azngeraden.
              mijn momnt is smorgens, voor avondetrn en voor slapen.
              als je niet gekalibreerd hebt, kan je nog wel da isig data zien onder hidtoriek, maar dit is minder juist en daarom wordt de berekend sg waarden dan niet meer getoond.
              Carine - T1D sinds 1988
              Medtronic 640g met CGM
              Dual Bolus addict

Comment

je kan de laatste kalibratie ratio zien als je terug scrollt naar de vorige kalibratie, en zo je SG zelf betekenen ahv de isig waardes
                Carine - T1D sinds 1988
                Medtronic 640g met CGM
                Dual Bolus addict

Comment

deze week moest ik voor een controle naar de cardioloog.
                  we spraken daar over de vooruitgang bij diabetes.
                  de mens vond dat het leven voor diabeten zo veel simpeler geworden was de laatste tijd, met die pompen en zo.
                  volgende keer laat ik hem over dit onderwerp lezen.
                  misschien vindt hij alles dan toch niet zo simpel?
                  type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
                  Hba1C december 2013: 8,5
                  april 2014: 7,8
                  Oktober 2014: 8,2
                  December 2014: 7,9
                  April 2015: 7,6
                  Oktober 2015: 8,2
                  December 2015: 8
                  April 2016: 7,5

Comment

bedenk me juist, het is een beetje zoals met autos, vroeger was er paard en kar, betrouwbaar en weinig onderhoud (pen).
                    Nu hebben we autos met manuele transmissie (pomp en cgm), maar eigenlijk willen we allemaal een automatic. gewoon gas geven (eten) en al de rest gebeurt automatisch.
                    Carine - T1D sinds 1988
                    Medtronic 640g met CGM
                    Dual Bolus addict

Comment

Grappig Meurtelken. Bij mij hebben gezegd van de eerste keer te kallibreren en 2u later nog eens, maar voor de rest gewoon alles zoals anders. En de andere dagen idd 2x, maar ze hadden er alleen niet bijgezegd dat hij niets meer weergaf als dat langer dan 12u ertussen was.
                      Ik ga in ieder geval eens uittesten wat kallibreren op een niet geweldig stabiel moment geeft voor de betrouwbaarheid. Aangezien je deze sensor toch maar zes dagen kunt houden, kan je het ook maar maximaal voor zoveel dagen verknallen, h. (En nee, natuurlijk niet bij drie pijlen omhoog ofzo, maar tussen dat en stabiel zijn er nog wel veel grijze tinten ... )

Comment

hoe gaat het ondertussen nog met de pomp en cgm?
                        Gerd - 20 jaar db type 1 - Accu-Chek combo pomp met novorapid - laatste HbA1c : 7,3% (lang leve pompje !)

Comment

Ca va ... maar ik blijf niet echt fan. Het enige megavoordeel is de automatische pompstop, maar voor de rest ... Ik was blijer met mijn accu-check en mijn dexcom, om eerlijk te zijn. Maar goed, het ding doet zijn werk en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Upje Bekijk bericht
                            Ca va ... maar ik blijf niet echt fan. Het enige megavoordeel is de automatische pompstop, maar voor de rest ... Ik was blijer met mijn accu-check en mijn dexcom, om eerlijk te zijn. Maar goed, het ding doet zijn werk en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste.
                            Ik heb hier ook nog een beetje dat gevoel. Mijn hypo's waren wel enorm verminderd (<1% onder de 70), maar ik merk dat ik toch vooral last heb van te hoge waarden, en daar zie ik geen meerwaarde. De pompstop is handig voor mij 's nachts, maar nu ik hem niet meer heb, let ik er beter op dat ik 's nachts geen hypo's kan krijgen (geen insuline meer na 20u, niet meer eten na 20u). Ik kan mijn Dexcom voorlopig nog niet missen. Ik kijk wel uit naar de nieuwe Accu-Chek pomp, in combinatie met de Dexcom, zoals ik dat nu ook doe.
                            Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
                            www.kokenenhogehakken.blogspot.be
                            http://aantafelmettype1diabetes.com
                            https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Ik heb ondertussen ~5 weken Abott sensor samen met de Accu-Chek pomp.
                              2 ontdekkingen tot nu toe:
                              * impact van "te zware maaltijd" 's avonds. Dit zorgt voor oncontroleerbare bloedsuikers 's nachts.(goed bij slapengaan, en dan bv om 3-4u 's nachts stijgen tot worst-case 400+.
                              kan ik onmogelijk met superlange multiwave bolus opvangen, want gaat over grote hoeveelheid insuline over heel lange tijd.
                              dus gewoon proberen te vermijden om 's avonds zwaar te eten
                              * wordt meestal niet wakker van hypo 's nachts

geschatte HbA1c is nu 6.4% (vorige bloedafname was 7.3%; beste resultaat ooit met pomp was 6.3%).

basaal heb ik ondertussen al 2x bijgeregeld. en dat is zowel #hypo's als gemid. BG ten goede gekomen.

bolusadvies is grotendeels teruggevallen op hoofdrekenen. aan verbetering toe.

qua pomp ben ik wel geinteresseerd in 670G (om BG 's nachts stabieler te krijgen).
                              de 640G kan enkel maar in 1 richting bijregelen (basaal stopzetten); zou liever wachten op opvolger
                              Gerd - 20 jaar db type 1 - Accu-Chek combo pomp met novorapid - laatste HbA1c : 7,3% (lang leve pompje !)

Comment

Working...
                              X